Η BMW XM, ένα από τα ισχυρότερα SUV της εταιρείας, παρουσιάστηκε το 2022 με μεγάλες προσδοκίες, αλλά οι πωλήσεις της αρχικά δεν ανταποκρίθηκαν στο hype. Ωστόσο, πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 14% το προηγούμενο έτος, με 8.100 μονάδες παγκοσμίως, ξεπερνώντας ανταγωνιστές όπως η Lamborghini Urus. Παρά την επιτυχία αυτή, η XM παραμένει η BMW με τις λιγότερες πωλήσεις, γεγονός που δημιουργεί ανησυχίες για το μέλλον της, αν και η άνοδος του 2024 προσφέρει κάποια αισιοδοξία.
Πιο αναλυτικά
Η BMW παρουσίασε την XM, πίσω στο 2022, γεμάτη προσδοκίες και εντυπωσιακά γνωρίσματα. Μια από τις ισχυρότερες BMW παραγωγής όλων των εποχών, με το plug-in υβριδικό σύνολο του ηλεκτροκινητήρα και του 4.4 V8 twinturbo να παράγει 653 άλογα και 800 Nm στην απλή έκδοση, για να γίνει η απολύτως πιο δυνατή εργοστασιακή «Μπέμπα» της Ιστορίας ως Red Label, με 750 ίππους και 1.000 Nm ροπής! Εξίσου εντυπωσιακά και τα νούμερα για το 0-100 χλμ./ώρα, με 4,1 δλ. στην απλή και 3,7 δλ. για τη Red Label. Μέχρι safety car στο MotoGP έγινε, για πρώτη φορά SUV σε τέτοιο ρόλο. Το όλο hype, ωστόσο, μάλλον αποδεικνύεται πως τζάμπα έγινε από τους Βαυαρούς, βλέποντας τις πωλήσεις – μέχρι πρόσφατα.
Διότι οι παγκόσμιες επιδόσεις του κορυφαίου SUV από το Μόναχο, κάπως δίνουν ελπίδα. Σύμφωνα με το Car Industry Analysis, η XM κατατάσσεται στην κατηγορία των υπερ-SUV. Δηλαδή στην ίδια κατηγορία με Ferrari Purosangue, Lamborghini Urus, Aston Martin DBX και -εδώ κάπου το έχασαν- Dongfeng MHero M917. Ούτε Bentley Bentayga Speed πουθενά, ούτε Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Αυτά τα 5 είναι σύμφωνα με τον Αμερικανό αναλυτή, τα μόνα 5 «σούπερ σουβ» του πλανήτη. Μέσα από αυτή την πολύ αμφιλεγόμενη οπτική, η XM μπορεί να πει ότι τα πηγαίνει και περίφημα στις πωλήσεις.
Το προηγούμενο έτος ταξινομήθηκαν 8.100 μονάδες παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 14% σε σχέση με το 2023 και αφήνοντας πανεύκολα πίσω την Urus, η οποία έμεινε στις 5.600 μονάδες (+6%). Καμία σχέση σε τιμή και status, αλλά ας όψεται. Η Ferrari Purosangue ήρθε τρίτη, με 2.250 κομμάτια και +840% σε σχέση με το ’23, ενώ η DBX ήταν η μοναδική με αρνητικό πρόσημο (-24%, 2.050 μονάδες). Πολύ καλά τα πήγε το Dongfeng, με 1.200 ταξινομήσεις και +107%. Τώρα, πώς μπαίνει στην ίδια κουβέντα με τα άλλα 4, εντελώς διαφορετική συζήτηση. Ακόμα κι έτσι, όμως, η XM είναι με διαφορά η BMW με τις λιγότερες πωλήσεις, πίσω ακόμα κι από τη Z4. Κάτι που δεν είναι κι ό,τι πιο ευοίωνο για το μέλλον της, άσχετα που η άνοδος του 2024 αφαιρεί λίγη από την πίεση. Να δούμε το 2025 πώς θα κλείσει.
Το άρθρο Οι πωλήσεις της BMW XM της δίνουν ελπίδα εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.