Ο Γιάννης Πανταζόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής της Air France-KLM, επισημαίνει τη σημασία της γαλλικής αγοράς στον ελληνικό τουρισμό, καθώς η εταιρεία συνδέει την Αθήνα με δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς. Η Air France-KLM διατηρεί σταθερό το πτητικό της έργο και αναμένει θετικές επιδόσεις για το 2025.
Ο Γάλλος τουρίστας, σύμφωνα με τον Πανταζόπουλο, είναι περιηγητής που αναζητά εξερεύνηση, ενώ οι Ολλανδοί δείχνουν επίσης αυξανόμενο ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Επιπλέον, αναφέρεται στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, οι οποίες επηρεάζονται από τη ζήτηση και τον ανταγωνισμό, καθώς και στην πρωτοβουλία της Air France-KLM για τη διοργάνωση της Marine Day στην Αθήνα.
Πιο αναλυτικά
Βασικός πυλώνας του ελληνικού τουρισμού αποτελεί η Air France-KLM, η γαλλο-ολλανδική αεροπορική εταιρεία που μετρά ήδη 92 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας, όπως αναφέρει σε συνέντευξή του ο Γιάννης Πανταζόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής του αερομεταφορέα για την Ελλάδα, την Κύπρο και την Τουρκία.
«Η Γαλλία, παραδοσιακά, μαζί με τη Βρετανία και τη Γερμανία, αποτελεί τουριστικό πυλώνα για την Ελλάδα», σημειώνει.
Κατά τη φετινή τουριστική περίοδο, η αεροπορική εταιρεία συνδέει την Αθήνα και τέσσερις βασικούς νησιωτικούς προορισμούς – Ηράκλειο, Ρόδο, Μύκονο και Σαντορίνη – με τη γαλλική αγορά. Η εταιρεία διατηρεί σχεδόν αμετάβλητο, σε σχέση με πέρυσι, το πτητικό της έργο και, κατ’ επέκταση, τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων.
Πέρυσι, όπως προσθέτει, υπήρξε μια χρονιά-ρεκόρ όχι μόνο για την Air France-KLM, αλλά και για τον αεροπορικό κλάδο και την Ελλάδα ευρύτερα.
Όπως εκτιμά ο ίδιος, το 2025 «θα είναι εξίσου μια καλή χρονιά για τον τουρισμό», με ενδεχομένως καλύτερες επιδόσεις συγκριτικά με το 2024.
Το προφίλ του Γάλλου τουρίστα
Σκιαγραφώντας το προφίλ του Γάλλου επισκέπτη, ο κ. Πανταζόπουλος σημειώνει πως βασική του προτεραιότητα είναι η εξερεύνηση. «Από τη στιγμή που θα έρθει στην Ελλάδα, θα ταξιδέψει, θα δει και άλλα σημεία. Δεν είναι το είδος του τουρίστα που θα έρθει και θα μείνει στο ξενοδοχείο άπραγος, χωρίς να κάνει κάτι. Η μεγάλη ποικιλία σε τουριστικούς προορισμούς και σημεία ενδιαφέροντος προσελκύει τον Γάλλο τουρίστα, τον οποίο θεωρούμε περιηγητή. Θυμίζει κατά πολύ τον Έλληνα, ο οποίος θέλει να περάσει καλά, να ταξιδέψει, να γνωρίσει πράγματα. Μάλιστα, τον βλέπουμε σε νησιά που δεν έχουν καν αεροπορική σύνδεση, γεγονός που σημαίνει ότι του αρέσει να ταξιδεύει», σχολιάζει.
Εκτός όμως από τους Γάλλους, οι Ολλανδοί, όπως υπογραμμίζει ο κ. Πανταζόπουλος, αποτελούν ολοένα και πιο κρίσιμη μάζα για τον ελληνικό τουρισμό, «δείχνοντας σημαντικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα».
Οι ναύλοι
Σε ό,τι αφορά τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, ο κ. Πανταζόπουλος διευκρινίζει πως «το αεροπορικό εισιτήριο είναι ένα χρηματιστηριακό προϊόν». Όπως λέει, «η τιμή κυμαίνεται ανάλογα με τη ζήτηση και την προσφορά», προσθέτοντας ότι «όσο ο ανταγωνισμός αυξάνεται, οι τιμές των ναύλων παραμένουν ίδιες, εάν δεν χαμηλώνουν».
Το 3ο Marine Day
Από το 2022, η Air France-KLM έχει αναλάβει την πρωτοβουλία της διοργάνωσης στην Αθήνα της Marine Day, η οποία φέτος πραγματοποιείται την Πέμπτη 15 Μαΐου. «Η ιδέα γεννήθηκε από την ελληνική ομάδα της Air France-KLM την εποχή του κορωνοϊού. Εκείνη την εποχή, η ναυτιλία υπήρξε ο μόνος κλάδος που δεν είχε αναστείλει τη δραστηριότητά του. Η εκδήλωση αυτή είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για εμάς, ως αεροπορία, να ακούσουμε αυτά που έχουν να πουν οι άνθρωποι της ναυτιλίας και να αφουγκραστούμε καλύτερα τις ανάγκες τους», τονίζει ο κ. Πανταζόπουλος.