Η Toyota παρουσίασε το πρώτο της υπεραυτοκίνητο παραγωγής, το GR GT, το οποίο διαθέτει έναν υβριδικό κινητήρα V8 twinturbo με απόδοση τουλάχιστον 650 ίππων. Το αυτοκίνητο, που αντλεί έμπνευση από την κατηγορία GT3 των αγώνων αντοχής, διαθέτει εντυπωσιακή αεροδυναμική σχεδίαση και πολυτελές εσωτερικό με κόκκινα δέρματα και alcantara. Το GR GT, με τελική ταχύτητα άνω των 320 χλμ./ώρα, αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026, ενώ θα συμμετάσχει και στο Le Mans.
Πιο αναλυτικά
Από το 2020 υπήρχε η διάθεση, είχαν εμφανιστεί δεκάδες teaser, ένα πρωτότυπο και πολλές ανακοινώσεις. Πέντε χρόνια μετά, το πρώτο υπεραυτοκίνητο παραγωγής της Toyota είναι γεγονός! Κι ακόμα καλύτερα; Με twinturbo V8 και 650 άλογα κάτω από το μακρύ καπό!
Το GR GT, όπως ονομάζεται, μοιάζει παρμένο από την κατηγορία GT3 των αγώνων αντοχής, με το «ατελείωτο» εμπρός μέρος και το κοντό πίσω να χαρακτηρίζουν την εμφάνιση. Πίσω, δε, ο πελώριος διαχύτης, οι τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης και τα περίτεχνα LED φανάρια, πλαισιώνονται από την έντονη αεροδυναμική διαμόρφωση του άνω τμήματος που συνθέτει την αεροτομή. Οι σχεδιαστές έριξαν μεγάλο βάρος στην παραγωγή κάθετης δύναμης, αν και ακόμα δεν γνωστοποιούνται σχετικά στοιχεία, ενώ το ίδιο ισχύει για τους μηχανικούς και τα φρένα. Κεραμικές δισκόπλακες κρύβονται πίσω από τις 20άρες ζάντες, οι οποίες με τη σειρά τους περιβάλλονται από ειδικά εξελιγμένα ελαστικά της Michelin, σε διάσταση 265/35 μπροστά και 325/30 πίσω.

Στο εσωτερικό τα πάντα ντύνονται σε κόκκινα δέρματα και alcantara, με τον οδηγό να έχει μπροστά του πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και στο κέντρο του ταμπλό, την απαραίτητη οθόνη για το infotainment. Προαιρετικά θα προσφέρονται ανθρακονημάτινα μπάκετ και «κοφτό» τιμόνι πάνω-κάτω, στα πρότυπα του αγωνιστικού GR GT3. Διότι εννοείται πως το supercar της Toyota θα κατέβει και στο Le Mans.
Καρδιά του αποτελεί ένας υβριδικός 4.0 V8 twinturbo, με απόδοση τουλάχιστον 650 ίππων και 850 Nm, σε συνεργασία με 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Ένα ολοκαίνουργιο αλουμινένιο μονοκόκ πλαίσιο στεγάζει τόσο το full hybrid σύνολο, όσο και της μετάδοσης, αλλά και της ανάρτησης, η οποία αποτελείται από διπλά ψαλίδια γύρω-γύρω. Από στοιχεία επιδόσεων η Toyota αναφέρει μόνο πως η τελική ταχύτητα υπερβαίνει τα 320 χλμ./ώρα, ενώ το βάρος θα είναι μάξιμουμ 1.750 κιλά και η κατανομή του βάρους 45-55. Στο θέμα των διαστάσεων τώρα, το GR GT εκτείνεται σε 4.820 χλστ. μήκους, 2.000 χλστ. πλάτους, 1.195 χλστ. ύψους και 2.725 χλστ. μεταξονίου. Τόσο το πολιτικό GR GT, όσο και το αγωνιστικό GR GT3, ακόμα βρίσκονται στο στάδιο της εξέλιξης, έχοντας στόχο να βγουν σε δρόμο και πίστες μέσα στο 2026.
Το άρθρο Nέο υπεραυτοκίνητο Toyota με twinturbo V8 650 ίππων! εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.



























