Το άρθρο εξετάζει την κατάσταση με τις κάμερες καταγραφής παραβάσεων στην Αττική, επισημαίνοντας ότι πολλές από τις φημολογούμενες κάμερες δεν έχουν ακόμη εγκατασταθεί ή λειτουργούν πιλοτικά χωρίς να επιβάλλουν πρόστιμα. Παρά τις λίστες με τα υποτιθέμενα σημεία τοποθέτησης, οι περισσότερες κάμερες δεν είναι ακόμη σε λειτουργία, ενώ οι κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας δεν καταγράφουν παραβάσεις. Εν τω μεταξύ, οι έλεγχοι και τα μπλόκα από την αστυνομία συνεχίζονται σε διάφορα σημεία της πόλης, απαιτώντας προσοχή από τους οδηγούς.
Πιο αναλυτικά
Υπάρχει ένα κυρίαρχο θέμα που απασχολεί όλους όσους οδηγούν: είναι οι κάμερες και το άγχος των προστίμων. Τι ισχύει, τι όχι, ποια είναι τα σημεία με τα πιο συχνά μπλόκα; Κρατήστε πάντως και αυτήν τη φωτό

Οι κάμερες καταγραφής παραβάσεων είναι διαφορετικές από αυτές του ελέγχου κυκλοφορίας. Η εικονιζόμενη, η μπλε, είναι η κρίσιμη
Κατευθείαν στο θέμα με τις κάμερες που έχει γίνει το νούμερο ένα ζήτημα και πηγή άγχους όσων οδηγούν. Οι περιβόητες κάμερες που υποτίθεται έχουν τοποθετηθεί σε δήμους της Αττικής δεν έχουν έχουν έρθει καν στη χώρα. Πόσο μάλλον να έχουν τοποθετηθεί.
Την ώρα που πληκτρολογούνται αυτές οι γραμμές, όσον αφορά τις νέας τεχνολογίας κάμερες που, για παράδειγμα, έχουν μπει δύο εξ αυτών στη Λεωφόρο Ποσειδώνος (στο ύψος του Αλίμου, στη Λ. Καλαμακίου), λειτουργούν σε πιλοτικό στάδιο.

Αυτό σημαίνει πως προς το παρόν δεν επικυρώνουν παραβάσεις και δεν αποστέλουν αντίστοιχα πρόστιμα στους παραβάτες του ερυθρού σηματοδότη ή της υπερβολικής ταχύτητας.
Το σύστημα καταγραφής που θα στέλνει αυτόματα τις ειδοποιήσεις για τα πρόστιμα δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.
Γράφεται πως θα είναι έτοιμο στα τέλη Οκτωβρίου. Μένει να φανεί. Εδώ είναι Ελλάδα.

Κοινώς, όσες λίστες κι αν αναδημοσιεύονται τις τελευταίες εβδομάδες με τα υποτιθέμενα σημεία τοποθέτησης, δεν έχουν πρακτικό αντίκρισμα.
Εκτιμούμε πως ακόμα κι αν ίσχυαν όλα όσα διαβάζατε, ακόμα κι αν είχαν μπει οι περιβόητες 388 κάμερες, δεν θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν οι σχετικές λίστες σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης. Δηλαδή, είναι δυνατόν να έχει απομνημονεύσει κάποιος τα κατεβατά που κυκλοφορούν κατά κόρον και κάθε φορά να θυμάται σε ποιο σημείο ακριβώς βρίσκεται καθώς οδηγεί;

Οι κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας, όπως η εικονιζόμενη ανωτέρω, δεν είναι αυτές που καταγράφουν πρόστιμα για παραβάσεις. Καμία σχέση
Τα σημεία που θα τοποθετηθούν ισχύουν
Όπως γράφαμε αρχικά στο 4Drivers, η διαδικασία της ανάθεσης έχει ολοκληρωθεί με τους αναδόχους προμηθευτές να έχουν αναδειχθεί κατόπιν ηλεκτρονικού διαγωνισμού.
Εκτιμάται πως οι κάμερες θα εγκαθίστανται τμηματικά έως τις αρχές του 2026 και το συνολικό κόστος ανέρχεται στα €18,8 εκατ.
Οι κάμερες προβλέπεται να τοποθετηθούν, μεταξύ άλλων, σε κεντρικές διασταυρώσεις των λεωφόρων Κηφισίας, Συγγρού, Βασιλίσσης Σοφίας, Βουλιαγμένης, Κατεχάκη, Μεσογείων, Πειραιάς, Αμαλίας, Πανεπιστημίου, Αλεξάνδρας, Παιανίας-Κορωπίου, Κηφισού, Γαλατσίου, Βεΐκου, Πατησίων, Ακαδημίας, Δαβάκη, Αμφιθέας, Ποσειδώνος, Θηβών, Ηρώων Πολυτεχνείου στον Πειραιά, Αχαρνών, Δεκελείας, ΝΑΤΟ, Δημοκρατίας και Χαροκόπου. Το «μεταξύ άλλων», το προσέξατε στην αρχή της πρότασης;
Δεν λειτουργούν
Οι κάμερες (τα γνωστά γκρίζια ορθογώνια κουτιά) στη Λεωφόρο Κηφισού και στη Λ. Αθηνών, όπως σωστά είχε γραφτεί σε ειδησεογραφικό Μέσο, δεν λειτουργούν.

