Η Kia ανακοίνωσε την επικείμενη κυκλοφορία του ηλεκτρικού Tasman, επεκτείνοντας τη γκάμα του πρώτου της αγροτικού με μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Αν και δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμα τεχνικές λεπτομέρειες, το Tasman EV αναμένεται να βασιστεί στην πλατφόρμα EMP, κοινή για τα ηλεκτρικά μοντέλα των Kia και Hyundai.
Η κυκλοφορία του αναμένεται στην Ευρώπη και πιθανώς στην Αμερική, όπου θα ανταγωνιστεί μοντέλα όπως τα ηλεκτρικά Ford F-150 και Ram 1500.
Το υπάρχον Tasman προσφέρει επιλογές κινητήρων ντίζελ και βενζίνης, με επιδόσεις που κυμαίνονται από 8,5 έως 10,4 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα.
Πιο αναλυτικά
Η Kia αποκάλυψε το Tasman στα τέλη του προηγούμενου έτους, εκπλήσσοντας τους πάντες με την αντισυμβατική σχεδίαση του πρώτου της αγροτικού. Σύντομα οι ντίζελ επιλογές θα αποκτήσουν και ηλεκτρική παραλλαγή, όπως συνηθίζεται τελευταία με μοντέλα της κατηγορίας (βλέπε Isuzu D-Max EV).
Η κορεατική φίρμα επιβεβαίωσε τον ερχομό αμιγώς EV Tasman στο εγγύς μέλλον, δίχως ακόμα να αποκαλύπτονται τεχνικά στοιχεία. Οι αποκαλύψεις ήρθαν από τον επικεφαλής μάρκετινγκ της Kia Νοτίου Αφρικής, Christo Valentyn, ο οποίος δήλωσε: «Μάλλον δεν πρέπει να το πω, αλλά το ηλεκτρικό Tasman είναι καθ’ οδόν». Το πού θα βασιστεί, άγνωστο. Ηλεκτρικό pick up δεν υπάρχει ούτε στη Hyundai, οπότε το πιθανότερο είναι το Tasman EV να πατήσει στη γνωστή και μη εξαιρετέα πλατφόρμα EMP, όπου βασίζονται όλα τα ηλεκτρικά των Kia και Hyundai.
Από εκεί και πέρα, τα πάντα είναι ανοιχτά. Σίγουρα θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Ευρώπης, όπου τα ηλεκτρικά προμοτάρονται φουλ, ενώ μεγάλη πιθανότητα έχει να διατεθεί και στην Αμερική. Υπάρχει και ο κατάλληλος ανταγωνισμός για το Tasman EV εκεί, στη μορφή των αμιγώς ηλεκτρικών Ford F-150 και Ram 1500. Να θυμίσουμε πως στο κανονικό Tasman o 2.2 CRDi των 210 ίππων και 441 Nm αναλαμβάνει τη βάση της γκάμας, συνδυαζόμενος με 6άρι χειροκίνητο ή 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Ανεξαρτήτως μετάδοσης τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,4 δλ., ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 185 χλμ./ώρα. Ίδια τελική έχει και το 2.5άρι βενζινοκίνητο τούρμπο, ωστόσο οι 281 ίπποι (και τα 421 Nm) του 2.5 T-GDI επιταχύνει το -αποκλειστικά αυτόματο- Tasman στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 8,5 δλ. , ενώ η κίνηση μεταφέρεται είτε στους πίσω είτε στους τέσσερις τροχούς (πισωκίνητο το βασικό).
Το άρθρο Στα σκαριά (και τα βουνά) το ηλεκτρικό Kia Tasman εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η Kia ανακοίνωσε το επερχόμενο ηλεκτρικό Tasman, επεκτείνοντας τη γκάμα του αγροτικού της με ηλεκτρική έκδοση.
- Το Tasman EV αναμένεται να βασιστεί στην πλατφόρμα EMP, κοινή για τα ηλεκτρικά μοντέλα Kia και Hyundai.
- Η κυκλοφορία του προβλέπεται στην Ευρώπη και πιθανώς στην Αμερική, ανταγωνιζόμενο τα Ford F-150 και Ram 1500.
- Το υπάρχον Tasman διαθέτει επιλογές κινητήρων ντίζελ και βενζίνης με επιδόσεις 0-100 χλμ./ώρα από 8,5 έως 10,4 δευτερόλεπτα.