Η Κίνα προτείνει νομοθεσία που θα επιβάλλει περιοριστή ισχύος στα νέα οχήματα, ώστε η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να μην είναι ταχύτερη από 5 δευτερόλεπτα.
Αυτός ο περιορισμός στοχεύει στην αποφυγή αιφνιδιασμού των οδηγών, ειδικά το πρωί, όταν δεν είναι πλήρως εγρήγοροι.
Ο περιοριστής θα είναι υποχρεωτικός αλλά θα μπορεί να απενεργοποιηθεί χειροκίνητα, με την προϋπόθεση ότι η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται κάθε φορά που ο οδηγός εισέρχεται στο όχημα.
Η κίνηση αυτή έρχεται ως απάντηση στην αυξανόμενη ταχύτητα των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως το Xiaomi SU7 Ultra και το Tesla Model S Plaid, που επιταχύνουν σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα.
Πιο αναλυτικά
Τα καινούργια αυτοκίνητα, και δη τα ηλεκτρικά, είναι ταχύτερα από ποτέ. Έχουμε φτάσει να βλέπουμε χρόνους 5,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και μόνο να μη λέμε ότι είναι αργό. Το θέμα, όμως, είναι ότι με τόση ταχύτητα και δύναμη, όσο κι αν τα ηλεκτρονικά βοηθούν, ένα τέτοιο όχημα δεν μπορεί να ελεγχθεί από όλους. Εδώ έρχεται να νομοθετήσει η Κίνα, βάζοντας περιορισμούς στο ρυθμό επιτάχυνσης.
Σύμφωνα με μια τροπολογία που ετοιμάζεται να τεθεί προς ψήφιση, κάθε νέο όχημα που θα κυκλοφορεί στην Κίνα θα εξοπλίζεται με περιοριστή ισχύος ο οποίος κάθε φορά που θα ενεργοποιείται το τετράτροχο δεν θα αφήνει την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να πέφτει κάτω από τα 5,0 δλ. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει απόσπασμα του προσχεδίου με τίτλο «Τεχνικές προδιαγραφές για μηχανοκίνητα οχήματα που κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους», μετά από κάθε ενεργοποίηση/ανάφλεξη ενός επιβατικού οχήματος (εξαιρουμένου του συστήματος start/stop ), το όχημα θα πρέπει να βρίσκεται σε κατάσταση όπου ο χρόνος επιτάχυνσης στα πρώτα 100 χλμ./ώρα δεν θα είναι μικρότερος των 5 δευτερολέπτων.
Ο περιορισμός αυτός στοχεύει στην αποφυγή αιφνιδιασμού του οδηγού, καθώς έχει παρατηρηθεί από έρευνες ότι πολλοί άνθρωποι δεν εμφανίζουν τα απαιτούμενα επίπεδα εγρήγορσης όταν μπαίνουν στα αυτοκίνητά τους, το πρωί λόγου χάρη. Συνθήκη που αν συνδυαστεί με μια «βολίδα», μπορεί να φέρει την καταστροφή με ένα -κατά λάθος- πάτημα του γκαζιού. Ο εν λόγω κόφτης προτείνεται να είναι υποχρεωτικός, αλλά να μπορεί να απενεργοποιηθεί χειροκίνητα μέσω του μενού των ADAS. Διαδικασία, ωστόσο, που θα πρέπει να επαναλαμβάνεται κάθε φορά που θα μπαίνει ο οδηγός στο αυτοκίνητο. Για να έχουμε ένα δείγμα του τί μπορεί να κάνει μια σύγχρονη κατασκευή, το Xiaomi SU7 Ultra ανακοινώνεται στα μόλις 1,98 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, το Tesla Model S Plaid στα 2,1 δλ. και το BYD Yanqwang U9 στα 2,36 δλ.
Το άρθρο Κόφτης 0-100 στα νέα αυτοκίνητα από την Κίνα εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.