Όντως, επίσης, δεν λειτουργούν οι κάμερες για την υπερβολική ταχύτητα στο εθνικό δίκτυο Αθηνών – Κορίνθου μέχρι τα διόδια της Ελευσίνας
Τι λειτουργεί από κάμερες
Λειτουργούν οι κάμερες που ελέγχουν λεωφορειολωρίδες όπως, για παράδειγμα στη Βασ. Αμαλίας και Βασ. Σοφίας.

Η κάμερα που είναι τοποθετημένη απέναντι από το ξενοδοχείο Χίλτον, στη Βασ. Σοφίας. Λειτουργεί
Λειτουργούν οι κάμερες στην Αττική Οδό. Γράφεται πως δεκαπέντε εξ αυτών είναι σε λειτουργία.
Επίσης, λειτουργούν αλλά δεν στέλνουν παραβάσεις οι κάμερες κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας, αυτές που βλέπετε επάνω σε κολώνες

Τα κινητά ραντάρ, τα μπλόκα και οι έλεγχοι
Μέχρι να γίνει ό,τι έχει σχεδιαστεί, τα μπλόκα έχουν πάρει «φωτιά».
Τα σημεία όπου θα πρέπει να προσέχετε είναι διάσπαρτα στην πόλη και χρειάζεται επαγρύπνιση, είτε για κινητά ραντάρ είτε για ελέγχους πάσης φύσεως
Ενδεικτικά και μόνο σημειώνονται τα εξής σημεία για μπλόκα και ελέγχους
- Λεωφόρος Βάρης – Κορωπίου, στο ρεύμα προς Αθήνα, στο ”Everest”
- Γέφυρα της Μάνδρας
- Έξω από τη Στάση Ρετσίνα, στον Πειραιά
- Στη βόρεια πύλη του Αεροδρομίου
- Άγιοι Ανάργυροι, στην εκκλησία, μπροστά στην πλατεία
- Διόδια Μεταμόρφωσης προς αεροδρόμιο
- Λ. Τατοΐου λίγο πριν την γέφυρα Βαρυμπόμπης
- Αττική Οδός έξοδος Λ. Ηρακλείου
- Λ. Λαυρίου, στο ΒΙΟΠΑ Κερατέας
- Καλλιθέρα, Δοϊράνης και Δαβάκη, προς Νέα Σμύρνη, πριν την γέφυρα
- Έξοδος Αγίου Στεφάνου από Αθήνα
- Λ. Βουλιαγμένης, με κατεύθυνση προς Γλυφάδα, μετά τη γέφυρα του Praktiker

- Πλατεία Πετρούπολης, 25ης Μαρτίου
- Είσοδος Καλυβίων, στο ρεύμα προς Λαύριο
- Βουλιαγμένη, ακριβώς πριν τη διασταύρωση για Λαιμό
- Μαρκόπουλο, κατεύθυνση προς Πόρτα Ράφτη, στην Avin
- Νέο Ηράκλειο, οδός Ιφιγενείας, απέναντι από τα BEAT
- Γαλάτσι, στην Τραλλέων και Παπαφλέσσα
- Γαλάτσι, Γαλατσίου και Βεΐκου
- Παλαιό Φάληρο, Πλατεία Ντάβαρη
- Ιερά Οδός και Ελευθερίου Βενιζέλου 339
- Λεωφόρος Θρακομακεδόνων, στο ύψος της Αμυγδαλέζας και στην Πάρνηθος πριν τη στροφή για Άγιο Πέτρο
- Χαΐδάρι, Στρατηγού Καραϊσκάκη, απέναντι από το Παλατάκι
- Αιγάλεω, Αγία Βαρβάρα, Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου, στο φανάρι για Κορυδαλλό
- Λεωφόρος Ποσειδώνος, λίγο μετά το πρώην αεροδρόμιο, προς Φάληρο
- Και πολλά, πολλά ακόμα
Photo: Tattile / 4Drivers / Google