Οι πωλήσεις των Subaru BRZ και WRX στην αμερικανική αγορά έχουν σημειώσει σημαντική πτώση, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για αυτοκίνητα που απευθύνονται σε ενθουσιώδεις οδηγούς.
Η έλλειψη υβριδικών συστημάτων και οι αυξήσεις στις τιμές, λόγω δασμών και άλλων παραγόντων, φαίνεται να αποθαρρύνουν τους αγοραστές.
Ειδικά το WRX έχει δει την τιμή του να αυξάνεται κατά 30% από το 2022, ενώ οι πωλήσεις του έχουν μειωθεί κατά 41% μέχρι το 2025. Παράλληλα, το BRZ πούλησε μόλις 182 μονάδες το Σεπτέμβριο, ενώ η Toyota κατάφερε να πουλήσει περισσότερα GR86 και Supra.
Η Subaru αποδίδει την πτώση στις πωλήσεις στην έλλειψη διαθέσιμων μοντέλων, ενώ επικεντρώνεται στην αύξηση της παραγωγής του Forester.
Πιο αναλυτικά
Tα Subaru BRZ και WRX εκφράζουν την κλασική, καλή οδηγοκεντρική συνταγή. Ναι, αλλά που είναι οι ενθουσιώδεις οδηγοί για να τα πληρώσουν;

Το Subaru BRZ, όπως και το «ομόσταυλο» Toyota GR86, είναι φτιαγμένα για τον Πραγματικό Οδηγό. Πόσοι όμως κυκλοφορούν ανάμεσά μας για να τα εκτιμήσουν;
Οι πωλήσεις των Subaru BRZ και WRX είναι σε έντονη πτώση στην αμερικανική αγορά. Ως γνωστόν, κανένα από τα δύο δεν διαθέτει κάποιο υβριδικό σύστημα κίνησης. Είναι απλώς τα καλά, πισωκίνητα, ζυγισμένα και fun to drive αυτοκίνητα για ενθουσιώδεις οδηγούς. Μόνο που οι τελευταίοι δεν τα αγοράζουν.
Όντως οι δασμοί της νέας αμερικανικής κυβέρνησης πίεσαν τη Subaru να καταργήσει της εισαγωγικής έκδοσης του WRX και να αυξήσει την τιμή της επόμενης (Premium) κατά 1.000 δολάρια.

Από το το 2022, η βασική τιμή ενός WRX έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 10.000 δολάρια ή περίπου 30%. Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις έχουν μειωθεί κατά 41% μέχρι στιγμής εντός του 2025. Όπως λένε και στο Αμέρικα, ”it sucks”


Όταν ένα αμερικανικό Μέσο (The Drive) επικοινώνησε με τη Subaru σχετικά με αυτό, εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε ότι οι ντίλερ απλώς δεν είχαν διαθέσιμα αυτοκίνητα να πουλήσουν.
Αντ’ αυτού, η εταιρεία δήλωσε ότι είναι εν αναμονή του Forester λόγω της αύξησης παραγωγής.
Η πορεία του Subaru BRZ
Οι πωλήσεις του σπορ κουπέ μειώθηκαν σε μόλις 182 μονάδες το Σεπτέμβριο (τα στοιχεία του Οκτωβρίου δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμη).
Ομολογουμένως, το φθινόπωρο δεν είναι ακριβώς η τυπική περίοδος αγοράς σπορ αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, αλλά μια γρήγορη ματιά στην έκθεση πωλήσεων της Toyota δείχνει ότι κατάφερε να πουλήσει πάνω από τρεις φορές περισσότερα GR86 τον περασμένο μήνα. Ακόμα και το Toyota Supra (221 μονάδες) ξεπέρασε σε πωλήσεις το Subaru BRZ



Σίγουρα η Toyota έχει περισσότερες αντιπροσωπείες από τηνSubaru, αλλά όχι τρεις φορές περισσότερες. Συμπέρασμα: Μήπως οι αγοραστές των συγκεκριμένων μοντέλων Subaru απλώς δεν είναι εκεί;
Photo: Ι. Ιωάννου / 4Drivers





