Η απόσυρση των τρόλεϊ από τους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά ανακοινώθηκε από τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, με τη διαδικασία να ξεκινά το φθινόπωρο και να ολοκληρώνεται σε δύο φάσεις μέχρι το 2025.
Η απόφαση βασίζεται στην αντικατάσταση των παλαιών τρόλεϊ με πιο σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία και οικονομία.
Το προσωπικό των τρόλεϊ θα απορροφηθεί από τις ΟΣΥ, ενώ οι πιο δημοφιλείς γραμμές θα αντικατασταθούν από λεωφορειακές. Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στην αισθητική αναβάθμιση του κέντρου και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Πιο αναλυτικά
Αποσύρονται – όπως όλα δείχνουν – οριστικά τα τρόλεϊ από τους δρόμους της Αθήνας, όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης σε συνέντευξή του.
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης σημείωσε μιλώντας στην «Καθημερινή» την σταδιακή απόσυρση των τρόλεϊ από την Αθήνα και τον Πειραιά που θα ξεκινήσει από το φθινόπωρο κιόλας.
Ο ίδιος σημείωσε: «Όταν ήρθα στο υπουργείο ήταν από τα πράγματα που μου έκαναν εντύπωση: αφού πλέον διαθέτουμε ηλεκτρικά λεωφορεία γιατί να διατηρούμε και τα τρόλεϊ που τροφοδοτούνται με ηλεκτρισμό από καλώδια που επιβαρύνουν τον ουρανό της Αθήνας και του Πειραιά;».
«Πρώτον, το δίκτυο καλωδίων καταναλώνει ρεύμα ακόμη και όταν δεν κινούνται τρόλεϊ. Απαιτεί σημαντικό αριθμό υποσταθμών, περιορίζει την κίνησή τους σε οδικό δίκτυο που διαθέτει τη σχετική υποδομή και παρουσιάζει πολύ συχνά βλάβες με αποτέλεσμα την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Επίσης, τα περισσότερα τρόλεϊ είναι παλιά και χρειάζονται αντικατάσταση. Τώρα λοιπόν που είναι η στιγμή να προχωρήσουμε στις παραγγελίες νέων οχημάτων, είναι και η στιγμή να λάβουμε αυτή τη στρατηγική απόφαση» συμπλήρωσε.
Ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί πως ακριβώς θα γίνει η σταδιακή απόσυρσή τους, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες θα γίνει σε δύο φάσεις, ενώ οι πρώτες βασικές γραμμές – που εξυπηρετούνται ήδη από άλλα μέσα – θα καταργηθούν μέσα στο 2025.
Κριτήριο για την απόσυρση θα είναι και η παλαιότητα, αλλά και η αισθητική αναβάθμιση του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά.
Οι πιο δημοφιλείς, βάσει ερευνών, γραμμές θα αντικατασταθούν από αντίστοιχες λεωφορειακές.
Το προσωπικό των τρόλεϊ θα απορροφηθεί εξ ολοκλήρου από τις ΟΣΥ και θα καλύψει θέσεις οδηγών και τεχνικών στο δίκτυο των αστικών λεωφορείων.
Πληροφορίες αναφέρουν πως κατά την πρώτη φάση όπου θα καταργηθούν οι γραμμές στο κέντρο της Αθήνας και στο κέντρο του Πειραιά, την ίδια ώρα θα ενισχυθούν οι γραμμές σε μεγάλες λεωφόρους όπως στη Συγγρού και στην Πειραιώς.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο «γερασμένος» στόλος των τρόλεϊ βρισκόταν ήδη σε διαδικασία ανανέωσης από το υπουργείο.
Ο υπουργός Μεταφορών στην ίδια συνέντευξη εξήγησε πως το θέμα είναι και οικονομικό: «Με βάση έρευνα αγοράς, για κάθε δύο καινούργια τρόλεϊ με τα ίδια χρήματα μπορούμε να αγοράσουμε τρία ηλεκτρικά λεωφορεία ιδίου μεγέθους. Μόνο που θα έχουμε την ευελιξία να τα δρομολογήσουμε όπου υπάρχει ανάγκη ανεξαρτήτως αν υφίσταται υποδομή καλωδίων ή όχι». Μεταφέρω στον υπουργό το βασικό επιχείρημα όσων υποστηρίζουν τη διαιώνιση της παρουσίας των τρόλεϊ στους δρόμους της Αθήνας: την ύπαρξη νέας τεχνολογίας οχημάτων (In Motion Charging) με ενσωματωμένες μπαταρίες και σημαντική αυτονομία εκτός δικτύου που κοστίζουν λιγότερο και έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σχέση με αυτή των ηλεκτρικών λεωφορείων. «Το θέμα με τις μπαταρίες μάς έχει απασχολήσει, αλλά φαίνεται ότι τα επόμενης γενιάς ηλεκτρικά λεωφορεία θα έχουν εντυπωσιακή αυτονομία, επομένως αν παραγγελθούν το φθινόπωρο του 2025 θα στοχεύσουμε σε ακριβώς αυτά».
Συνοπτικά
- Η απόσυρση των τρόλεϊ στην Αθήνα και Πειραιά θα γίνει σε δύο φάσεις μέχρι το 2025, με σκοπό την αντικατάστασή τους με σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία.
- Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στην οικονομική εξοικονόμηση, την αισθητική αναβάθμιση και την ευελιξία στη δρομολόγηση.
- Το προσωπικό των τρόλεϊ θα απορροφηθεί από τις ΟΣΥ για να καλύψει θέσεις οδηγών και τεχνικών στα αστικά λεωφορεία.
- Οι πιο δημοφιλείς γραμμές τρόλεϊ θα αντικατασταθούν από λεωφορειακές, ενώ θα ενισχυθούν οι γραμμές σε μεγάλες λεωφόρους.