Το Renault Avantime, ένα πρωτοποριακό κουπέ πολυμορφικό που κυκλοφόρησε στις αρχές των 2000s, ξεχώρισε για τον ασυνήθιστο σχεδιασμό του και τις καινοτόμες λύσεις του, όπως η τοποθέτηση των κουμπιών του κλιματισμού στα πλάγια του ταμπλό. Παρά το εντυπωσιακό παρουσιαστικό και τους ισχυρούς κινητήρες, το Avantime αποδείχθηκε υπερβολικά ιδιαίτερο για την εποχή του, με αποτέλεσμα να πουλήσει μόλις 8.083 μονάδες σε τέσσερα χρόνια. Το μοντέλο αποτέλεσε έμπνευση για άλλα οχήματα της Renault, αλλά η υπερβολική διαφορετικότητα του σχεδιασμού του δεν βρήκε μεγάλη απήχηση στην αγορά.
Πιο αναλυτικά
Αρκετά αυτοκίνητα έχουν επιχειρήσει να αποκλίνουν της πεπατημένης, μέσω της σχεδίασης, των τεχνολογιών, αλλά και των ιδιοτροπιών τους. Αμαξώματα με ασύμμετρες ή ρηξικέλευθες γραμμές, καμπίνες με πρωτότυπες εφαρμογές, διάφορες πατέντες και γενικότερα, ό,τι μπορεί να βάλει ο νους των σχεδιαστών για να εκπλήξουν το αγοραστικό κοινό και να το βγάλουν από την αισθητική βολή του.
Μια από τις δημιουργίες που τα κατάφερε εξαιρετικά στον τομέα της πρωτοτυπίας, ήταν το Renault Avantime. Το κουπέ πολυμορφικό που εμφανίστηκε στις αρχές των 00’s, από την πένα του Patrick Le Quément, σε μια εποχή όπου οι Γάλλοι ήθελαν να αποτινάξουν το συντηρητικό παρελθόν και να αλλάξουν εντελώς σχεδιαστική ρότα. Το Avantime άνοιξε, το 2001, το χορό μιας γενιάς Renault που δεν είχαν καμία σχέση με όσα μας είχε συνηθίσει η φίρμα από τη Μπουλόν-Μπιγιανκούρ. Αποτέλεσε την έμπνευση για τη 2η γενιά Megane και το μεγαλομεσαίο Vel Satis, ωστόσο το γεγονός πως μόνο το μικρομεσαίο σημείωσε επιτυχία αποδεικνύει πως ο Le Quément μάλλον έδωσε πολλή διαφορετικότητα μαζεμένη στην αγορά. Κάτι που φάνηκε, από το Avantime.
Το ιδιόμορφο παρουσιαστικό, με τις τεράστιες πόρτες (1,5 μέτρο μήκος), τις εξίσου μεγάλες γυάλινες επιφάνειες (0,5 τετραγωνικά μέτρα η ηλεκτρική ηλιοροφή, ρεκόρ για τότε), η απουσία πλαϊνής κολώνας και το χαρακτηριστικό πίσω μέρος, συνοδευόταν από ένα ανάλογο εσωτερικό. Καθότι το Avantime βασιζόταν στο Espace 3ης γενιάς, μοιραζόταν την έφεσή του στην πρακτικότητα. Οι σχεδιαστές της Renault θέλησαν να δώσουν ένα πλήρως εκμεταλλεύσιμο ταμπλό, με δεκάδες αποθηκευτικούς χώρους. Συνεπώς, οι διακόπτες και τα χειριστήρια έπρεπε να μετακομίσουν. Η οθόνη για το navigation και το ηχοσύστημα τοποθετήθηκε πάνω από το κυρίως ταμπλό, με το ψηφιακό καντράν στην κορυφή και το στροφόμετρο πίσω από το τιμόνι, σε μια μάλλον δυσανάγνωστη εκτέλεση. Τι έγινε με τον κλιματισμό;
Τα κουμπιά κυριολεκτικά ακροβολίστηκαν στις δυο μεριές του ταμπλό, εκεί που κανονικά θα συναντούσαμε τους πλαϊνούς αεραγωγούς! Εκείνοι, με τη σειρά τους, μετακινήθηκαν προς τα μέσα, μπροστά από οδηγό και συνοδηγό. Ο οδηγός είχε τον έλεγχο για όλες τις λειτουργίες του αυτόματου και διζωνικού κλιματισμού, με τον συνοδηγό να ρυθμίζει τη θερμοκρασία της πλευράς του.
Παρότι υπήρξε μια παρουσία που ξεχώριζε (κιι ακόμα είναι), με χώρους και δυνατούς κινητήρες (2.0λτ. τούρμπο 163 ίππων, 3.0 V6 207 ίππων), το Avantime παραήταν ιδιαίτερο για την εποχή του, καταφέρνοντας να πουλήσει μόλις 8.083 κομμάτια σε 4 χρόνια καριέρας (2001-2004).
Το άρθρο Ποιο αυτοκίνητο είχε τον κλιματισμό στα πλάγια; εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Το Renault Avantime ξεχώρισε για τον πρωτοποριακό σχεδιασμό του, με τοποθέτηση των κουμπιών του κλιματισμού στα πλάγια του ταμπλό.
- Παρά την καινοτομία και τους ισχυρούς κινητήρες, πούλησε μόλις 8.083 μονάδες σε τέσσερα χρόνια.
- Το Avantime αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για άλλα μοντέλα της Renault, αν και η υπερβολική του διαφορετικότητα δεν βρήκε απήχηση στην αγορά.
- Οι σχεδιαστές του στόχευσαν στην πρακτικότητα, με αποθηκευτικούς χώρους και ασυνήθιστη διάταξη ελέγχων στο εσωτερικό.