Η ανανεωμένη Pontiac Trans Am, εμπνευσμένη από το θρυλικό muscle car της Pontiac, επιστρέφει με ισχύ που ξεπερνά ακόμα και την Bugatti Veyron.
Βασισμένη στη Chevrolet Camaro ZL1, η νέα Trans Am από την εταιρία Trans Am Specialties διαθέτει έναν κομπρεσοράτο V8 κινητήρα 7.4 λίτρων, αποδίδοντας 1.020 ίππους και 1.418 Nm ροπής.
Παρά την απουσία σύγχρονων τεχνολογιών, όπως τετρακίνηση και προηγμένα ηλεκτρονικά, το αυτοκίνητο προσφέρει μια παραδοσιακή οδηγική εμπειρία με χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Δύο μοντέλα είναι διαθέσιμα προς πώληση, με το μπλε να κοστίζει 275.000 δολάρια.
Πιο αναλυτικά
Διαβάζοντας ή ακούγοντας «Pontiac Firebird» ή «Trans Am», ο νους αυτόματα ανασύρει δυο εικόνες. Η μία είναι το κατάμαυρο αυτοκίνητο με το κόκκινο LED να πηγαινόερχεται στη μάσκα, από τον «Ιππότη της Ασφάλτου». Η άλλη, και αυτή που ξεκίνησε το χτίσιμο του μύθου για το muscle car της Pontiac, εκείνη ενός χρυσού φοίνικα να δεσπόζει στο καπό και έναν καουμπόι να κάνει ταρζανιές στο τιμόνι, στη σειρά ταινιών «Ο ατσίδας και το λαγωνικό» (Smokey and the Bandit αγγλιστί). Από την τελευταία εμπνεύστηκε μια μικρή εταιρία στην Αμερική και αναβιώνει το μυθικό αυτοκίνητο, δίνοντάς του παράλληλα περισσότερο γκάζι από Bugatti Veyron!
Η νέα Trans Am, που βέβαια δεν είναι Pontiac (λουκέτο το 2010), βασίζεται στη Chevrolet Camaro ZL1 και μας έρχεται από την Trans Am Specialties, που ειδικεύεται στη βελτίωση και συντήρηση -σωστά μαντέψατε- Firebird. Οι αλλαγές σε μάσκα, προφυλακτήρες, πίσω μέρος και φωτιστικά σώματα φέρνουν την Camaro στα μέτρα της Trans Am, με απόλυτα πειστικό, ρεαλιστικό, ταιριαστό και λεπτομερή τρόπο. Ακόμα και οι εξατμίσεις που «βγαίνουν» προς τα κάτω, είναι παρούσες.
Τί καυσαέρια διοχετεύουν, ωστόσο, είναι το θέμα. Όχι ότι μας πήρε ο πόνος για το περιβάλλον, αλλά να κάνουμε μια εισαγωγή στο ιπποφορβείο που κρύβεται κάτω από το καπό. Εκεί όπου φωλιάζει ένας κομπρεσοράτος V8 7.4 λίτρων, με απόδοση 1.020 ίππων και 1.418 Nm ροπής!! Για να έχουμε ένα (ή καλύτερα, ΤΟ) μέτρο σύγκρισης, μια Bugatti Veyron παράγει 1.001 ίππους και 1.250 Nm από τον τετρατούρμπινο 8.0 W16. Κι εδώ δεν υπάρχει ούτε σύστημα τετρακίνησης, ούτε υπερ-προηγμένα ηλεκτρονικά, ούτε ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, ούτε αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Πιο παραδοσιακό δεν γίνεται 6άρι χειροκίνητο, κίνηση στους πίσω τροχούς, ένα traction control να κάνει ό,τι μπορεί και η τριπλέτα splitter μπροστά-αεροτομή και διαχύτης πίσω να παράγουν μια κάποια κάθετη δύναμη, ώστε να μη μιμείται το αυτοκίνητο την πόζα του φοίνικα όποτε πατάει ο οδηγός τέρμα το δεξί πεντάλ.
Δυο αυτοκίνητα πωλούνται, για όσους θέλουν να νιώσουν λίγο Μπαρτ Ρέινολντς. Το μαύρο με τα γκρι αυτοκόλλητα (σαν το μαύρο-χρυσαφί, τίποτα) δεν μας λένε πόσο πάει, αλλά το μπλε θέλει 275.000 δολάρια (236.599 ευρώ) για να γίνει δικό σας.
Το άρθρο Νέα Pontiac Trans Am με περισσότερα άλογα από Veyron! εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.