Το άρθρο αναφέρεται στην ιστορία της παραγωγής αυτοκινήτων στην Ελλάδα, εστιάζοντας στο Nissan Sunny N14, ένα μοντέλο που συναρμολογήθηκε από την ΤΕΟΚΑΡ τη δεκαετία του '90.
Παρά το γεγονός ότι η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχει σταματήσει, το Sunny παραμένει ένα αγαπημένο μοντέλο για πολλούς.
Το άρθρο παρουσιάζει ένα συγκεκριμένο Nissan Sunny του 1994, το οποίο έχει διανύσει μόλις 57.800 χιλιόμετρα και πωλείται για 4.000 ευρώ.
Το αυτοκίνητο είναι σε εξαιρετική κατάσταση, με ελάχιστη χρήση και χωρίς φθορές, ενώ διαθέτει κινητήρα 1.4 λίτρων με 75 ίππους.
Πιο αναλυτικά
Η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ελλάδα ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα το 1980 με τη συναρμολόγηση του Datsun Pickup 1600 και κατόπιν διαφόρων μοντέλων της Ιαπωνικής μάρκας από την ΤΕΟΚΑΡ, η οποία λειτούργησε έως το 1995. Έκτοτε παραμένει μια επιθυμία πολλών πολιτών να δημιουργηθεί ξανά αυτοκινητοβιομηχανία στη χώρα μας, αλλά δυστυχώς δεν πρόκειται ποτέ να γίνει πραγματικότητα (εκτός και αν γίνει κάποιο θαύμα).
Από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα των Ελλήνων τη δεκαετία του 90 ήταν και το Nissan Sunny N14 που παράχθηκε μεταξύ 1990-1995. Ένα μοντέλο που άλλαξε τελείως σε εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό από τον πιο τετραγωνισμένης αισθητικής (αλλά πολύ δημοφιλή) προκάτοχό του. Τα εγχώρια Sunny κατασκευάζονταν από ελληνικά χέρια, όμως τα υπόλοιπα που πωλούνταν στην Ευρώπη προέρχονταν από την Ιαπωνία. Παρόλα αυτά στα καινούργια μοντέλα η παραγωγή προσαρμοζόταν στα στάνταρ της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας χωρίς χρονική υστέρηση, ταυτόχρονα με την υπόλοιπη Ευρώπη. Οπότε δεν υπήρχε καμία διαφορά μεταξύ ελληνικών και ιαπωνικών Sunny.
Το εικονιζόμενο Nissan Sunny του 1994 κατά πάσα πιθανότητα δεν προέρχεται από την ΤΕΟΚΑΡ (αφού δεν γίνονταν εξαγωγές), όμως δεν παύει να είναι ταυτισμένο με την Ελλάδα. Κάποια ελάχιστα στη χώρα μας και στην Ευρώπη έχουν παραμείνει σε κυκλοφορία, ενώ ακόμα πιο λίγα είναι εκείνα που πωλούνται. Όσο για τα λιγότερο «ταλαιπωρημένα» μετριούνται στα δάκτυλα. Μια τέτοια περίπτωση φαίνεται να είναι το συγκεκριμένο Sunny, αφού από το 1994 έως σήμερα το οδόμετρό του έχει γράψει 57.802 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με την αγγελία έχει φυλαχτεί σε γκαράζ, είναι σε πολύ καλή κατάσταση, δεν έχει σκουριές και η χρήση του είναι ελάχιστη. Από τις φωτογραφίες μπορεί να δει κανείς ότι όντως δεν έχει χτυπήματα και ξεθωριάσματα εξωτερικά, ενώ στο εσωτερικό το τιμόνι και ο λεβιές ταχυτήτων δεν έχουν «γυαλίσει», ούτε οι διακόπτες είναι φθαρμένοι.
Την κίνησή του αμαξώματος των 4.230 χλστ. μήκους και βάρους 990 κιλών, αναλαμβάνει το 1.4 λτ. 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 75 ίππων και 112 Nm ροπής. Ο εν λόγω κινητήρας επιταχύνει το 4θυρο Sunny από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 13,3 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 167 χλμ./ώρα.
Το άρθρο «Ελληνικό» αυτοκίνητο με 57.800 χλμ. για 4.000 ευρώ εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.