Η Audi ανακοινώνει την είσοδό της στη Formula 1 το 2026, σε συνεργασία με την ομάδα Sauber, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή τεχνολογικής και περιβαλλοντικής καινοτομίας.
Η Audi θα κατασκευάζει τις μονάδες ισχύος στη Γερμανία, ενώ η Sauber θα αναλάβει το σχεδιασμό του πλαισίου και τη διαχείριση αγώνων στην Ελβετία. Το εγχείρημα περιλαμβάνει και ένα νέο τεχνολογικό κέντρο στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι νέοι κανονισμοί της F1 απαιτούν υβριδικά συστήματα με αυξημένη ηλεκτρική ισχύ και χρήση βιώσιμων καυσίμων, ενώ η Audi έχει εξασφαλίσει στρατηγικές συνεργασίες με εταιρείες όπως η Adidas και η Revolut για την ενίσχυση της εμπορικής της παρουσίας.
Πιο αναλυτικά
Η Audi ετοιμάζεται για την επίσημη είσοδό της στη Formula 1 από τη σεζόν του 2026, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για το μηχανοκίνητο σπορ με επίκεντρο την τεχνολογική και περιβαλλοντική καινοτομία

Η αρχική ανακοίνωση είχε λάβει χώρα τον Αύγουστο του 2022 στο Βελγικό Grand Prix, όπου η Audi επιβεβαίωσε ότι θα ενταχθεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FIA ως κατασκευάστρια μονάδων ισχύος (power units), εκμεταλλευόμενη τους νέους κανονισμούς του 2026 που προβλέπουν σημαντική αύξηση της ηλεκτρικής ισχύος και πλήρη χρήση βιώσιμων καυσίμων
Η συνεργασία για την είσοδο της Audi στη Formula 1 θα βασιστεί στην Sauber. H ελβετική ομάδα θα μετατραπεί σε εργοστασιακή ομάδα της Audi, με την ανάπτυξη πλαισίου και τη διαχείριση αγώνων να αναλαμβάνεται από την έδρα της Sauber στο Hinwil, ενώ η ισχυρή μονάδα ισχύος θα κατασκευάζεται στη Neuburg της Γερμανίας
Τρεις ήπειροι υπό ένα έργο: Γερμανία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο
Το εγχείρημα θα έχει τρία σημεία αναφοράς:
- Neuburg (Γερμανία): Ανάπτυξη και παραγωγή κινητηρίων μονάδων
- Hinwil (Ελβετία): Σχεδιασμός του πλαισίου και διαχείριση των αγώνων
- Bicester (Ηνωμένο Βασίλειο): Νέο τεχνολογικό κέντρο στο «Motorsport Valley», για ενίσχυση της πρόσβασης σε μηχανική και στρατηγικές συνεργασίες
Νέοι κανόνες, περιβαλλοντική δέσμευση και οικονομικός σχεδιασμός
Η νέα περίοδος κινητήρων της F1 επιβάλλει υβριδικά συστήματα με 50% ηλεκτρική ισχύ και πλήρη χρήση βιώσιμων καυσίμων, πλαίσιο που αντικατοπτρίζει τις περιβαλλοντικές φιλοδοξίες τόσο της FIA όσο και της Audi.
Παράλληλα, για να μετριαστεί το κόστος της λειτουργίας, η FIA προσαρμόζει το όριο του προϋπολογισμού ανά ομάδα, λαμβάνοντας υπόψη το υψηλότερο κόστος λειτουργίας σε κράτη όπως η Ελβετία, που θα επηρεάσει και την Audi (μέσω Sauber).
Στρατηγικές συνεργασίες με branding και παρουσία στο grid
Η Audi έχει ήδη εξασφαλίσει σημαντικές εμπορικές συμφωνίες, όπως αυτή με την Adidas που αναλαμβάνει το ρόλο του επίσημου outfitter του Audi F1 team από το 2026 σε πολυετή συνεργασία.
Επιπλέον, έχει ήδη εξασφαλιστεί και συνεργασία με τη Revolut, που θα είναι χρηματοοικονομικός εταίρος της ομάδας, ενισχύοντας την ψηφιακή εμπειρία των φιλάθλων και τις συναλλαγές αναμνηστικών ειδών.
Photo: Google