Το άρθρο εξετάζει τη φημολογούμενη συνεργασία μεταξύ Toyota και Mazda για την ανάπτυξη των επόμενων γενιών των σπορ μοντέλων τους, GR86 και MX-5.
Παρά τις διαφορές τους, όπως το γεγονός ότι το GR86 είναι κουπέ και το MX-5 roadster, οι δύο εταιρείες σκέφτονται να ενώσουν τις δυνάμεις τους, όπως έχουν κάνει με τα Yaris και 2 Hybrid.
Η υβριδική τεχνολογία είναι στο τραπέζι, αλλά η αύξηση του βάρους αποτελεί πρόκληση, ειδικά για το ελαφρύ MX-5. Οι εξελίξεις αναμένονται γύρω στο 2027, με την πρόκληση να διατηρηθεί ο αυθεντικός χαρακτήρας των αυτοκινήτων.
Πιο αναλυτικά
Εδώ και αρκετά χρόνια οι μοναδικές επιλογές για όποιον θέλει ένα προσιτό sportscar, περιορίζονται στις εξής δύο: Toyota GR86/Subaru BRZ και Mazda MX-5. Σύμφωνοι, τυπικά είναι τρεις, αλλά εφόσον το «Toyobaru» πρακτικά είναι το ίδιο αυτοκίνητο, μιλάμε για ιαπωνικό ντουέτο. Κάτι που μελλοντικά μπορεί όντως να εξελιχθεί σε κανονικό δίδυμο, σύμφωνα με δημοσιεύματα από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Όπως αναφέρει το Best Car, Toyota και Mazda σκέφτονται πολύ σοβαρά να εξελίξουν από κοινού τις επόμενες γενιές των πισωκίνητων σπορ μοντέλων τους. Οι δυο εταιρίες ήδη συνεργάζονται με τα Yaris και 2 Hybrid, όπου το δεύτερο αποτελεί rebadged εκδοχή του πρώτου. Λογικά ο διαχωρισμός GR86 και MX-5 θα είναι εντονότερος, τόσο σχεδιαστικά όσο και από πλευράς χαρακτήρα, καθώς το μεν Toyota είναι κουπέ, το δε Mazda διαχρονικά roadster, συν φυσικά ότι το GR86 εμφανίζεται σημαντικά μεγαλύτερο σε διαστάσεις (4.265 χλστ. το σημερινό GR86, 3.915 χλστ. το MX-5 ND). Από εκεί και πέρα, όλα είναι ανοιχτά στο τεχνικό σκέλος.
Παλιότερα είχε ακουστεί ότι η Toyota θα βάλει μέχρι το μοτέρ του GR Yaris στο νέο 86άρι, ωστόσο αυτό το σενάριο προς ώρας φαίνεται να ατονεί. Η υβριδική τεχνολογία μπαίνει δυνατά στο τραπέζι, αλλά πάντα με τον αστερίσκο του βάρους. Η προσθήκη ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίας, ακόμα και σε mild hybrid μορφή, θα ανεβάσει τις ενδείξεις της ζυγαριάς, κάτι που ειδικά στην περίπτωση του Miata, οι μηχανικοί θέλουν να αποφύγουν. Διαφορετικά, θα πρέπει να ανέβει και η ισχύς ώστε να αντισταθμίσει τα έξτρα κιλά. Σε μια τέτοια συνθήκη, ωστόσο, το ρίσκο να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας παίρνει μεγάλες διαστάσεις. Όπως και να έχει, προς το 2027 περιμένουμε εξελίξεις.
Το άρθρο Αδελφάκια τα επόμενα Toyota GR86 και Mazda MX-5; εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.