Το Tesla Cybertruck έχει αποδείξει υψηλή ανθεκτικότητα και ασφάλεια στις δοκιμές πρόσκρουσης, με κορυφαίες επιδόσεις και πεντάστερη αξιολόγηση από την NHTSA.
Ωστόσο, παραμένουν ανοιχτά ζητήματα όπως η άνιση απόδοση του φωτισμού LED, η οριακή βαθμολογία στην υπενθύμιση ζώνης ασφαλείας για τους πίσω επιβάτες, και η μέτρια ευκολία χρήσης του συστήματος LATCH για παιδικά καθίσματα.
Επιπλέον, το όχημα έχει υποστεί ανακλήσεις λόγω διαρθρωτικών ζητημάτων, εγείροντας ερωτήματα για τη συνολική ποιότητα κατασκευής.
Παρά τις καινοτομίες, η Tesla καλείται να βελτιώσει αυτά τα σημεία για να διασφαλίσει πλήρη συμμόρφωση με τα πρότυπα ασφαλείας και αξιοπιστίας.
Πιο αναλυτικά
Η ασφάλεια αποτελεί καίριο ζήτημα για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μία από αυτές και η Tesla, η οποία συνεχώς επιδιώκει τη μέγιστη ασφάλεια κατά τη χρήση των πολύπλοκων και μοναδικών συστημάτων που προσφέρει στα οχήματά της όπως είναι η αυτόνομη οδήγηση (autopilot). Στο πλαίσιο λοιπόν των τελευταίων δοκιμών πρόσκρουσης, το Tesla Cybertruck απέδειξε ότι η ασφάλεια και η ανθεκτικότητά του βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο, ωστόσο παραμένουν ορισμένα ανοιχτά ζητήματα.
Εξαιρετική απόδοση στις δοκιμές πρόσκρουσης
Το Cybertruck πέτυχε κορυφαία αποτελέσματα στις δοκιμές του Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), αποκτώντας βαθμολογία “Good” στη δοκιμή μερικής επικάλυψης μπροστά για τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν μετά τον Απρίλιο του 2025, όταν η Tesla αναβάθμισε τη δομή του κάτω εμπρόσθιου αμαξώματος. Ο προσομοιωτής οδηγού έδειξε χαμηλό κίνδυνο τραυματισμού στο κεφάλι, το στήθος και τα πόδια, ενώ ο πίσω επιβάτης παρουσίασε μόνο μέτριο κίνδυνο τραυματισμού στο στήθος. Τα αποτελέσματα αυτά ευθυγραμμίζονται με την πεντάστερη αξιολόγηση της NHTSA, που περιλαμβάνει πέντε αστέρια σε δοκιμές πλευρικής πρόσκρουσης και τέσσερα αστέρια σε δοκιμές ανατροπής. Η σχεδίαση με χαμηλό κέντρο βάρους και προηγμένη δομή πρόσκρουσης συνέβαλε καθοριστικά στην υψηλή βαθμολογία ασφαλείας.
Φωτισμός και αδύναμα σημεία
Η Tesla έχει εξοπλίσει το Cybertruck με φωτιστικά σώματα LED υψηλής έντασης, ωστόσο οι δοκιμές αποκάλυψαν αδύναμα σημεία στην απόδοση του φωτισμού. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η διασπορά του φωτός δημιουργούσε υπερβολική αντανάκλαση και δεν ήταν ομοιόμορφη – ο φωτισμός ήταν ανεπαρκής στην αριστερή πλευρά του δρόμου και κατά την αριστερή στροφή, αφήνοντας κενά στην κάλυψη, ενώ η δεξιά πλευρά πληρούσε όλα τα κριτήρια, δημιουργώντας μια συνολικά άνιση απόδοση – μειώνοντας την ορατότητα σε πλευρικά αντικείμενα και περιοχές περιφερειακής όρασης. Αυτό αποτελεί σημείο που η Tesla ενδέχεται να χρειαστεί να βελτιώσει σε μελλοντικές εκδόσεις για να διασφαλίσει πλήρη συμμόρφωση με τα πρότυπα ασφαλείας.
Υπενθύμιση ζώνης και σύστημα LATCH
Παρά τις εξαιρετικές επιδόσεις στις δοκιμές πρόσκρουσης, το Cybertruck έλαβε οριακή βαθμολογία στο κομμάτι της υπενθύμισης ζώνης ασφαλείας για τους πίσω επιβάτες. Επιπλέον, η χρήση του συστήματος LATCH για την εγκατάσταση παιδικών καθισμάτων κρίθηκε μόνο ως μέτρια σε ευκολία, γεγονός που υποδεικνύει ότι οι γονείς μπορεί να χρειαστεί να αφιερώσουν χρόνο για σωστή τοποθέτηση και ασφάλιση των καθισμάτων.
Ζητήματα ποιότητας και ανακλήσεις
Το Cybertruck έχει υποστεί αρκετές ανακλήσεις λόγω διαρθρωτικών ζητημάτων, όπως η αποκόλληση πάνελ γύρω από το παρμπρίζ και προβλήματα με το σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών. Αυτές οι ανακλήσεις εγείρουν ερωτήματα σχετικά με τη συνολική ποιότητα κατασκευής και την αξιοπιστία του οχήματος, παρά τις καλές επιδόσεις στα crash tests.
Συμπέρασμα
Συνολικά, το Tesla Cybertruck απέδειξε ότι διαθέτει υψηλή ανθεκτικότητα και ασφάλεια για τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης. Παράλληλα, οι αδυναμίες στο φωτισμό, την υπενθύμιση για τη χρήση ζώνης, το σύστημα LATCH και οι ανακλήσεις υπενθυμίζουν ότι ακόμη υπάρχουν περιοχές όπου απαιτείται προσοχή και βελτίωση. Το μέλλον θα δείξει κατά πόσο η Tesla θα αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα και θα εναρμονίσει την καινοτόμο σχεδίαση με πλήρη ασφάλεια και αξιοπιστία.
Το άρθρο H «Αχίλλειος πτέρνα» στην ασφάλεια του Tesla Cybertruck εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.