Η Γερμανία, παρά τη φήμη της ως βιομηχανική υπερδύναμη, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με κύριες αιτίες τους δασμούς της κυβέρνησης Τραμπ και τη μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Από το 2019, το εργατικό δυναμικό στον κλάδο έχει μειωθεί κατά 112.000 άτομα, με 51.500 απολύσεις μόνο τον τελευταίο χρόνο.
Οι επενδύσεις σε γραμμές παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων δεν απέφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, οδηγώντας σε περικοπές θέσεων εργασίας.
Η κατάσταση επιδεινώνεται από τη μείωση της ζήτησης για γερμανικά προϊόντα λόγω των δασμών, δημιουργώντας ανησυχίες για την οικονομική σταθερότητα της χώρας.
Πιο αναλυτικά
Τα έλεγε πριν περίπου ένα χρόνο ο τότε υπουργός Οικονομικών της χώρας, αλλά φαίνεται δεν εισακούστηκε. Ακόμα και μια βιομηχανική/οικονομική υπερδύναμη, σαν τη Γερμανία, δεν είναι άτρωτη. Η «ατμομηχανή» της ευρωπαϊκής οικονομίας υποφέρει από μείωση παραγωγής και οσονούπω ανεργία, αν συνεχιστούν οι περικοπές στις θέσεις εργασίας. Τα αίτια της -μερικής προς το παρόν, αλλά ουδείς μπορεί να προβλέψει την εξέλιξη- κατάρρευσης; Δασμοί Τραμπ και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με την εθνική στατιστική υπηρεσία της Γερμανίας, Destatis, μέσα σε 1 χρόνο – από τον Ιούνιο του 2024 μέχρι τον Ιούνιο του 2025- έχασαν τις δουλειές τους περίπου 51.500 άνθρωποι, που απασχολούνταν στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το πλέον σοκαριστικό/αποκαρδιωτικό γεγονός, έχει να κάνει με το ρυθμό επιδείνωσης από το 2020 ως σήμερα. Αναμενόμενα, λόγω της πανδημίας χάθηκαν θέσεις εργασίας στον κλάδο. Το θέμα, όμως, είναι ότι από το 2020 μέχρι το 2024, το μήνα Ιούνιο συγκεκριμένα, είχαν απολυθεί/αποχωρίσει με εθελούσια έξοδο/πρόωρα συνταξιοδοτηθεί γύρω στα 61.000 άτομα. Μέσα σε μόλις μια χρονιά, δηλαδή, παραλίγο να καταγραφεί ο ίδιος αριθμός – δείγμα του πόσο μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζει η μεγαλύτερη επί Γηραιάς Ηπείρου αγοραστική και παραγωγική δύναμη της αυτοκίνησης.
Η καθίζηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών πλήττει την τελευταία διετία όλα τα εργοστάσια, πολλά εκ των οποίων είχαν μεταρρυθμιστεί -έπειτα από επενδύσεις εκατομμυρίων- ώστε να συναρμολογούν αποκλειστικά EVs. Νέες αλλαγές στις γραμμές παραγωγής απαιτούν έξτρα κονδύλια, τα οποία δυστυχώς εξοικονομούνται από περικοπές. Και ξέρουμε όλοι ποιοι την πληρώνουν πρώτοι, όταν χρησιμοποιείται η συγκεκριμένη τακτική. Ήταν που ήταν στραβό το κλίμα, ήρθαν και οι δασμοί της κυβέρνησης Τραμπ να μειώσουν δραματικά τη ζήτηση made in Germany (και made in Europe γενικότερα) προϊόντων, οπότε απόγινε η κατάσταση για την αυτοκινητοβιομηχανία. Συνολικά, από το 2019 μέχρι τώρα, το εργατικό δυναμικό του κλάδου στη Γερμανία έχει ελαττωθεί κατά 112.000 άτομα.
Το άρθρο Δασμοί και ηλεκτρικά σακατεύουν τη Γερμανία εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η Γερμανία αντιμετωπίζει προβλήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία λόγω δασμών Τραμπ και μειωμένης ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
- Από το 2019, έχουν χαθεί 112.000 θέσεις εργασίας στον κλάδο, με σημαντικές απολύσεις τον τελευταίο χρόνο.
- Οι επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα δεν απέδωσαν, οδηγώντας σε περικοπές θέσεων εργασίας.
- Η οικονομική σταθερότητα της χώρας απειλείται από τη μειωμένη ζήτηση για γερμανικά προϊόντα λόγω δασμών.