Από την 1η Δεκεμβρίου 2025, τίθεται σε εφαρμογή η υποχρέωση αποδοχής πληρωμών μέσω του συστήματος IRIS για συναλλαγές με ιδιώτες, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ.
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διασυνδεθούν με τη Φορολογική Αρχή και να αποδέχονται άμεσες πληρωμές στο σημείο πώλησης, με τις τεχνικές προδιαγραφές να έχουν οριστικοποιηθεί από τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή.
Οι αλλαγές περιλαμβάνουν τροποποιήσεις στα πρωτόκολλα διασύνδεσης και ορίζουν τον τρόπο αποδοχής πληρωμών μέσω POS και υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων.
Οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών και οι επιχειρήσεις τεχνολογίας έχουν προθεσμία έως τις 28 Νοεμβρίου 2025 για να συμμορφωθούν με τις νέες προδιαγραφές.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την ΑΑΔΕ μέσω τηλεφώνου ή ψηφιακά.
Πιο αναλυτικά
Σε εφαρμογή τίθεται από την 1 Δεκεμβρίου 2025, η υποχρέωση αποδοχής πληρωμών μέσω IRIS στις συναλλαγές με ιδιώτες (Β2C), σύμφωνα με ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η οποία προχωρά στη συμπλήρωση του κανονιστικού πλαισίου για τη διασύνδεση των υπόχρεων επιχειρήσεων με τη Φορολογική Αρχή και την αποδοχή άμεσων πληρωμών (IRIS) στο Σημείο Πώλησης.
Με μια σειρά αποφάσεων του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, κατόπιν διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς και έχοντας ως αρχή το «Είσπραξη πληρωμής (κάρτα, IRIS) – Υποχρεωτική έκδοση απόδειξης από το ταμειακό σύστημα», οριστικοποιούνται οι τεχνικές προδιαγραφές και εντάσσονται οι νέες τεχνολογικές δυνατότητες άμεσων πληρωμών (Instant Payments) στο πλαίσιο διασύνδεσης των ταμειακών συστημάτων με την Φορολογική Διοίκηση.
Οι τεχνικές αλλαγές
Συγκεκριμένα, τροποποιούνται τα πρωτόκολλα διασύνδεσης των προηγούμενων αποφάσεων (Α.1098/2022 και Α.1155/2023) και ορίζεται ο τεχνικός τρόπος αποδοχής των άμεσων πληρωμών από τις επιχειρήσεις στο Σημείο Πώλησης, μέσω:
- Tερματικού ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων (POS)
- Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων
(βλ. σχετικές αποφάσεις, Α.1147/2025, Α.1160/2025)
Προθεσμίες Συμμόρφωσης για τους Φορείς
Περαιτέρω, καθορίζονται οι προθεσμίες συμμόρφωσης για τις εταιρείες τεχνολογίας και πληρωμών, ως εξής:
- Πάροχοι Υπηρεσιών/Μέσων Πληρωμών (Acquirers & NSPs): Προθεσμία έως 28/11/2025 για υποβολή επικαιροποιημένης Δήλωσης Συμμόρφωσης για εναρμόνιση με τις νέες προδιαγραφές.
- Επιχειρήσεις εισαγωγής/κατασκευής/ εμπορίας ΦΗΜ και κατασκευής/ τεχνικής υποστήριξης/ εγκατάστασης και λειτουργίας ERP (Α. 1159/2025 & Α.1162/2025): Προθεσμία έως 28/11/2025 για υποβολή επικαιροποιημένης Δήλωσης Συμβατότητας για εναρμόνιση με τις νέες προδιαγραφές.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ, my1521:
- Τηλεφωνικά στο 1521, χωρίς χρέωση, εργάσιμες ημέρες από 7:00 έως 20:00
- Ψηφιακά στο my1521, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, επιλέγοντας: Θέματα Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων & myDATA > IRIS > Διασύνδεση.






