Για τη μάχη κατά της ακρίβειας μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, τονίζοντας ότι «η προσπάθεια που γίνεται από την κυβέρνηση αφορά στην καλύτερη προστασία του καταναλωτή, με περισσότερους ελέγχους για την προστασία της καταναλωτικής νομοθεσίας, καθώς των δικαιωμάτων του καταναλωτή».
Ο ίδιος αναφέρθηκε στη νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, που είχε προαναγγείλει μέσω του ΕΡΤΝews και στην οποία οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν καταγγελίες για παραπλανητικές πωλήσεις σε σούπερ μάρκετ και εμπορικά καταστήματα, επισυνάπτοντας φωτογραφίες και βίντεο, λέγοντας πως αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από το Φθινόπωρο. Αύριο, εν τω μεταξύ, συζητείται στο Υπουργικό Συμβούλιο η νέα εποπτική αρχή για την αγορά και την προστασία του καταναλωτή.
Σχετικά με το πλαφόν στα προϊόντα ανέφερε: «Τα μέτρα τα οποία έχουν να κάνουν με τη λειτουργία της αγοράς σχετίζονται κυρίως με την επαύξηση του ανταγωνισμού και με την απαγόρευση των αθέμιτων και επιθετικών εμπορικών πρακτικών. Αυτά, όσο καιρό διαρκούσε το πλαφόν έχουν αντιμετωπιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το πλαφόν είναι ένας έκτακτος τρόπος, ο οποίος είναι μια γρήγορη λύση, αλλά όχι μια πολύ καλή. Οι λύσεις οι οποίες έχουν όμως μόνιμο αποτέλεσμα είναι διαρθρωτικές και έχουν να κάνουν στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η αγορά. Το πλαφόν δεν υπάρχει σε καμία χώρα ως μόνιμη λύση».
Επίσης διαβεβαίωσε ότι «σημαντικές μειώσεις υπάρχουν και σε τρόφιμα όπως στα τυριά και το ελαιόλαδο. Συγκεκριμένα, η μείωση της τιμής του ελαιόλαδου βρίσκεται στο 25%. Ενδεχομένως θα υπάρχει και ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό όσο περνούν οι μήνες».
«Ωστόσο, θα υπάρξουν αυξήσεις σε προϊόντα καφέ και σοκολάτας κακάο εκεί που οι διεθνείς τιμές της πρώτης ύλης είναι πολύ αυξημένες παγκοσμίως. Μιλάμε για αυξήσεις της τάξεως περίπου του 10% με 12%».
Σε ό, τι αφορά τα φρούτα, σχολίασε ότι «στη λαϊκή οι καταναλωτές θα βρουν πολύ φθηνότερα κεράσια, οι τιμές των φρούτων, ωστόσο, εξαρτώνται πάρα πολύ από την εποχή και τον καιρό».
Για την εφαρμογή στο κινητό μέσω της οποίας οι καταναλωτές θα μπορούν να προχωρούν σε καταγγελίες για τις παραπλανητικές προσφορές ανέφερε ότι «αυτή θα τεθεί σε λειτουργία από το Φθινόπωρο του 2025» και στη συνέχεια τόνισε ότι «οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να επισυνάπτουν φωτογραφικό ή βιντεοληπτικό υλικό, το οποίο θα είναι χρονοσημασμένο και γεωντοπισμένο από την ίδια την εφαρμογή, έτσι ώστε το στοιχείο το οποίο αποστέλλουν οι καταναλωτές να αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο άμεσα, χωρίς να χρειάζεται να μεταβεί κλιμάκιο».
Δείτε το βίντεο: