Τα μεταχειρισμένα που ξεπερνούν τα 30 ή αγγίζουν τα 40 χρόνια κυκλοφορίας, είθισται να έχουν πολλά χιλιόμετρα. Εξαιρούνται, βεβαίως, τα υπεραυτοκίνητα και τα future classics, που πολλοί τα παίρνουν και τα κλειδώνουν σε γκαράζ προκειμένου να αυγατίζει η αξία τους. Νορμάλ, καθημερινά μοντέλα πάντως, σπανιότατα βρίσκεις με ελάχιστα χλμ. και σε κατάσταση καινούργιου. Καλή ώρα αυτό το εξαίρετο Fiat Uno.
Το ιταλικό μικρό είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ονόματα στα κιτάπια της αυτοκίνησης – και ένα εκ των πλέον επιτυχημένων. Περισσότερα από 9 εκατομμύρια αντίτυπα πουλήθηκαν, καθιστώντας το ιταλικό μικρό ως το 8ο εμπορικότερο μοντέλο στην Ιστορία. Παρόλα αυτά, η εύρεση ενός με λίγα χιλιόμετρα και άψογα συντηρημένου συνιστά κυνήγι θησαυρού. Ένα τέτοιο υπάρχει στη Γερμανία, με μόλις 10.300 χλμ. στο οδόμετρο! Αγοράστηκε καινούργιο το 1989 και μέχρι σήμερα δεν έχει αλλάξει ιδιοκτήτη. Ούτε χρώμα, καθώς αυτό που βλέπουμε είναι το αυθεντικό, δίχως φρεσκάρισμα! Το ίδιο ισχύει για τα μηχανικά μέρη, από τα οποία το μόνο που έχει αλλαχθεί είναι η μπαταρία. Ακόμα και τα ελαστικά παραμένουν τα πρώτης τοποθέτησης! Ο εξοπλισμός επίσης παραμένει πλήρως λειτουργικός. Βέβαια, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, δεν υπάρχει πολύς. Το Uno που βλέπουμε είναι η βασική έκδοση, με τα air condition, ηχοσύστημα, υδραυλικό τιμόνι, στροφόμετρο, ηλεκτρικά παράθυρα κλπ λάμπουν δια της απουσίας τους. Υπάρχει πακέτο καπνιστή, πάντως…
Την κίνηση αναλαμβάνει ο 1.000άρης τετρακύλινδρος FIRE, με απόδοση 45 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και 74 Nm στις 3.250 σ.α.λ., σε συνεργασία με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται κατόπιν ωρίμου σκέψεως, υπομονής και 18,0 δλ., ενώ η τελική αγγίζει τα 145 χλμ./ώρα. H τιμή, αντίθετα, δίνει μπόλικο «γκάζι». Κοντά στις 10.000 ευρώ (9.990) απαιτούνται για την αγορά αυτού του Uno, που περισσότερο ως αντίκα θα πρέπει να αντιμετωπίζεται.
Το άρθρο Ένα και μοναδικό τέτοιο αυτοκίνητο 36 ετών με 10.000 χλμ. εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.





