Το Dacia Sandero, ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της τελευταίας δεκαετίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, ανανεώνεται και αποκτά για πρώτη φορά υβριδική τεχνολογία.
Το νέο Sandero διαθέτει αναβαθμισμένα εξωτερικά χαρακτηριστικά, όπως διαφορετικά LED φώτα και νέους προφυλακτήρες, ενώ η καμπίνα του προσφέρει μεγαλύτερη οθόνη αφής 10 ιντσών και σύγχρονες λειτουργίες συνδεσιμότητας.
Η υβριδική έκδοση συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα με δύο ηλεκτροκινητήρες, προσφέροντας έως και 80% ηλεκτρική κίνηση στην πόλη.
Η έκδοση διπλού καυσίμου παρέχει αυξημένη ισχύ και μειωμένες εκπομπές CO₂, ενώ η βασική επιλογή του 1.0 TCe ενισχύεται με επιπλέον 10 ίππους.
Πιο αναλυτικά
Μεγαλύτερη «φλέβα χρυσού» από αυτή που χτύπησε η Dacia με το Sandero, δεν πρόκειται να βρούμε στην αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία 10 χρόνια. Το σουπερμίνι/compact SUV εμφανίστηκε πρώτη φορά το 2008, πέρασε στη δεύτερη γενιά το 2012 (που περισσότερο ήταν εκτεταμένο facelift) και από το 2020, έχουμε την ολοκαίνουργια τρίτη. Θρονιασμένο στην κορυφή των ευρωπαϊκών πωλήσεων, το Sandero δέχεται μια απαραίτητη ανανέωση/αναβάθμιση για να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό, αποκτώντας παράλληλα για πρώτη φορά υβριδική τεχνολογία.
Εμφανισιακά το νέο Sandero διακρίνεται από τα διαφορετικά LED στα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τα νέα σχέδια σε τάσια ή ζάντες αλουμινίου και τα έξτρα χρώματα στην παλέτα. Μεγάλη διαφορά εντοπίζουμε στην πίσω πόρτα, όπου το σήμα της Dacia έχει αντικατασταθεί από μια αυτοκόλλητη ματ λωρίδα και την ολόγραφη ονομασία της μάρκας. Οι διαστάσεις παραμένουν αμετάβλητες (μήκος 4.088 χλστ., πλάτος 1.848 χλστ., ύψος 1.499 χλστ. και μεταξόνιο 2.604 χλστ.) διατηρώντας το Sandero στην κορυφή της κατηγορίας από πλευράς μεγέθους, αλλά και χώρων στην καμπίνα.
Μια καμπίνα που αποκτά νέα και μεγαλύτερη οθόνη αφής 10 ιντσών (από 8) για το σύστημα πολυμέσων, το οποίο με τη σειρά του διαθέτει πλέον ασύρματες λειτουργίες φόρτισης smartphone, Apple CarPlay και Android Auto. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων επεκτείνεται σε περισσότερες εκδόσεις, ενώ αποκλειστικά για τις νέες υβριδικές 155 HP και Eco-G 120 Hybrid βρίσκουμε στην κεντρική κονσόλα το E-Shifter, που αντικαθιστά τον παραδοσιακό λεβιέ με διακόπτη για την επιλογή των σχέσεων.
Μιλώντας για εξηλεκτρισμό και υβριδικά σύνολα, εδώ εντοπίζουμε τη μέγιστη διαφοροποίηση σε σχέση με πριν. Το Sandero, αλλά και το Jogger, δανείζονται το σύνολο Hybrid 155 που πρωτογνωρίσαμε στα Duster-Bigster. Ο συνδυασμός τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 109 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρων (50 ίππων + υψηλής τάσης μίζας/γεννήτριας), μπαταρίας 1,4 kWh (230V) και αυτόματου ηλεκτρικού κιβωτίου εξασφαλίζει έως και 80% κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά στην πόλη, με εκκίνηση πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία. Η έκδοση διπλού καυσίμου του Sandero αποκτά περισσότερη ισχύ (+20 ίπποι), παραμένοντας η πιο οικονομική επιλογή. Με αυτονομία έως 1.480 χλμ. (50 λτ. βενζίνη + 50 λτ. LPG, από 40 λτ. μέχρι πρότινος), ο νέος 1.2λτ. τρικύλινδρος τούρμπο Eco-G 120 προσφέρει 10% χαμηλότερες εκπομπές CO₂, έναντι της αντίστοιχης βενζινοκίνητης έκδοσης, χωρίς καμία μείωση στον χώρο αποσκευών. Παράλληλα, η βασική επιλογή του 1.0 TCe κερδίζει 10 άλογα, φτάνοντας πλέον τα 100.
Το άρθρο Νέο και για πρώτη φορά φουλ υβριδικό Dacia Sandero εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.