Η ΣΤΑΣΥ απάντησε σε δημοσιεύματα που ανέφεραν προβλήματα στατικότητας στον σταθμό «Μοναστηράκι», επισημαίνοντας ότι οι φθορές είναι διαχρονικές και δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος για τους επιβάτες. Οι φθορές οφείλονται στην παλαιότητα και την υγρασία, ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει εργασίες ανακαίνισης και ενίσχυσης του σταθμού. Η ΣΤΑΣΥ έχει αναθέσει μελέτες για την αποτίμηση της κατάστασης και την καθορισμό των απαραίτητων τεχνικών λύσεων, ενώ παράλληλα υλοποιούνται παρεμβάσεις όπως η τοποθέτηση υδρορροών και η αντικατάσταση φωτιστικών.
Πιο αναλυτικά
Τη δική της απάντηση σχετικά με δημοσιεύματα τα οποία ανέφεραν ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στατικότητας για τον σταθμό του ηλεκτρικού «Μοναστηράκι» έδωσε η ΣΤΑΣΥ.
Τα δημοσιεύματα έκαναν λόγο για σημαντικές φθορές στον μεταλλικό σκελετό της οροφής, όπως επίσης και για οξείδωση στις σιδηροδοκούς του σταθμού του ηλεκτρικού «Μοναστηράκι» αλλά και διόγκωση των διατομών τους στα τμήματα μεταξύ των εισόδων και των εξόδων που συνδέουν την γραμμή 1 του ηλεκτρικού και την γραμμή 3 του μετρό.
Η ΣΤΑΣΥ στην ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι πρόκειται για διαχρονικές φθορές από τις οποίες δεν συντρέχει άμεσος κίνδυνος, ενώ πρόσθετεί ότι έχει ξεκινήσει η ανακαίνιση του σταθμού.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ έχει ως εξής:
«- Ο σταθμός της Γραμμής 1 του Μετρό “Μοναστηράκι” εμφανίζει διαχρονικά συνεχείς φθορές στην τοιχοποιία και το μεταλλικό στέγαστρο, λόγω παλαιότητας (τέλη του 19ου αιώνα) και υγρασίας, που δημιουργεί η εισροή υδάτων από το επίπεδο της πλατείας. Ο μεταλλικός φορέας του στεγάστρου ενισχύθηκε το 2000, κατά την κατασκευή του σταθμού της Γραμμής 3 του Μετρό.
– Οι επιτόπιες αυτοψίες των τεχνικών συνεργείων της ΣΤΑ.ΣΥ και οι αναφορές επιβατών και μέσω της πλατφόρμας report.oasa.gr κατέδειξαν την ανάγκη συνολικών παρεμβάσεων στον σταθμό Μοναστηράκι (Γραμμή 1 Μετρό), δίχως να συντρέχει άμεσος κίνδυνος για τους χρήστες του.
– Η ΣΤΑ.ΣΥ ανέθεσε σε πρώτη φάση την εκπόνηση μελετών, που θα αποτιμήσουν και θα αποτυπώσουν λεπτομερώς την υφιστάμενη δομική κατάσταση του σταθμού (κλειστοί χώροι, μεταλλικό στέγαστρο) και θα καθορίσουν τις τεχνικές λύσεις και παρεμβάσεις, στις οποίες θα προχωρήσει η εταιρεία.
– Παράλληλα, για τη συνολική ανακαίνιση του σταθμού, υλοποιείται αυτήν την περίοδο ένα πλέγμα τεχνικών παρεμβάσεων, που περιλαμβάνει την τοποθέτηση πρόσθετων ενισχυτικών υδρορροών, εργασίες επιχρισμάτων και χρωματισμού, την επισκευή των ξύλινων εξωτερικών θυρών, την εφαρμογή τεχνικής λύσης για τον περιορισμό του κενού μεταξύ συρμού και αποβάθρας, καθώς και την αντικατάσταση παλαιών φωτιστικών και λαμπτήρων φθορίου με φωτιστικά και λαμπτήρες τεχνολογίας Led».






