Το Daihatsu Copen, ένα από τα πιο αγαπητά kei cars της Ιαπωνίας, ετοιμάζεται να αποσυρθεί από την παραγωγή τον Αύγουστο, ολοκληρώνοντας μια πορεία 24 ετών.
Παρά τις μικρές βελτιώσεις που έχει δεχτεί, το μοντέλο παραμένει ουσιαστικά αμετάβλητο από την κυκλοφορία της δεύτερης γενιάς του το 2014.
Το Copen, με τις συμπαγείς διαστάσεις και τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 660 κ.εκ., έχει κερδίσει το κοινό με την προσιτή τιμή του και την ευχάριστη οδήγηση.
Παρόλο που δεν υπάρχει ακόμα επίσημη ανακοίνωση για μια τρίτη γενιά, η Daihatsu διερευνά τις δυνατότητες για ένα νέο μοντέλο, ελπίζοντας να συνεχίσει την επιτυχία του Copen.
Πιο αναλυτικά
Η δημοφιλέστατη κατηγορία των kei cars στην Ιαπωνία ετοιμάζεται να αποχαιρετήσει έναν από τους πιο διασκεδαστικούς εκπροσώπους της. Ύστερα από δυο και πλέον δεκαετίες στην αγορά, το Daihatsu Copen μετράει πλέον αντίστροφα για το τέλος της παραγωγής του.
Το μικρό roadster από την Οζάκα θα σταματήσει να παράγεται τον επόμενο Αύγουστο, βάζοντας τέλος σε μια πορεία 24 ετών. Το 2002 έκανε την πρώτη του εμφάνιση, για να περάσει στη σημερινή γενιά του το 2014. Από τότε μέχρι σήμερα, όπως συνηθίζουν οι Ιάπωνες να «τραβάνε» τη διάρκεια ζωής κάποιων μοντέλων τους, έχει μείνει πρακτικά απαράλλαχτο. Ναι μεν έχει υποβληθεί σε facelift και μικροβελτιώσεις στα μηχανικά μέρη, αλλά στην ουσία μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο. Άλλη μια χρονιά βλέπει μπροστά του, φτάνοντας συνολικά τα 12 έτη στην κυκλοφορία. Με την έλευση του επόμενου Αυγούστου όμως, θα βγει στη σύνταξη.
Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι οριστικό για την επόμενη γενιά, ωστόσο οι ιθύνοντες της Daihatsu δηλώνουν αισιόδοξοι και διεξάγουν έρευνες, σχετικά με την εμπορική απήχηση που θα μπορούσε να απολαύσει ένα ενδεχόμενο Copen MK3. Το τρέχον MK2, κατά τα πρότυπα των kei cars, δεν ξεπερνά τα 3.400 χλστ. σε μήκος (3.395 χλστ., πλάτος 1.475 χλστ., ύψος 1.280 χλστ. και μεταξόνιο 2.230 χλστ.), ενώ εξοπλίζεται με τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 660 κ.εκ., ισχύος 64 ίππων στις 6.400 σ.α.λ. και με 92 Nm στις 3.200 σ.α.λ. Η βασική έκδοση εξοπλίζεται με κιβώτιο μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, όμως το κορυφαίο και πιο «άγριο» GR Sport (που φέρει και βελτιώσεις σε ανάρτηση, σασί, εμφάνιση) προσφέρεται και με 5άρι χειροκίνητο.
Οι τιμές ξεκινούν πολύ χαμηλά, από τα μόλις 1.983.300 γεν (11.385 ευρώ) για το βασικό Copen, και δεν ξεπερνούν τα 2.038.300 γεν (11.700 ευρώ) ούτε για το GR Sport.
Το άρθρο Μετράει αντίστροφα για το τέλος το Daihatsu Copen εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.