Το άρθρο παρουσιάζει ένα σπάνιο και καλοδιατηρημένο Fiat Punto GT του 1998, το οποίο έχει διανύσει μόλις 30.000 χιλιόμετρα και παραμένει πλήρως εργοστασιακό και ατρακάριστο.
Το αυτοκίνητο, που πωλείται για 10.000 ευρώ, αποτελεί μια «χρονοκάψουλα» της δεκαετίας του '90, με τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.372 κ.εκ. και απόδοση 136 ίππων.
Παρά την καλή του κατάσταση, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προβούν σε ελέγχους, δεδομένου του ιστορικού των Punto GT με μετατροπές και ατυχήματα.
Το αυτοκίνητο διατηρείται σε άριστη κατάσταση, με καινούργια λάστιχα και σπορ ανάρτηση, ενώ ενδέχεται να χρειαστεί αλλαγή στις εργοστασιακές ζάντες.
Πιο αναλυτικά
Στο άκουσμα του ονόματος «Fiat Punto» έρχεται με μιας στο νου το θρυλικό GT, το οποίο μαζί με τα «Σαξόραλλα» ήταν τα προσιτά hot hatches της δεκαετίας του ’90. Σήμερα για να βρει κανείς πλήρως εργοστασιακό Punto GT, με λίγα χιλιόμετρα και ατρακάριστο, μάλλον θα πρέπει να κάνει τάμα.
Ωστόσο, το εικονιζόμενο Fiat Punto GT του 1998 φαίνεται να είναι η εξαίρεση στον κανόνα και πρόκειται για μια σπάνια «χρονοκάψουλα» της εποχής εκείνης. Σύμφωνα με την αγγελία, έχει διανύσει μόλις 30.000 χιλιόμετρα γνησιότατα, είναι εντελώς άβαφο, ατρακάριστο, είναι συντηρημένο, έχει καινούργια λάστιχα, σπορ ανάρτηση της εποχής και αλλαγμένους ιμάντες χρονισμού, ενώ πωλείται στην τιμή των 10.000 ευρώ. Η αλήθεια είναι ότι από τις φωτογραφίες μπορεί να διακρίνει κανείς ότι είναι ένα περιποιημένο αυτοκίνητο, χωρίς φθορές στο αμάξωμα και στο εσωτερικό (καθίσματα, τιμόνι, επενδύσεις κ.λπ.). Αυτό που ενδεχομένως να ζητηθεί είναι οι κλασικές εργοστασιακές 14άρες ζάντες που του ταίριαζαν περισσότερο.
Εννοείται ότι όποιος ενδιαφερθεί θα κάνει όλους τους απαραίτητους ελέγχους, αφού όλοι γνωρίζουν το τι είχαν τραβήξει τα Punto GT από μετατροπές και επαφές με… πεζοδρόμια (στην καλύτερη περίπτωση). Όχι ότι δεν έστριβε, αλλά όταν το αγόραζαν οι πιτσιρικάδες της εποχής χωρίς να έχουν εμπειρία και του ανέβαζαν την απόδοση ήταν εύλογο να χάνουν τον έλεγχο, με αποτέλεσμα να βγει στο Punto GT το όνομα του «κυνηγού πεζοδρομίων».
Κάτω από το καπό του βρίσκεται ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.372 κ.εκ., απόδοσης 136 ίππων στις 5.750 σ.α.λ. και 208 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Η τουρμπίνα ανέβαζε μέγιστη πίεση 1,3 bar και παρουσίαζε τη χαρακτηριστική υστέρηση στις χαμηλές στροφές και το ξέσπασμα από τις στροφές που έπιανε τη ροπή. Το μοτέρ αυτό επιτάχυνε το αμάξωμα των 1,1 τόνων από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,9 δλ., από 0-160 χλμ./ώρα σε 21,1 δλ., έκανε το 400άρι σε 15,8 δλ. και το χιλιόμετρο σε 29,1 δλ.
Το άρθρο Σπάνιο «μαμά» Fiat Punto GT με 30.000 χλμ. εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.













