Στην έκθεση IAA Mobility 2025 στο Μόναχο, το κινεζικό SUV BJ 212 T01 της BAW Beijing ξεχώρισε ως ένα από τα δύο πετρελαιοκίνητα μοντέλα, υπογραμμίζοντας τη συνεχιζόμενη παρουσία του diesel κινητήρα στην αγορά. Το BJ 212 T01, με σχεδιασμό που θυμίζει το Land Rover Defender, προσφέρει επιλογές βενζινοκινητήρα και πετρελαιοκινητήρα, με έμφαση στις εκτός δρόμου δυνατότητες και την ανθεκτικότητα. Με ανταγωνιστική τιμή και χαρακτηριστικά όπως υψηλή ροπή και τετρακίνηση, το μοντέλο στοχεύει σε αγορές που εκτιμούν την πρακτικότητα και την αξιοπιστία σε δύσκολες συνθήκες.
Πιο αναλυτικά
Στο πλαίσιο της IAA Mobility 2025 στο Μόναχο, όπου ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα κατέκλυσαν την αυλαία, μόλις δύο πετρελαιοκίνητα μοντέλα έκαναν αισθητή την παρουσία τους, θυμίζοντας ότι ο diesel κινητήρας δεν έχει ακόμη πεθάνει – τουλάχιστον όχι για όλους τους χρήστες ή για όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων. Από τις μεγάλες απαιτήσεις σε αυτονομία μέχρι τις ειδικές ανάγκες σε SUV και off-road, οι κατασκευαστές επέλεξαν να διατηρήσουν ορισμένες επιλογές πετρελαιοκινητήρα καλύπτοντας πλήρως το εύρος προσδοκιών του αγοραστικού κοινού.
Από τα δύο πετρελαιοκίνητα που παρουσιάστηκαν, το αξιοσημείωτο είναι το BJ 212 T01 2025 της BAW Beijing — ένα SUV μεσαίου μεγέθους (μήκος 4.705 χλστ., πλάτος 1.895 χλστ., ύψος 1.936 χλστ. και μεταξόνιο 2.860 χλστ.) με παραδοσιακά σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά εκτός δρόμου, που περιλαμβάνει diesel κινητήρα ως επιλογή, εκτός από τη βενζίνη. Το δεύτερο είναι η BMW X3, η οποία διατίθεται ακόμη με μία πληθώρα επιλογών στους diesel κινητήρες, και εξακολουθεί να έχει σημαντικό μερίδιο πωλήσεων στην αγορά με αυτή την επιλογή.
Το BAW BJ 212 T01 στο προσκήνιο
Από τα δύο μοντέλα που παρουσιάστηκαν, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον κέντρισε το BJ 212 T01, ένα SUV που προέρχεται από την κινεζική Beijing Automobile Works (BAW). Η εταιρεία έχει ιστορία δεκαετιών στην κατασκευή στρατιωτικών και off – road οχημάτων, και το BJ 212 αποτελεί έναν άμεσο απόγονο αυτής της παράδοσης. Το μοντέλο αυτό στοχεύει σε αγορές όπου παράγοντες όπως η ανθεκτικότητα και οι δυνατότητες οδήγησης σε ανώμαλα εδάφη είναι πιο σημαντικές από τις πολυτέλειες ή την αιχμή της τεχνολογίας. Στην τελευταία του μορφή, η BAW το παρουσιάζει όχι μόνο με βενζινοκινητήρα αλλά και με έναν πετρελαιοκινητήρα, δίνοντας στους καταναλωτές εναλλακτικές ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Η BAW προσφέρει το νέο BJ 212 T01 με δύο βασικές επιλογές μηχανικών συνόλων: έναν 2.0 λίτρων turbo βενζίνης (252 HP/410 Nm) και έναν 2.0 λίτρων turbo diesel, με ισχύ που κυμαίνεται στους 170 ίππους και μέγιστη ροπή στα 415 Nm. Οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων και τετρακίνηση, υποστηρίζοντας το χαρακτήρα του μοντέλου ως καθαρόαιμου εκτός δρόμου SUV. Ο πετρελαιοκινητήρας, ειδικά, προσφέρει υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές, κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για αναβάσεις και απαιτητικές διαδρομές σε ανώμαλο έδαφος. Στην Κίνα, η τιμή του BJ 212 T01 ξεκινά περίπου από τα 150.000 γουάν (σχεδόν 19.000 ευρώ) για τις βασικές εκδόσεις. Αυτό τοποθετεί το μοντέλο σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία σε σχέση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά SUV.
Εμπνευσμένο από το Land Rover Defender
Το BJ 212 T01 έχει έναν σχεδιασμό που θυμίζει έντονα ευρωπαϊκά SUV με σκληροτράχηλο χαρακτήρα, όπως κυρίως το Land Rover Defender ή ακόμη και το Jeep Wrangler, λόγω της τετραγωνισμένης γραμμής του αμαξώματος και της έντονης παρουσίας στο δρόμο. Οι μεγάλες κάθετες επιφάνειες, τα στρογγυλά εμπρός φανάρια και η ψηλή μάσκα τονίζουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα, ενώ τα φαρδιά φτερά και οι μεγάλοι τροχοί ολοκληρώνουν την εικόνα ενός γνήσιου off-roader. Η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος είναι 235 χλστ., με δυνατότητα διέλευσης υδάτινου κωλύματος 659 χλστ., γωνία προσέγγισης 40,3 μοίρες και εξόδου 35,5 μοίρες.
Το άρθρο Εντυπωσίασε στην ΙΑΑ το κινεζικό ντίζελ «Land Rover» της BAW εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.