Η εικόνα βανδαλισμού της φωτογραφίας της Μελίνας Μερκούρη στον σταθμό «Ακρόπολη» προκάλεσε αναστάτωση, καθώς η φωτογραφία αποτελεί φόρο τιμής στη σπουδαία ηθοποιό και υπουργό Πολιτισμού, γνωστή για τον αγώνα της για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Ο φωτορεπόρτερ Αριστοτέλης Σαρρηκώστας, αν και δεν είναι ο δημιουργός της συγκεκριμένης φωτογραφίας, μοιράστηκε αναμνήσεις από τη δική του συνάντηση με τη Μερκούρη το 1965 στην Ακρόπολη. Ο βανδαλισμός χαρακτηρίζεται ως αδικαιολόγητος και προσβλητικός, με τον Σαρρηκώστα να τονίζει ότι τέτοιες πράξεις είναι παράλογες και δεν ενοχλούν κανέναν, ενώ η πολιτιστική παρακαταθήκη της Μερκούρη παραμένει ανεξίτηλη.
Πιο αναλυτικά
Αναστάτωση προκάλεσε το πρωί της Τετάρτης (24/9) η εικόνα βανδαλισμού στη μεγάλη φωτογραφία της Μελίνας Μερκούρη στον σταθμό «Ακρόπολη». Το ιστορικό στιγμιότυπο, όπου η αείμνηστη υπουργός Πολιτισμού και ηθοποιός χαιρετά χαμογελαστή με ένα μπουκέτο λουλούδια πάνω στον Ιερό Βράχο, αποτελεί φόρο τιμής στη γυναίκα που έδωσε σκληρό αγώνα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.
Οι εργαζόμενοι του Μετρό διαπίστωσαν πρώτοι τις φθορές, ενώ η πράξη χαρακτηρίζεται ως αδικαιολόγητη και προσβλητική απέναντι σε μια προσωπικότητα που έχει αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα στον πολιτισμό και την ιστορία της χώρας.
Η τοποθέτηση του φωτορεπόρτερ Αριστοτέλη Σαρρηκώστα για τη φωτογραφία της Μελίνας Μερκούρη
Για το περιστατικό μίλησε στη «Super Κατερίνα» ο διεθνούς φήμης φωτορεπόρτερ, Αριστοτέλης Σαρρηκώστας, ο οποίος θυμήθηκε τη δική του ιστορική στιγμή με τη Μελίνα Μερκούρη. Αν και δεν είναι ο δημιουργός της φωτογραφίας που κοσμεί τον σταθμό, εκείνος είχε απαθανατίσει τη σπουδαία ηθοποιό το 1965 στην Ακρόπολη, να τρώει κουλούρι κατά τη διάρκεια γυρισμάτων.
«Δεν ζούμε σε μια πολιτεία αγγέλων, ειδικά αυτά που συμβαίνουν στις μέρες μας. Με αυτό τον βανδαλισμό μπορώ να κρίνω ότι μετά το bullying και τον ξυλοδαρμό μεταξύ μικρών ηλικιών, έφτασαν να βανδαλίζουν και φωτογραφίες. Είναι μια παράλογη πράξη. Στο κάτω κάτω δεν ενοχλεί κανέναν. Ως πολιτικός, η Μελίνα έκανε ό,τι μπορούσε για να επιστραφούν τα γλυπτά της Ακρόπολης» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Σαρρηκώστας περιέγραψε πως το 1965, όταν το BBC βρισκόταν στην Αθήνα για το ντοκιμαντέρ «Η Ελλάδα της Μελίνας», την είδε στην Ακρόπολη σε διάλειμμα γυρισμάτων του «Ποτέ την Κυριακή». «Στο ένα χέρι κρατούσε κουλούρι, στο άλλο τυρί και τσιγάρο. Μου είπε να μην τη φωτογραφίσω, εγώ επέμεινα και στο τέλος της αποκάλυψα ότι το είχα ήδη κάνει. Εκείνη γέλασε και μου το επέτρεψε. Η φωτογραφία έκανε τον γύρο του κόσμου και έμεινε ενθουσιασμένη», θυμήθηκε ο ίδιος.
Η Μελίνα Μερκούρη, πέρα από το λαμπερό της πέρασμα στον κινηματογράφο, άφησε τεράστια πολιτιστική παρακαταθήκη, κυρίως με τον αγώνα της για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα. Εξού και ο βανδαλισμός της εικόνας της στον σταθμό «Ακρόπολη» προκαλεί αντιδράσεις, παρότι οι ζημιές μπορούν να αποκατασταθούν.