Το άρθρο αναφέρεται στις επικείμενες εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τρίτεκνους, όπως ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.
Παρά τις αυξήσεις στο κόστος καυσίμων και εργασίας, οι τιμές των εισιτηρίων παραμένουν σταθερές, ενώ η κυβέρνηση προωθεί εκπτώσεις. Ο κ.
Γκίκας αναφέρθηκε επίσης σε θέματα ασφάλειας επιβατών, διευκόλυνσης ατόμων με κινητικά προβλήματα, και αντιμετώπισης της λειψυδρίας στα νησιά.
Αναφέρθηκε στις επενδύσεις για την αναβάθμιση λιμενικών υποδομών και την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, καθώς και στα έσοδα από το τέλος κρουαζιέρας που διανέμονται σε δήμους και υπουργεία.
Πιο αναλυτικά
Στα επόμενα 24ωρα θα ανακοινωθούν εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όπως ζήτησε η Ομοσπονδία Τριτέκνων καθώς έγινε η παρέμβαση και αναμένονται οι εγκύκλιοι από τις εταιρείες, είπε στο ΕΡΤΝews ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.
Εκτενώς αναφέρθηκε ο υφυπουργός και στο θέμα της λειψυδρίας αλλά και της ασφάλειας των επιβατών καθώς και στη διευκόλυνση ατόμων με κινητικά προβλήματα.
«Συγκρατήθηκαν οι τιμές αν και είχε ανακοινωθεί ότι θα αυξηθούν από 1η Μαΐου κατά 15% τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, καθώς είναι υποχρεωτική η χρήση καυσίμου πιο περιβαλλοντικά φιλικό. Από την πρώτη στιγμή η κυβέρνηση και ο ίδιος ο υπουργός, ο Βασίλης Κικίλιας, είπε ότι αυτό δεν θα επιτραπεί και πράγματι κρατήσαμε σταθερές τις τιμές. Μάλιστα ίσως είναι η πρώτη φορά που έχουμε και τόσα μεγάλα πακέτα εκπτώσεων» είπε χαρακτηριστικά.
Σχετικά με τους «αντικειμενικούς λόγους που οδηγούν σε ακριβότερα εισιτήρια, ο κ. Γκίκας ανέφερε το εργασιακό κόστος που τα τελευταία 4 χρόνια έχει αυξηθεί κατά 25%, το επισκευαστικό κόστος κατά 15% και το κόστος των καυσίμων.
Το γεγονός ότι συγκρατήθηκε στις τιμές του 2024 και του 2023 η τιμή των ακτοπλοϊκών είναι ένα σημαντικό βήμα και πρέπει να το πιστωθεί η κυβέρνηση, πρόσθεσε.
Παρατηρητήριο Τιμών και έλεγχοι
«Μετράμε χιλιάδες ελέγχους και οποιαδήποτε εταιρεία αν είναι να αυξήσει την τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου, θα πρέπει το αργότερο σε 72 ώρες να το αναφέρει στο υπουργείο. Δεν έχουμε τέτοια περιστατικά, τέτοιες περιπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση γνωρίζετε ότι υπάρχει το Παρατηρητήριο Τιμών το οποίο λειτουργεί στο site του Υπουργείου μας και εκεί μπορεί ο κάθε πολίτης να συγκρίνει πάνω από 40 γραμμές τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», είπε ο Στέφανος Γκίκας, συμπληρώνοντας:
«Είναι μια δύσκολη περίοδος αυτή του Αυγούστου και το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος και της Ελληνικής Ακτοφυλακής είναι στην πρώτη γραμμή. Για εμάς η ασφάλεια είναι πάνω απ όλα και δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα όχι μόνο στην ακτοπλοΐα, αλλά και στα αεροπλάνα».
Σχετικά με την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών σε νησιωτικά λιμάνια, ο προϋπολογισμός ξεπερνά τα 300 εκατομμύρια σε περίπου 35 – 40 λιμάνια, και τα 21 έχουν ενταχθεί στη Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ, που σημαίνει πιο γρήγορες διαδικασίες, είπε ο κ. Γκίκας.
Ερωτηθείς για το περιστατικό στην Θάσο και τις απαράδεκτες συνθήκες κάτω από τις οποίες μετακινούνται ή δεν μπορούν να μετακινηθούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα, ο κ. Γκίκας ανέφερε: «Εδώ και δύο χρόνια γίνεται μια εργώδης προσπάθεια στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από τις αρμόδιες Διευθύνσεις για την αναθεώρηση του Προεδρικού Διατάγματος. Με το που παρέλαβε ο κ. Κικίλιας το έτρεξε ακόμη περισσότερο το θέμα.
