Το άρθρο αναφέρεται στα αποτελέσματα των δοκιμών ασφαλείας του Euro NCAP, όπου τα τουρκικά ηλεκτρικά μοντέλα Togg T10F και T10X διακρίθηκαν με πέντε αστέρια, σημειώνοντας υψηλές επιδόσεις στην προστασία επιβατών και πεζών.
Επίσης, το κινεζικό μοντέλο firefly από τον όμιλο ΝΙΟ εντυπωσίασε με την υψηλότερη βαθμολογία προστασίας ενηλίκων.
Συνολικά, 16 νέα μοντέλα αξιολογήθηκαν, με την πλειονότητα να λαμβάνει πέντε αστέρια, ενώ κάποια μοντέλα, όπως η BMW Σειρά 1 και το Citroen C5 Aircross, έλαβαν τέσσερα αστέρια λόγω μέτριας προστασίας σε συγκεκριμένες κατηγορίες.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές παρουσίασαν ανταγωνιστικά επίπεδα ασφάλειας, συγκρίσιμα με αυτά των Ευρωπαίων και Κορεατών.
Πιο αναλυτικά
Ο Euro NCAP ανακοίνωσε νέα αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας, μεταξύ των οποίων ξεχώρισαν δύο μοντέλα της τουρκικής αυτοκινητοβιομηχανίας Togg, η οποία ιδρύθηκε το 2018 και ξεκίνησε την κατασκευή μοντέλων στα τέλη του 2022. Πρόκειται για το T10F, ένα ηλεκτρικό οικογενειακό σεντάν, και το T10X, ένα ηλεκτρικό SUV, τα πρώτα μοντέλα της Togg.
Και τα δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έλαβαν βαθμολογία πέντε αστέρων από το Euro NCAP. Το T10F σημείωσε εντυπωσιακό 95% για την προστασία των ενηλίκων επιβατών, και το T10X πέτυχε 94%, βαθμολογίες που τα κατατάσσουν μεταξύ των αυτοκινήτων με τις υψηλότερες επιδόσεις που δοκιμάστηκαν από το Euro NCAP. Αμφότερα αποδείχθηκαν εξίσου ανταγωνιστικά όσον αφορά την προστασία των παιδιών, σημειώνοντας 85%, καθώς και για πεζούς και ποδηλάτες. Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού τους παρείχαν επίσης ισχυρή ασφάλεια.
Ένα ακόμα άγνωστο στο ευρύ κοινό μοντέλο εντυπωσίασε στις δοκιμές του Euro NCAP. Πρόκειται για το μοντέλο firefly της νέας κινεζικής μάρκας αυτοκινήτων από τον όμιλο ΝΙΟ. Πέτυχε 96% βαθμολογία προστασίας ενηλίκων – την υψηλότερη από οποιοδήποτε επιβατικό αυτοκίνητο που έχει αξιολογηθεί από το Euro NCAP από τις αρχές του 2024.
Συνολικά, οι ειδικοί του Euro NCAP εξέτασαν 16 νέα μοντέλα, αξιολογώντας τα πάντα, από την παθητική τους ασφάλεια, έως τις δυνατότητες των πιο πρόσφατων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Η πλειονότητα των μοντέλων έλαβε τη μέγιστη συνολική βαθμολογία των πέντε αστέρων, όμως υπήρξαν και τετράστερα. Μόνο η BMW Σειρά 1, το Citroen C5 Aircross, το Suzuki e Vitara και το «αδελφό» Toyota Urban Cruiser, πέτυχαν τέσσερα αστέρια. Η Σειρά 1 βαθμολογήθηκε με χαμηλότερους βαθμούς για τη μέτρια προστασία του θώρακα και του αριστερού ποδιού του οδηγού σε μετωπική σύγκρουση από μετωπική, καθώς και για τα πόδια του συνοδηγού. Ομοίως, στη δοκιμή άκαμπτης μπάρας πλήρους πλάτους, η προστασία του θώρακα του οδηγού που προσέφεραν το e Vitara και το Urban Cruiser αξιολογήθηκε ως μέτρια, ενώ η προστασία του κεφαλιού του πίσω επιβάτη ήταν οριακή. Το Citroen C5 Aircross έχασε βαθμούς τόσο στις κατηγορίες Ευάλωτος Χρήστης Οδού όσο και στην Υποβοήθηση Ασφάλειας.
Τα Audi Q4 e-tron, Hyundai Ioniq 9, MINI Aceman και smart #5 είναι όλα SUV με βαθμολογία πέντε αστέρων. Οι πέντε Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων που συμμετείχαν παρείχαν ένα ανταγωνιστικό επίπεδο ασφάλειας που σε γενικές γραμμές ήταν εφάμιλλο των Ευρωπαίων και Κορεατών ανταγωνιστών τους στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Το Aion V, ένα SUV, το Exlantix ES, ένα οικογενειακό sedan, το IM IM6, ένα crossover, και το BYD Dolphin Surf, υπενθύμισαν περαιτέρω ότι η ταχέως αναπτυσσόμενη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας είναι ικανή να κατασκευάζει αυτοκίνητα με παγκοσμίως συγκρίσιμα επίπεδα ασφάλειας. Ωστόσο, παρά την απονομή πέντε αστέρων, τόσο το Lynk & Co 08, όσο και το Volkswagen ID.Buzz, παραλίγο να χάσουν το πέμπτο αστέρι τους λόγω κακής προστασίας της λεκάνης για τους πεζούς.
Το άρθρο «Άστραψε» το τουρκικό SUV Togg στο Euro NCAP εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Τα τουρκικά ηλεκτρικά μοντέλα Togg T10F και T10X έλαβαν πέντε αστέρια από το Euro NCAP για υψηλές επιδόσεις στην προστασία επιβατών και πεζών.
- Το κινεζικό μοντέλο firefly από τον όμιλο ΝΙΟ εντυπωσίασε με την υψηλότερη βαθμολογία προστασίας ενηλίκων.
- Παρά την πλειονότητα των πέντε αστέρων, μοντέλα όπως η BMW Σειρά 1 και το Citroen C5 Aircross έλαβαν τέσσερα αστέρια λόγω μέτριας προστασίας.
- Οι Κινέζοι κατασκευαστές παρείχαν ανταγωνιστικά επίπεδα ασφάλειας, συγκρίσιμα με αυτά των Ευρωπαίων και Κορεατών.