Η Ford Mustang GTD, εξελιγμένη στο Nurburgring, συνδυάζει την απόλυτη αγωνιστική απόδοση με την καθημερινή χρήση, προσφέροντας εντυπωσιακές επιδόσεις και οδηγική απόλαυση.
Με 826 ίππους από έναν κομπρεσοράτο V8 κινητήρα 5.2 λίτρων, αποτελεί το ισχυρότερο Ford παραγωγής. Η Mustang GTD επιταχύνει από 0-96 χλμ./ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα και φτάνει τα 325 χλμ./ώρα.
Εξοπλισμένη με κεραμικά φρένα Brembo, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και αεροδυναμικά στοιχεία από αγωνιστικά αυτοκίνητα, η GTD είναι σχεδιασμένη για ρεκόρ πίστας, αλλά παραμένει ευχάριστη και στο δρόμο.
Πιο αναλυτικά
Η Mustang GTD έφτιαξε όνομα μέσα στο Nurburgring, όπου και εξελίχθηκε εξάλλου. Για ρεκόρ στο Nordschleiffe κατασκευάστηκε, ρεκόρ στην «Πράσινη Κόλαση» έκανε (μέχρι που την ξεπέρασε η Corvette). H Ford Performance, ωστόσο, δεν δημιούργησε ένα αγωνιστικό με πινακίδες. Η απόλυτη ‘Stang κυκλοφορεί κανονικά στο δρόμο, μοιράζοντας απλόχερα συγκινήσεις δίχως καν να χρειαστεί «εγκλεισμός» σε πίστα.
Εννοείται ότι σε ελεγχόμενο περιβάλλον την απολαμβάνεις στο μέγιστο και μπορείς να εξερευνήσεις τα όριά της, ωστόσο οι πρώτες δημοσιογραφικές παρουσιάσεις στην Αμερική φανερώνουν μια hardcore κατασκευή, που δεν έχει κανένα πρόβλημα να λειτουργήσει και σαν everyday sportscar. Με τα μπασίματά του στο επαρχιακό στροφιλίκι, τα ταξίδια του στην εθνική, τα όλα του. Οι φωτογραφίες του αμερικανικού Car and Driver και το video του Motortrend παρακάτω, αποτελούν τα καλύτερα πειστήρια για τα all around προσόντα της, κατά τα άλλα προσηλωμένης σε χρήση πίστας και ρεκόρ ταχύτερου χρόνου, Mustang GTD.
Θυμίζουμε πως η δύναμη τοποθετείται στους 826 ίππους, χάρη στον κομπρεσοράτο V8 των 5.2 λίτρων που την καθιστά το ισχυρότερο Ford παραγωγής (όχι μόνο Mustang) όλων των εποχών! Το όριο περιστροφής αγγίζει τις 7.650 σ.α.λ., ενώ ένα 8άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη αναλαμβάνει την τροφοδοσία των πίσω τροχών, μέσω ανθρακονημάτινου άξονα. Επιταχύνσεις ακόμα δεν ανακοινώνονται από το εργοστάσιο, ωστόσο το C&D μέτρησε 2,8 δλ. για το 0-96 χλμ./ώρα (0-60 μίλια/ώρα) και 6,1 δλ. για το 0-161 χλμ./ώρα (0-100 μίλια/ώρα), με το 400άρι να καλύπτεται σε 10,6 δλ. και ταχύτητα εξόδου 214,04 χλμ./ώρα (133 μίλια/ώρα). Η Ford περήφανα ανακοινώνει πως η Mustang GTD φτάνει μέχρι τα 325 χλμ./ώρα – ό,τι υψηλότερο έχουμε δει σε ‘Stang μέχρι σήμερα και πίσω μόνο από τα GT (το πρώτο και το σημερινό), των 330-348 χλμ./ώρα.
Η Mustang GTD βέβαια δεν είναι μόνο γκάζι στην ευθεία. Το αντίθετο, για την ακρίβεια, καθώς η Ford Performance έχει ως πρώτη προτεραιότητα τα ρεκόρ πίστας, με πρώτο και καλύτερο εκείνο του Nurburgring. Εξ ου και τα κεραμικά φρένα της Brembo, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη push rod ανάρτηση και η αεροδυναμική, παρμένη απευθείας από τα αγωνιστικά των πρωταθλημάτων αντοχής. Είναι χαρακτηριστικό πως η «ατελείωτη» ρυθμιζόμενη αεροτομή διαθέτει DRS (Drag Reduction System), που μειώνει την κλίση της πτέρυγας στις ευθείες (με το πάτημα ενός κουμπιού) προς όφελος της τελικής (έτσι πιάνει και τα 325 χλμ./ώρα).
Το άρθρο «Μπούνια» και στο δρόμο η Ford Mustang GTD (+video) εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.