Η Porsche αποφάσισε να εξοπλίσει τις νέες Boxster και Cayman με κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρά τις αρχικές προθέσεις για πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα.
Η απόφαση αυτή προήλθε από τον CEO της εταιρείας, Oliver Blume, και αντανακλά τις χαμηλές πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων Taycan και Macan, καθώς και τη γενικότερη μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.
Ενώ οι βασικές εκδόσεις ενδέχεται να είναι ηλεκτρικές, οι κορυφαίες εκδόσεις, όπως οι Cayman GT4 και Boxster Spyder RS, θα διατηρήσουν τους θερμικούς κινητήρες, πιθανώς σε υβριδική μορφή.
Αυτή η αλλαγή στρατηγικής καθυστερεί την κυκλοφορία των νέων μοντέλων, που αναμένονται πλέον το 2027.
Πιο αναλυτικά
Δεν είχε καμία λογική να μη βάλει κιόλας, από τη στιγμή που η ίδια, η Porsche, αναγνωρίζει τη ζημιά που της έχουν κάνει τα ηλεκτρικά. Βάλτε και τη μειωμένη ζήτηση παγκοσμίως για EV, οπότε δεν υπήρχε ο παραμικρός λόγος για τις επόμενες Boxster/Cayman να είναι μόνο ηλεκτρικές.
Η ανακοίνωση ήρθε από τα χείλη του CEO της εταιρίας, Oliver Blume, κατά τη διάρκεια συνέλευσης με το διοικητικό συμβούλιο και τους επενδυτές. Για την ακρίβεια, οι αναφορές του Blume περιστράφηκαν γύρω από «κορυφαίες εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης». Κάτι που μπορεί να σημαίνει ότι οι βασικές εκδόσεις των νέων κεντρομήχανων Porsche θα είναι ηλεκτρικές, αλλά τουλάχιστον τα μελλοντικά αντίστοιχα των Cayman GT4 / Boxster Spyder RS θα κρατήσουν τη θερμική τους φύση στο μηχανοστάσιο. Σε υβριδική μορφή; Πιθανόν. Όμως δεν παύει να είναι μια νίκη για τις ΜΕΚ, ειδικά σε μια μάχη που φαινόταν από καιρό χαμένη.
Η Porsche διατυμπάνιζε εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο ότι οι διάδοχοι των 718 θα κινούνταν αποκλειστικά με ρεύμα, ωστόσο οι χαμηλές πωλήσεις των Taycan και Macan EV έφεραν στα συγκαλά τους αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις στο Τσουφενχάουζεν, εξ ου και η ριζική αλλαγή στην κατάρτιση του οργανογράμματος. Να θυμίσουμε ότι οι τωρινές και εσχάτως κατηργημένες Cayman GT4 / Boxster Spyder RS έχουν στο κέντρο τον 4.0λιτρο ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο boxer, απόδοσης 500 ίππων και 450 Nm ροπής, που μπορεί να γεμίσει το περιβάλλον με ηδονικές κραυγές στις 9.000 σ.α.λ. Κάτι που επίσης θα λείψει, περισσότερο από κάθε τι, στις επόμενες και αμιγώς ηλεκτρικές Boxster/Cayman, οι οποίες πάντως θα καθυστερήσουν. Ενώ το αρχικό χρονοδιάγραμμα ήθελε το λανσάρισμά τους το 2026, ήδη έχει μετατεθεί για το 2027.
Το άρθρο Η Porsche βάζει βενζινοκινητήρα στις επόμενες Boxster/Cayman εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η Porsche επέλεξε κινητήρες εσωτερικής καύσης για τις νέες Boxster και Cayman λόγω μειωμένης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.
- Ο CEO Oliver Blume ανακοίνωσε ότι οι κορυφαίες εκδόσεις θα διατηρήσουν θερμικούς κινητήρες, πιθανώς σε υβριδική μορφή.
- Η αλλαγή στρατηγικής καθυστερεί την κυκλοφορία των νέων μοντέλων μέχρι το 2027.
- Οι χαμηλές πωλήσεις των ηλεκτρικών Taycan και Macan επηρέασαν την απόφαση της Porsche.