Σοβαρές φθορές στον μεταλλικό σκελετό της οροφής του σταθμού του ηλεκτρικού «Μοναστηράκι» εντοπίστηκαν από πρόσφατες επιθεωρήσεις, αποκαλύπτοντας σημαντικό πρόβλημα στατικότητας που απειλεί την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών.
Οι ειδικοί διαπίστωσαν οξείδωση και διόγκωση στις σιδηροδοκούς, πιθανώς λόγω υγρασίας από τον υπόγειο Ηριδανό ποταμό, και επισημαίνουν την αστοχία υγρομόνωσης ή λανθασμένο σχεδιασμό της οροφής.
Το πρόβλημα επιδεινώνεται από το κεντρικό κτίριο του σταθμού που ακουμπά στην παλαιά μεταλλική οροφή.
Παρά τα σχέδια ενίσχυσης από το 1952, δεν υλοποιήθηκαν ποτέ, και η πλήρης εκτίμηση του κινδύνου αναμένεται σε δύο μήνες με την ολοκλήρωση της μελέτης.
Πιο αναλυτικά
Σημαντικές φθορές στον μεταλλικό σκελετό της οροφής στον σταθμό του ηλεκτρικού «Μοναστηράκι», έφεραν στην επιφάνεια οι πρόσφατες επιθεωρήσεις ειδικών. Από τον έλεγχο που έγινε διαπιστώθηκε σοβαρό πρόβλημα στατικότητας που προκαλεί μεγάλο κίνδυνο για εργαζόμενους και επιβάτες.
Οι ειδικοί εντόπισαν οξείδωση στις σιδηροδοκούς του σταθμού του ηλεκτρικού «Μοναστηράκι» αλλά και διόγκωση των διατομών τους στα τμήματα μεταξύ των εισόδων και των εξόδων που συνδέουν την γραμμή 1 του ηλεκτρικού και την γραμμή 3 του μετρό.
Τα προβλήματα φαίνεται πως ξεκινούν από την υγρασία στους τοίχους καθώς δίπλα από τον σταθμό ρέει υπόγεια ο Ηριδανός ποταμός. Οι φθορές ωστόσο φαίνεται πως οφείλονται είτε στην αστοχία υγρομόνωσης της πλατείας Μοναστηρακίου είτε σε λανθασμένο σχεδιασμό της οροφής που κατασκευάστηκε για την γραμμή 3 του μετρό.
Πάνω στην παλαιά μεταλλική οροφή των αποβάθρων της γραμμής 1 (που εντοπίζονται τα προβλήματα) ακουμπά το κεντρικό κτίριο του σταθμού, δημιουργώντας μεγαλύτερο φόβο για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων, αναφέρει ρεπορτάζ των «Νέων».
Η αρχική κατασκευή του σταθμού χρονολογείται από τον 19ο αιώνα ενώ από το 1952 υπήρχαν σχέδια για την ενίσχυση των μεταλλικών μέτρων, κάτι που δεν έγινε ποτέ.
Οι ειδικοί αναφέρουν πως δεν μπορεί να υπολογιστεί πλήρως το μέγεθος του κινδύνου. Μέσα στους επόμενους 2 μήνες θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη που ξεκίνησε μετά τα «καμπανάκια» των ειδικών ώστε να αποτυπωθεί πλήρως η κατασκευή.






