Το βράδυ της Δευτέρας, έξω από το θέατρο Αριστοτέλειον στη Θεσσαλονίκη, σημειώθηκαν επεισόδια κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης διαμαρτυρίας κατά της παράστασης του Χριστόφορου Ζαραλίκου, όπου ο ηθοποιός εμφανίζεται ως Ιησούς Χριστός. Οι διαδηλωτές, κυρίως πιστοί του παλαιού ημερολογίου, διαμαρτυρήθηκαν έντονα, με αποτέλεσμα να υπάρξουν προσαγωγές από την αστυνομία. Η παράσταση έχει προκαλέσει αντιδράσεις και στο παρελθόν, με ακυρώσεις παραστάσεων σε άλλες πόλεις. Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών εξέφρασε την υποστήριξή του στον Ζαραλίκο, καταδικάζοντας τις προσπάθειες λογοκρισίας, ενώ ο ηθοποιός συνεχίζει να δίνει παραστάσεις, εν μέσω έντονων αντιπαραθέσεων για την ελευθερία της τέχνης. Πιο αναλυτικά:








Το «αμαρτωλό» παρελθόν της παράστασης του Χριστόφορου Ζαραλίκου
Δεν είναι η πρώτη φορά που το έργο «Κι εγώ υπάλληλος είμαι» μπαίνει στο στόχαστρο. Ήδη έχουν ακυρωθεί δύο παραστάσεις σε δημοτικούς χώρους, στο Αγρίνιο και στα Τρίκαλα, ύστερα από καταγγελίες τοπικών μητροπολιτών, ενώ επεισόδια είχαν σημειωθεί και στις παραστάσεις στη Βέροια και την Καβάλα. Η αφίσα της παράστασης, που απεικονίζει τον Χριστόφορο Ζαραλίκο με ακάνθινο στεφάνι και χιτώνα, κρατώντας χρήματα, έχει εξοργίσει εκκλησιαστικούς κύκλους και πολιτικά πρόσωπα. Μεταξύ αυτών και ο βουλευτής της Νίκης, Νίκος Παπαδόπουλος, ο οποίος βανδάλισε την περασμένη εβδομάδα έργα στην Εθνική Πινακοθήκη, τα οποία θεώρησε ότι προσβάλουν τα Θεία.
Οι ηθοποιοί στο πλευρό του Ζαραλίκου
Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών πήρε θέση, καταδικάζοντας κάθε προσπάθεια φίμωσης της τέχνης. Σε ανακοίνωσή του, τόνισε ότι οι θεατρικοί οργανισμοί δεν πρέπει να λειτουργούν ως μηχανισμοί λογοκρισίας, αλλά ως χώροι ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης.
#ΣΕΗ #ΔΗΠΕΘΕ #καταγγελίαΤο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών καταγγέλει την απόφαση του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου να ακυρώσει την… Δημοσιεύτηκε από ΣΕΗ, Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών – προσωρινή σελίδα στις Τρίτη 4 Μαρτίου 2025
Παρά τις αντιδράσεις, ο Χριστόφορος Ζαραλίκος συνεχίζει να δίνει τις παραστάσεις του, με καυστικό ύφος, και το κοινό να τον στηρίζει. Και όπως φαίνεται, ο πόλεμος λογοκρισίας και ελευθερίας της τέχνης μόλις άναψε… ξανά.