Η Dacia αναβαθμίζει τα SUV μοντέλα της, Duster και Bigster, με την εισαγωγή του καινοτόμου κινητήρα hybrid-G 150 4×4, που συνδυάζει υβριδική τεχνολογία με μοτέρ διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG) και τετρακίνηση.
Αυτό το σύστημα, που αποτελεί παγκόσμια πρεμιέρα, περιλαμβάνει έναν turbo κινητήρα 1.2 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας συνολική ισχύ 154 hp.
Το σύστημα επιτρέπει ηλεκτρική οδήγηση έως 60% του χρόνου σε αστικό κύκλο και προσφέρει αυτονομία έως 1.500 χιλιόμετρα. Παράλληλα, έγιναν αναβαθμίσεις στους κινητήρες του Duster και στο εσωτερικό του, με νέες επενδύσεις και διακοσμητικά στοιχεία.
Πιο αναλυτικά
Η Dacia αναβαθμίζει σε επίπεδο κινητήρων τα SUV μοντέλα της Duster και Bigster, με την προσθήκη του μηχανικού συνόλου hybrid-G 150 4×4. Πρόκειται για ένα συνδυασμό υβριδικής τεχνολογίας με μοτέρ διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG) και τετρακίνηση που αποτελεί παγκόσμια πρεμιέρα. Παράλληλα, σημαντικές αλλαγές έγιναν και στην γκάμα των κινητήρων του Duster.
Το hybrid-G 150 4×4 Συνδυάζει ένα turbo κινητήρα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 1.2 λίτρων 48V 140 hp στον μπροστινό άξονα με έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 31 hp στον πίσω άξονα. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 154 hp, με ροπή 230 Nm για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και έως 87 Nm για τον ηλεκτροκινητήρα. Ο θερμικός κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων με paddles στο τιμόνι και ο ηλεκτροκινητήρας με ένα κιβώτιο ταχυτήτων δύο ταχυτήτων (παγκόσμια πρεμιέρα). Αυτή η καινοτόμος τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα, προσφέροντας ηλεκτρική οδήγηση, πέδηση στον κινητήρα και ενίσχυση της εκτός δρόμου απόδοσης όταν χρησιμοποιείται η δεύτερη ταχύτητα.
Με τον ηλεκτροκινητήρα συνδεδεμένο στους πίσω τροχούς και την μπαταρία ιόντων λιθίου 48V 0,84 kWh που φορτίζεται αυτόματα κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορεί συχνά να λειτουργεί σε ηλεκτρική λειτουργία. Σε αστικό κύκλο, τα Duster και Bigster hybrid-G 150 4×4 μπορούν να κινηθούν έως και 60% του χρόνου οδήγησης ηλεκτρικά. Με τις δύο δεξαμενές των 50 λίτρων, μία για βενζίνη και μία για LPG, το Duster εγγυάται αυτονομία έως και 1.500 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό. Η κατανάλωση είναι 7,1 λτ./100 χλμ. με LPG και 5,5 λτ./100 χλμ. με βενζίνη και οι εκπομπές CO2 είναι 116 και 124 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Επιπλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τις εξής επιλογές: Auto, Eco, Snow, Mud/Sand, Lock και Hill Descent Control.
Αλλαγές υπάρχουν και στους κινητήρες του Duster με την προσθήκη πιο αποδοτικών μηχανικών συνόλων. Το βασικό μοτέρ ECO-G 100 αντικαθίσταται από το ECO-G 120, το mild hybrid 140 αντικαθιστά το mild hybrid 130 και το hybrid 55 αντικαθιστά το hybrid 140. Παράλληλα με τους κινητήρες έγιναν αναβαθμίσεις και στο εσωτερικό με νέες επενδύσεις και διακοσμητικά, ενώ στην έκδοση extreme τοποθετούνται νέες μαύρες ζάντες αλουμινίου.
Το άρθρο Νέοι κινητήρες σε Dacia Duster-Bigster και hybrid LPG 150 4×4 εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η Dacia αναβαθμίζει τα Duster και Bigster με τον καινοτόμο hybrid-G 150 4×4 κινητήρα που συνδυάζει υβριδική τεχνολογία με καύσιμα βενζίνη/LPG και τετρακίνηση.
- Ο νέος κινητήρας περιλαμβάνει turbo κινητήρα 1.2 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα, παρέχοντας συνολική ισχύ 154 hp και δυνατότητα ηλεκτρικής οδήγησης έως και 60% σε αστικό κύκλο.
- Το σύστημα προσφέρει αυτονομία 1.500 χιλιόμετρα με δεξαμενές για βενζίνη και LPG, και κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. με βενζίνη και 7,1 λτ./100 χλμ. με LPG.
- Παράλληλα, έγιναν αναβαθμίσεις στους κινητήρες και στο εσωτερικό του Duster, με νέες επιλογές και διακοσμητικά στοιχεία.