Για κάποια εκλεχτά αυτοκίνητα τα χρήματα είναι κάτι πολύ λιγότερο από «πετσετάκια» – και για τους ανθρώπους που μπορούν να δίνουν 60 εκατομμύρια ευρώ έτσι (70 εκατ. δολάρια, ήτοι 59,75 εκατ. ευρώ), βέβαια. Πρωταγωνίστρια μια Ferrari 250 GTO «του γαλάκτου», η οποία στο κλείσιμο της δημοπρασίας αναμένεται να μπει στο top 3 των ακριβότερων «Cavallino» όλων των εποχών!
Ως η μόνη εργοστασιακή 250 Bianco Speciale που ετοιμάστηκε από τη Scuderia Ferrari, το 1962, η κατάλευκη GTO συμμετείχε σε μια σειρά αγωνιστικών εκδηλώσεων, συμπεριλαμβανομένων των 1.000 χλμ. του Nurburgring το ’62, όπου πήρε τη νίκη στην κατηγορία και ήρθε δεύτερη γενικής. Την ίδια χρονιά κατέβηκε στο RAC Tourist Trophy, στα χέρια του Graham Hill, όπου και ήρθε δεύτερη. Το 1964 η 250 GTO με αριθμό πλαισίου 3729 πουλήθηκε για μόλις 6.000 δολάρια (περίπου 70.000 σε σημερινά χρήματα), αναλαμβάνοντας υπηρεσία στο πρωτάθλημα αναβάσεων της Σικελίας και τερματίζοντας στη δεύτερη θέση.

Έκτοτε, και μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’80, η εν λόγω Ferrari 250 GTO άλλαξε πολλές φορές χέρια για να καταλήξει στην Αμερική και τον συλλέκτη Jon Shirley, το 1999. Τότε ήταν η πρώτη φορά που δαπανήθηκαν σεβαστά ποσά για χάρη της, με το ισοδύναμο των 500.000 σημερινών δολαρίων. Ο Shirley ξόδεψε ακόμα περισσότερα στην πλήρη αναπαλαίωση του αυτοκινήτου, φέρνοντάς τη σε κατάσταση καινούργιου. Η 250 GTO πρωταγωνιστούσε για τρεις δεκαετίες σε events ιστορικών και σχετικές εκδηλώσεις, σαρώνοντας τα βραβεία. Τώρα έρχεται η ώρα να αλλάξει για μια ακόμα φορά όνομα η άδεια κυκλοφορίας, καταγράφοντας μια από τις υψηλότερες τιμές όλων των εποχών σε τέσσερις τροχούς.
Ούτως ή άλλως, η 250 GTO είναι ένα από τα πλέον πολυπόθητα αυτοκίνητα στις τάξεις των συλλεκτών. Μόλις 36 κατασκευάστηκαν, ενώ η συγκεκριμένη είχε και το ακόμα πιο σπάνιο προνόμιο του 4.0 V12 στο μηχανοστάσιο, αντί του κλασικού Colombo 3.0 V12. Κατά τη διάρκεια της αναπαλαίωσης πάντως, ο 3.0 V12 επέστρεψε κάτω από το καπό της. H απόδοσή του φτάνει τους 300 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και τα 294 Nm στις 5.500 σ.α.λ., με ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο να τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς.
Το άρθρο Ferrari 250 GTO πάει να σπάσει το φράγμα των 60 εκατ. ευρώ! εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.




















