Το νέο Toyota Aygo X Hybrid, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα προς τα τέλη του 2025, εισάγει την υβριδική τεχνολογία στην κατηγορία του για πρώτη φορά, αντικαθιστώντας τον βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου του προκατόχου του.
Με τιμή που εκτιμάται γύρω στις 20.000 ευρώ, το ανανεωμένο μοντέλο προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις και χαμηλότερες εκπομπές CO2, ενώ διατηρεί το ίδιο μεταξόνιο και μικρό χώρο αποσκευών.
Εξοπλισμένο με το 1.5 λτ. υβριδικό σύνολο του Yaris, το Aygo X Hybrid προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Το μοντέλο διαθέτει επίσης αναβαθμίσεις στην εμφάνιση και την άνεση, όπως νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων, ηλεκτρονικό χειρόφρενο και βελτιωμένη ηχομόνωση, ενώ για πρώτη φορά προσφέρεται και έκδοση GR Sport με σπορ χαρακτηριστικά.
Πιο αναλυτικά
Το μικρότερο μοντέλο της Toyota, το μίνι crossover Aygo X έχει σημειώσει περισσότερες από 287.000 πωλήσεις από τότε που κυκλοφόρησε στους δρόμους της Ευρώπης το 2022. Τον περασμένο Ιούνιο έκανε την εμφάνισή του το ανανεωμένο μοντέλο με εκτεταμένο facelift και αλλαγές στα μηχανικά του μέρη, εισάγοντας την πλήρως υβριδική τεχνολογία στην κατηγορία του για πρώτη φορά.
Γεγονός που από τη μία πλευρά θα ωφελήσει τις επιδόσεις, κατανάλωση και εκπομπές CO2, όμως από την άλλη πλευρά θα σημάνει υψηλότερη τιμή απόκτησης. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις η τιμή του θα κυμανθεί γύρω στις 20.000 ευρώ, όταν για παράδειγμα το υπάρχον Aygo X 1.0 72 PS εκκινεί από τις 16.670 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και από τις 17.770 ευρώ με το CVT. Όμως είναι πιο κοντά μηχανολογικά στο Yaris 1.5 Hybrid 116 hp e-CVT από το οποίο προέρχεται το μηχανικό σύνολο και διατίθεται από 21.620 ευρώ. Όσο για το λανσάρισμά του στην Ελλάδα, αναμένεται προς τα τέλη του 2025.
Ο νέος υβριδικός κινητήρας, που διατίθεται σήμερα στα Yaris και Yaris Cross, θα αντικαταστήσει πλήρως το βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου του προκατόχου του, που σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει επιλογή για φθηνότερο Aygo X. Εξάλλου νέα κόμπακτ SUV με λίγο μεγαλύτερα αμαξώματα 4 μέτρων μήκους και με 48V Hybrid μηχανικά σύνολα 1.2 λτ. 110 hp με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκονται στην περιοχή των 21.000 ευρώ και άνω. Το νέο Aygo X Hybrid ενσωματώνει τα υβριδικά εξαρτήματα διατηρώντας παράλληλα το ίδιο μεταξόνιο των 2.430 χλστ. και το μικρό χώρο αποσκευών των 231 λίτρων. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο οι δύο συστοιχίες των μπαταριών τοποθετήθηκαν -για πρώτη φορά σε Toyota Hybrid- η μία δίπλα στην άλλη κατά μήκος του πλάτους του πατώματος σε διαμήκη διάταξη κάτω από τα πίσω καθίσματα, όταν άλλα υβριδικά Toyota χρησιμοποιούν παράλληλη διαμόρφωση, η οποία απαιτεί περισσότερο χώρο κατά μήκος.
Για να φιλοξενήσει το μεγαλύτερο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, ο μπροστινός πρόβολος έχει μεγαλώσει κατά 76 χλστ., που σημαίνει ότι το μήκος του Aygo X Hybrid έχει φτάσει τα 3.776 χλστ. (3.700 χλστ. το υπάρχον Aygo X). Χρησιμοποιώντας την ίδια υβριδική τεχνολογία που υπάρχει στο Toyota Yaris, εφοδιάζεται με το 1.5 λτ. υβριδικό σύνολο συνδυαστικής απόδοσης 116 ίππων, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα (9,7 δλ. το Yaris), με εκπομπές CO2 86 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Εξάλλου εκτός από τον κινητήρα, το Aygo X βασίζεται και στην πλατφόρμα GA-B της Toyota Global New Architecture (TNGA) του Yaris, εξασφαλίζοντας χαμηλό κέντρο βάρους και εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα, ενώ με ακτίνα στροφής 4,7 μέτρων είναι πολύ ευέλικτο.
Εκτός από το ότι είναι πιο σβέλτο στην οδήγηση, το νέο Aygo X Hybrid θα είναι πλέον πιο αθόρυβο και ομαλότερο στην οδήγηση για όλους τους επιβάτες χάρη στα νέα εξαρτήματα απόσβεσης θορύβων. Οι σιγαστήρες στο ταμπλό, η μόνωση του καπό και το κάλυμμα του κάτω μέρους του κινητήρα σε συνδυασμό με ένα αναβαθμισμένο σύστημα εξάτμισης δημιουργούν πιο άνετες μετακινήσεις. Σε ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού τοποθετούνται παχύτερα τζάμια παραθύρων και πρόσθετη ηχομόνωση σε όλο το αμάξωμα για ακόμα λιγότερο θόρυβο στην καμπίνα.
Πέρα από τις αλλαγές που δεν φαίνονται ή θα πρέπει να ανοίξει το εμπρός καπό κανείς για να τις δει, υπάρχουν και σημαντικές διαφορές σε εμφάνιση. Ολόκληρο το εμπρός μέρος του νέου Aygo X Hybrid άλλαξε (καπό, φώτα, προφυλακτήρας, μάσκα) και απέκτησε πιο μοντέρνα όψη. Στο εσωτερικό τοποθετήθηκε νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών και νέο πάνελ ελέγχου του κλιματισμού, ενώ ένα ηλεκτρονικό χειρόφρενο διατίθεται ως στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, όπως και δύο θύρες φόρτισης USB-C. Επίσης, νέος ασύρματος φορτιστής smartphone, ψηφιακό κλειδί, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες και η τεχνολογία nanoeX για βελτιωμένη ποιότητα αέρα είναι επίσης διαθέσιμα στις ανώτερες εκδόσεις.
Για πρώτη φορά στην γκάμα του Aygo X, παρουσιάζεται έκδοση GR Sport. Ξεχωρίζει από το διαφορετικό πλέγμα της μάσκας, τις αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου, το διαφορετικό διάκοσμο στο εσωτερικό και τα λογότυπα GR. Αλλαγές φέρει ακόμα στο στήσιμο των αναρτήσεων και στο τιμόνι για πιο άμεση απόκριση.
Το άρθρο Σε τι τιμή και πότε έρχεται το νέο Toyota Aygo X Hybrid; εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Το νέο Toyota Aygo X Hybrid αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα προς τα τέλη του 2025 με τιμή γύρω στις 20.000 ευρώ.
- Εισάγει την υβριδική τεχνολογία στην κατηγορία του, αντικαθιστώντας τον παλιό 1.0 λίτρων βενζινοκινητήρα με το 1.5 λτ. υβριδικό σύνολο του Yaris.
- Το Aygo X Hybrid προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις, χαμηλότερες εκπομπές CO2 και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
- Περιλαμβάνει ανανεώσεις στην εμφάνιση και την άνεση, καθώς και μια νέα έκδοση GR Sport με σπορ χαρακτηριστικά.