Κλιματική κρίση και λειψυδρία
Πάρα πολλά νησιά είναι άνυδρα, τόνισε ο Στέφανος Γκίκας, υπενθυμίζοντας ότι σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης βρίσκεται ήδη η Άνδρος, όπου ανακοινώθηκαν έκτακτα μέτρα, ενώ ακολουθεί το νησί της Πάτμου, ο Πόρος και η Κέρκυρα.
Η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, εκτελεί πάνω από 350 έργα στο σύνολο των νησιών, που έχουν να κάνουν με την ύδρευση, είτε αυτό είναι μονάδες, εγκαταστάσεις και λειτουργία μονάδων αφαλάτωσης, είτε είναι αλλαγές δικτύων, είτε είναι υδάτων δεξαμενές. Ολόκληρο δηλαδή το πλέγμα που έχει να κάνει με την ύδρευση παρακολουθείται αυτή τη στιγμή από την Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος.
«Εμείς είμαστε ή αν θέλετε οι φυσικοί συνομιλητές της τοπικής αυτοδιοίκησης στα νησιά, πηγαίνουμε οι ίδιοι, βρίσκουμε τους δημάρχους, ενημερωνόμαστε για τις αφαλατώσεις, τις εταιρείες ύδρευσης και παράλληλα υπάρχει σειρά συνεργασιών με ακαδημαϊκά ιδρύματα, ώστε να μελετηθεί «το υδατικό ισοζύγιο ανά νησί προκειμένου να βρεθούν επιστημονικά τεκμηριωμένες λύσεις».
«Κάνουμε μία τεράστια προσπάθεια σε επίπεδο κυβέρνησης το θέμα της νησιωτικότητας να το πάμε στην Ευρώπη. Ήδη το έχουμε πετύχει με σημαντικές προσωπικότητες, όπως είναι ο αρμόδιος Επίτροπος, Απόστολος Τζιτζικώστας, η κυρία Βόζεμπεργκ αλλά και τα νησιωτικά Επιμελητήρια της Ευρώπη, ώστε την επόμενη προγραμματική περίοδο 2027 – 2033 να έχουμε ένα ειδικό τομεακό πρόγραμμα για τα νησιά» υποστήριξε.
Κλείδωσαν 157 εκατομμύρια ευρώ για 39 νησιά
Για 39 μικρά νησιά, τα οποία έχουν πληθυσμό κάτω από 3500 κατοίκους, εξασφαλίστηκε ποσό 157 εκατομμυρίων ευρώ, είπε ο κ. Γκίκας, συμπληρώνοντας ότι ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης έχει εξαγγείλει από πέρσι το Ταμείο Απανθρακοποίησης των νησιών που είναι για την ηλεκτρική διασύνδεση, αλλά και για πολλά άλλα συνοδά έργα, χρηματοδοτικά προγράμματα.
Από την αρχή του χρόνου πάνω από 7,5 εκατομμύρια ευρώ από κονδύλια της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής εισηγήθηκα και υπέγραψε ο Υπουργός προκειμένου να πάνε στα νησιά μας για έργα της λειψυδρίας και άλλα 20 εκατομμύρια έχει το Υπουργείο Περιβάλλοντος σε 14 νησιά. Έργα τα οποία είναι σημαντικά για αφαλατώσεις, αλλαγές δικτύων και γεωτρήσεις, ανέφερε.
Η αναβάθμιση λιμενικών υποδομών σε νησιωτικά λιμάνια κυρίως, ξεπερνά τα 300 εκατομμύρια, πρόσθεσε ο κ. Γκίκας.
Τις πρώτες 9 ημέρες από την επιβολή του τέλους κρουαζιέρας τα έσοδα ξεπέρασαν τα 3,5 εκατομμύρια, είπε, αναφέροντας στη συνέχεια ότι το ποσό μοιράζεται και το 1/3, πάει στους οικείους δήμους, το άλλο 1/3 πηγαίνει στο υπουργείο Ναυτιλίας για έργα στους λιμένες, και το τελευταίο στο υπουργείο Τουρισμού.
Συνοπτικά
- Οι επικείμενες εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια θα επεκταθούν και στις τρίτεκνες οικογένειες, όπως ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας.
- Οι τιμές των εισιτηρίων παραμένουν σταθερές παρά την αύξηση του κόστους καυσίμων και εργασίας, με την κυβέρνηση να προωθεί εκπτώσεις.
- Η ασφάλεια επιβατών, η διευκόλυνση ατόμων με κινητικά προβλήματα και η αντιμετώπιση της λειψυδρίας στα νησιά αποτελούν προτεραιότητες.
- Επενδύσεις ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ στοχεύουν στην αναβάθμιση λιμενικών υποδομών και τη βελτίωση των συνθηκών ύδρευσης στα νησιά.