Στη Ρώμη, οι υπουργοί Άμυνας Ελλάδας και Ιταλίας, Νίκος Δένδιας και Γκουιντό Κροσέτο, αντίστοιχα, υπέγραψαν Συμφωνία για Θέματα Εναέριας Αστυνόμευσης, ενισχύοντας τη διμερή αμυντική συνεργασία των δύο χωρών.
Η συμφωνία αφορά την αντιμετώπιση μη στρατιωτικών εναέριων απειλών και περιλαμβάνει την εναέρια αστυνόμευση της Αλβανίας και του Μαυροβουνίου στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ.
Επιπλέον, συζητήθηκαν θέματα αμυντικής καινοτομίας, καθώς και η πιθανότητα προμήθειας δύο μεταχειρισμένων φρεγατών FREMM κλάσης Bergamini από την Ιταλία, αν και υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με την ανανέωση του ελληνικού στόλου.
Πιο αναλυτικά
Οι υπουργοί Άμυνας Ελλάδας – Ιταλίας συναντήθηκαν στη Ρώμη, στο πλαίσιο του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας των δύο χωρών, υπό τους Πρωθυπουργούς Κυριάκο Μητσοτάκη και Τζόρτζια Μελόνι στη Ρώμη.
Του Χρήστου Μαζανίτη
Όπως έκανε γνωστό, μέσω του λογαριασμού του στο Χ ο ίδιος ο Νίκος Δένδιας, συναντήθηκε με τον Ιταλό ομόλογό του Γκουιντό Κροσέτο με τον οποίο υπέγραψαν στη Ρώμη Συμφωνία για Θέματα Εναέριας Αστυνόμευσης (Air Policing), σχετικά με την αντιμετώπιση εναέριων μη στρατιωτικών απειλών. «Ένα σημαντικό κείμενο που ενισχύει περαιτέρω τη διμερή αμυντική μας συνεργασία» τονίζει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.
Υπενθυμίζεται ότι Ελλάδα και Ιταλία έχουν εξ ημισείας αναλάβει την εναέρια αστυνόμευση της Αλβανίας και του Μαυροβουνίου στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ.
Οι δύο υπουργοί άμυνας συζήτησαν την περαιτέρω ενίσχυση της διμερούς αμυντικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, «με έμφαση στην αμυντική καινοτομία και βιομηχανία, μέσω της συνεργασίας μεταξύ των αμυντικών μας οικοσυστημάτων».
«Ανταλλάξαμε απόψεις και για περιφερειακά και διεθνή ζητήματα Άμυνας και Ασφάλειας» ανέφερε ο κος Δένδιας.
Αν κι επισήμως δεν έχει κάτι ανακοινωθεί, στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκε και το ζήτημα πώλησης στην Ελλάδα δύο μεταχειρισμένων φρεγατών FREMM κλάσης Bergamini, έναντι 600 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για δύο πλοία τα οποία ενδιαφέρουν την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού αν και από πολλά έμπειρα στελέχη εκφράζεται σκεπτικισμός για το αν η εισαγωγή τους θα μπορέσει να επιλύσει το πρόβλημα ανανέωσης του στόλου. Το μεγαλύτερο πρόβλημα έγκειται στην πολυτυπία που θα προκύψει με την ταυτόχρονη συνυπηρέτηση FDI Belharra, MEKO και μελλοντικά των Constellation.