Το νέο αγροτικό όχημα Shark της BYD, που ήδη κυκλοφορεί σε αγορές όπως το Μεξικό και η Αυστραλία, ετοιμάζεται να εισέλθει στην ευρωπαϊκή αγορά το 2026, ξεκινώντας από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Το Shark, με σχεδιασμό που θυμίζει το Ford F-150 Lightning, διαθέτει εντυπωσιακές διαστάσεις και πολυτελές εσωτερικό με μεγάλες οθόνες και σύστημα καραόκε.
Κινείται από ένα plug-in υβριδικό σύνολο που αποδίδει 436 ίππους, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις και μεγάλη αυτονομία. Η καρότσα του μπορεί να σηκώσει έως 790 κιλά, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης φτάνει τα 2.500 κιλά.
Πιο αναλυτικά
Αγροτικά δεν έχουμε δει ακόμα εδώ από τη BYD, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν. Μια χαρά πορεία κάνει το Shark σε μακρινές αγορές, όπως του Μεξικού και της Αυστραλίας, ωστόσο τώρα έρχεται να προκαλέσει χαμό και στην Ευρώπη.
Ο «Καρχαρίας» των Κινέζων φέρνει αρκετά σε ανάλογο μοντέλο της Ford, συγκεκριμένα στο F-150 Lightning. Ο τρόπος που διαμορφώνεται το εμπρός μέρος, με την ογκώδη ορθογώνια μάσκα και τα φωτιστικά σώματα που την πλαισιώνουν, να παραπέμπει ξεκάθαρα στο ηλεκτρικό F-150. Πίσω η εμφάνιση είναι πιο παραδοσιακή, με δυο κάθετα φανάρια πέριξ της καρότσας, αλλά επίσης ενωμένα μέσω LED λωρίδας. Αυτό που τραβάει περισσότερο το βλέμμα στο Shark πάντως, είναι το επιβλητικό παράστημα. Η BYD υποστηρίζει πως είναι το μεγαλύτερο μοντέλο της κατηγορίας, με μήκος 5.457 χλστ. (1.971 χλστ. το πλάτος, 1.925 χλστ. το ύψος) – αριθμός που ξεπερνά τόσο το Ranger (5.357 χλστ.) όσο και το Toyota Hilux (5.320 χλστ.), ή το Tacoma για να πάμε και στην Αμερική (5.410 χλστ).

Το εσωτερικό μόνο αγροτικό δεν θυμίζει, με δυο μεγάλες οθόνες μπροστά (10,25 ίντσες το ψηφιακό καντράν) και δίπλα (12,8 ίντσες το infotainment) από τον οδηγό να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Οι λειτουργίες Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ, όπως και το head-up display των 12 ιντσών. Μοναδικό χαρακτηριστικό το σύστημα καραόκε, που συνοδεύεται κανονικά από μικρόφωνο!
Την κίνηση του Shark αναλαμβάνει ένα plug-in υβριδικό σύνολο, αποτελούμενο από υπερτροφοδοτούμενο 1.500άρη τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα και δυο ηλεκτροκινητήρες, που παράγουν συνδυαστικά 436 ολόκληρα άλογα και 650 Nm! Ισχύς που εξασφαλίζει 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ., παρά το γεγονός ότι το βάρος ξεπερνά τους 2 τόνους. Την ίδια στιγμή η καρότσα μπορεί να σηκώσει βάρη έως 790 κιλών, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης ανέρχεται στα 2.500 κιλά. Η ηλεκτρική αυτονομία της μπαταρίας των 29,58 kWh αναφέρεται στα 100 χλμ. και η συνολική πάνω από τα 800 χλμ., με μέση κατανάλωση μόλις 2,0 λίτρα/100 χλμ., αλλά στον κύκλο CLTC (οπότε σημαντικά λιγότερο σε WLTP). Η φόρτιση από 30 σε 80%, για να μπούμε και στα της πρίζας, ολοκληρώνεται σε 30 λεπτά.

Το Shark θα ξεκινήσει να διατίθεται στη Γηραιά Ήπειρο από το 2026, αρχής γενομένης από την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Σταδιακά, η κυκλοφορία του θα επεκταθεί σε πολλές ακόμα χώρες της Ευρώπης, πιθανότατα περιλαμβανομένης της δικής μας.
Το άρθρο Σούζα τα αγροτικά μπροστά στον «καρχαρία» της BYD εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.




















