Η Porsche ετοιμάζει τη νέα ηλεκτρική Cayenne, συνδυάζοντας ψηφιακές προσομοιώσεις και τεχνητή νοημοσύνη με πραγματικές δοκιμές σε ακραίες συνθήκες. Η εταιρεία χρησιμοποιεί ψηφιακά πρωτότυπα για να μειώσει τον χρόνο και τους πόρους ανάπτυξης, ενώ οι δοκιμές σε υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες διασφαλίζουν την αντοχή και την απόδοση του οχήματος. Η νέα Cayenne Electric αναμένεται να αποκαλυφθεί το 2025, προσφέροντας μια εξελιγμένη εμπειρία SUV που ανταποκρίνεται στις περιβαλλοντικές και πρακτικές απαιτήσεις των χρηστών, με μειωμένο περιβαλλοντικό αντίκτυπο κατά την ανάπτυξη.
Πιο αναλυτικά
Η Porsche ετοιμάζει τη νέα Cayenne Electric με μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση ανάπτυξης· συνδυασμός ψηφιακών προσομοιωτών και εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης κατά το πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, με πραγματικά τεστ σε ακραίες συνθήκες. Στόχος της εταιρείας, ένα SUV που θα ανταποκρίνεται όχι μόνο στις προσδοκίες απόδοσης αλλά και στις περιβαλλοντικές και πρακτικές απαιτήσεις των χρηστών. Η επίσημη αποκάλυψη του μοντέλου αναμένεται προς το τέλος του 2025, και θα συμπληρώνει τις υφιστάμενες βενζινοκίνητες και υβριδικές εκδόσεις της Cayenne.
Από τα πρώτα στάδια της ανάπτυξης της Cayenne Electric, η Porsche έχει βασιστεί σε ψηφιακά πρωτότυπα -η εταιρεία δηλώνει ότι για πρώτη φορά πέρασαν κατευθείαν από τη φάση της εικονικής δοκιμής ολόκληρου οχήματος (“whole-vehicle testing”) προς την παραγωγή προ-σειράς (pre-series production), αποφεύγοντας την κατασκευή πολλών φυσικών πρωτοτύπων. Περίπου 120 φυσικά οχήματα δοκιμής αντικαταστάθηκαν κατά ένα μεγάλο ποσοστό από ψηφιακές εκδόσεις, εξοικονομώντας χρόνο και πόρους. Οι ψηφιακές προσομοιώσεις περιλαμβάνουν ένα σύνολο απαιτητικών και μη διαδρομών όπως την πίστα του Nürburgring αλλά και απλούς δρόμους που αντικατοπτρίζουν καθημερινές αστικές συνθήκες, με προσομοιώσεις υψηλής ακρίβειας και χρήσης τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας και τεχνητής νοημοσύνης, όπου οι αποκλίσεις μεταξύ του ψηφιακού διδύμου και των φυσικών μετρήσεων ελέγχονται συνεχώς.
Δοκιμές σε πραγματικές ακραίες συνθήκες
Παράλληλα με τις ψηφιακές προσομοιώσεις, η Porsche βγάζει την Cayenne Electric σε πραγματικές δοκιμές υπό αντίξοες συνθήκες, όπως σε περιοχές με πολύ υψηλές θερμοκρασίες (έως +50°C — π.χ. στις χώρες του Περσικού Κόλπου) και σε πολύ χαμηλές (κάτω από -35°C στη Σκανδιναβία). Χρησιμοποιούνται ειδικές δοκιμές για τη θερμική διαχείριση για να διασφαλίζεται ότι η μπαταρία και τα συστήματα ψύξης/θέρμανσης λειτουργούν αποτελεσματικά σε όλα τα περιβάλλοντα. Επίσης, η γρήγορη φόρτιση ελέγχεται κάτω από διαφορετικές συνθήκες, ακόμη και μετά από σύντομη ή έντονη χρήση ή σε στατικές καταστάσεις όπως μπλοκαρισμένη κυκλοφορία.
Πιλοτικές τεχνολογίες και εργαστήριο προσομοιώσεων
Για να υποστηρίξει αυτές τις δοκιμές, η Porsche ανέπτυξε ένα νέο χώρο δοκιμών εξαρτημάτων που επιτρέπει τη λεγόμενη ολοκληρωμένη δοκιμή υποσυστημάτων (συστήματα κινητήρα και μετάδοσης κίνησης, μπαταρία, διαχείριση ενέργειας, φόρτιση) υπό ρεαλιστικές συνθήκες. Οι μηχανές που πραγματοποιούν τις δοκιμές αυτές μπορούν να προσομοιώσουν και να μελετήσουν όλες τις δυνατές συνθήκες όπως π.χ. η ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, σε διαφορετικές επιφάνειες οδοστρωμάτων ή ακόμη και με διαφορετικές ιδιότητες ελαστικών. Σε κάθε δοκιμή με φυσικά οχήματα προ-σειράς, τα αποτελέσματα συγκρίνονται με αυτά του ψηφιακού διδύμου, ώστε οι αποκλίσεις να είναι όσο το δυνατό λιγότερες, και η διαδικασία ανάπτυξης να είναι πιο ακριβής και αποδοτική.
Αντοχή, αυτονομία και καθημερινή χρήση
Τα προ-παραγωγής οχήματα έχουν διανύσει ήδη περισσότερα από 150.000 χιλιόμετρα σε διαφορετικά περιβάλλοντα (πόλη, επαρχιακούς δρόμους, αυτοκινητόδρομους) σε σύντομο χρονικό διάστημα, με σκοπό τον έλεγχο της αντοχής του οχήματος σε καθημερινή και όχι μόνο χρήση. Επιπλέον, η Porsche τονίζει ότι στις διαδρομές και στις δοκιμές η συμπεριφορά του οχήματος πρέπει να παραμένει συνεπής – δηλαδή όταν ο οδηγός ζητά πλήρη ισχύ, το όχημα να την αποδίδει ακόμα και μετά από απαιτητικές συνθήκες — κάτι που θέτει ιδιαίτερες απαιτήσεις στο σύστημα ψύξης και διαχείρισης ενέργειας.
Οφέλη της ψηφιακής-πραγματικής μεθόδου
Η συνδυασμένη χρήση ψηφιακών δοκιμών και πραγματικών τεστ έχει επιφέρει μειώσεις στο χρόνο ανάπτυξης της νέας Cayenne Electric κατά περίπου 20% σε σύγκριση με παραδοσιακές μεθόδους. Επιπλέον, χάρη στις ψηφιακές προσομοιώσεις και στο μειωμένο αριθμό φυσικών πρωτοτύπων, έχει ελαττωθεί και η κατανάλωση πρώτων υλών και ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος της φάσης ανάπτυξης. Η Porsche φαίνεται να έχει υιοθετήσει στην Cayenne Electric μια μεθοδολογία ανάπτυξης που παντρεύει την ψηφιακή ακρίβεια με την πραγματική αντοχή -δοκιμές σε ακραίες θερμοκρασίες, συνεχής επίβλεψη, και αξιολόγηση της απόκρισης. Τα στοιχεία υποδεικνύουν ότι το επερχόμενο SUV δεν προορίζεται απλώς για ένα «ηλεκτρικό Cayenne», αλλά μια εξελιγμένη έκδοση που διασφαλίζει τη σταθερή απόδοση σε όλες τις συνθήκες.
Το άρθρο Tα πάνδεινα περνάει η νέα Porsche Cayenne εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.