Το άρθρο αναφέρεται σε ένα Mazda 323 του 1990, το οποίο, παρά τα 35 χρόνια του, παραμένει σε άριστη κατάσταση με μόλις 74 χιλιόμετρα στο οδόμετρό του.
Το αυτοκίνητο, γνωστό για την αξιοπιστία του, φαίνεται σαν να βγήκε μόλις από το εργοστάσιο, πιθανότατα λόγω της φύλαξής του σε κλειστό χώρο. Εξοπλισμένο με κινητήρα 1.600 κ.εκ. και ισχύ 87 ίππων, προσφέρει σβέλτες επιδόσεις.
Παρά την εξαιρετική του κατάσταση, η τιμή πώλησης των 19.900 ελβετικών φράγκων θεωρείται υψηλή, καθώς δεν έχει συλλεκτική αξία και η τιμή του θα μειωθεί αν κυκλοφορήσει.
Πιο αναλυτικά
Η λέξη «αξιοπιστία» είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα ιαπωνικά αυτοκίνητα, τα οποία έχουν «χτίσει» ισχυρή παράδοση με το πέρασμα των ετών. Ειδικά τα πιο παλιά και απλά σε τεχνολογίες μοντέλα χωρίς ένα σωρό καλούδια, συστήματα και αισθητήρες που έχουν τα σημερινά (ανεξαρτήτως προέλευσης), ήταν και πολύ πιο απλά στην συντήρηση και επισκευή τους.
Μία από τις πιο αξιόπιστες μάρκες ήταν (και είναι) η Mazda, με μοντέλα που έχουν γράψει ιστορία και ήταν πολύ δημοφιλή στην εποχή τους. Μεταξύ αυτών ήταν και το Mazda 323 έβδομης γενιάς που παρουσιάστηκε το 1989 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1994. Πιο δημοφιλές ήταν το σεντάν γιατί τότε πουλούσαν οι «κούρσες», ενώ όσοι ήθελαν πιο κόμπακτ διαστάσεις επέλεγαν το 3θυρο μοντέλο. Ταυτόχρονα υπήρχε και το πιο σπορτίφ 323F με το χαρακτηριστικό 5θυρο fastback αμάξωμα και τους pop-up προβολείς.
Το εικονιζόμενο Mazda 323 του 1990 θα μπορούσε κάλλιστα να βρίσκεται σε μουσείο της Mazda, αφού παρά τα 35 χρόνια που μετράει, είναι λες και βγήκε τώρα από το εργοστάσιο. Μπορεί να είναι και το μοναδικό της γενιάς του στον κόσμο με μόνο 74 χιλιόμετρα στο οδόμετρό του. Όπως μπορούμε να δούμε από τις φωτογραφίες δεν έχει καμία απολύτως φθορά στο αμάξωμα και το εσωτερικό του, που σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα φυλάσσονταν σε κλειστό χώρο και παρέμεινε ακέραιο στην αρχική του κατάσταση.
Εφοδιάζεται με τον 1.600άρη κινητήρα (με ψεκασμό) ισχύος 87 ίππων, ο οποίος εξασφάλιζε σβέλτες επιδόσεις με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 194 χλμ./ώρα. Το «άστρωτο» αυτό Mazda 323 των 35 ετών αποτελεί σίγουρα μια χρονοκάψουλα και δεν θα μπορούσε λόγω «καινουργίλας» να πωλείται τζάμπα. Βέβαια η τιμή των 19.900 ελβετικών φράγκων (21.380 ευρώ) παραείναι υψηλή, καθώς δεν πρόκειται για κάποιο μοντέλο περιορισμένης παραγωγής που να έχει συλλεκτική αξία, ενώ αν θα κυκλοφορήσει η τιμή του θα πέσει αμέσως κατακόρυφα.
Το άρθρο Τέρας αξιοπιστίας αυτοκίνητο 35 ετών ξέμεινε με 74 χιλιόμετρα εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
















