Το άρθρο αναλύει τις προτιμήσεις των καταναλωτών στα χρώματα των νέων αυτοκινήτων, επισημαίνοντας ότι οι επιλογές επηρεάζονται περισσότερο από τη μελλοντική αξία μεταπώλησης παρά από τα προσωπικά γούστα.
Σύμφωνα με έρευνα της JATO Dynamics, τα πιο δημοφιλή χρώματα στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης είναι το ανθρακί, το λευκό και το μαύρο, που καλύπτουν το 67,3% των πωλήσεων.
Ακόμα και σε μοντέλα που συνήθως συνδέονται με πιο ζωηρά χρώματα, όπως το Fiat 500e και το Renault Clio, τα σοβαρά χρώματα παραμένουν κυρίαρχα. Το μεταλλικό φινίρισμα είναι το πιο δημοφιλές, με το gloss και την πέρλα να ακολουθούν.
Πιο αναλυτικά
Γνωρίζουμε ότι το χρώμα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη μεταπώληση ενός αυτοκινήτου. Κατά συνέπεια, ο περισσότερος κόσμος επιλέγει πώς θα ντύσει το καινούργιο του αμάξι όχι τόσο με βάση τα προσωπικά του γούστα, αλλά με γνώμονα τη μελλοντική είσπραξη σε περίπτωση πώλησης. Κι όταν μπαίνει το συμφέρον στη μέση, αρχίζει να χάνεται το συναίσθημα κι ο χαρακτήρας…
Σε έρευνα που πραγματοποίησε το JATO Dynamics, αποδεικνύεται πως οι πιο mainstream επιλογές της παλέτας είναι ταυτόχρονα και οι πιο δημοφιλείς στις 5 μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία). Τα πιο «άχρωμα» χρώματα, αν προτιμάτε. Ανθρακί, λευκό και μαύρο κυριαρχούν στα αμαξώματα των καινούργιων αυτοκινήτων, καταλαμβάνοντας σχεδόν το 70% των πωλήσεων. Στο 67,3% φτάνει το μερίδιο των τριών, με το ανθρακί να παίρνει εύκολα την πρώτη θέση (27,3%), το λευκό να ακολουθεί (22%) και το μαύρο να καταλαμβάνει την τελευταία θέση του βάθρου (18%). Στη συνέχεια βρίσκουμε τα μπλε (12,1%), κόκκινο (7,4%), ασημί (5,4%), πράσινο (2,8%), κίτρινο, πορτοκαλί και μπεζ (δίχως να αναφέρεται ποσοστό, αλλά λιγότερο του 2,5% έκαστο), και τέλος όλες οι άλλες αποχρώσεις στο 1,3%.
Ακόμα πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι το ότι τα σοβαρά χρώματα κερδίζουν στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ακόμα και σε αυτοκίνητα που είναι φτιαγμένα για ζωηράδα. Στο Fiat 500e, ας πούμε, το λευκό κάνει πάρτι, με 20%, και ακολουθείται από το μαύρο (12%). Με το ζόρι κίτρινο και χρυσαφί παίρνουν την τρίτη θέση (αμφότερα με 12%), για να μείνει το κόκκινο τέταρτο (8%) και το μπλε πέμπτο (7%). Στο Renault Clio τώρα, μαύρο και ανθρακί πάνε χέρι-χέρι (16%), με το λευκό να ακολουθεί (12%) και το μπλε σε απόσταση (7%), το πορτοκαλί σε ακόμα μεγαλύτερη (6%) και το κόκκινο τελευταίο (4%).
Όσον αφορά το φινίρισμα της βαφής, αδιαμφισβήτητος βασιλιάς η διαχρονική αξία του μεταλλικού χρώματος. Στο 64,6% φτάνει η προτίμηση του κοινού, με το gloss να χρησιμοποιεί κιάλια για να το δει από τη δεύτερη θέση (26,9%) και την πέρλα να αγκομαχά στην τρίτη (7,2%).
Το άρθρο Ποια χρώματα θέλει ο κόσμος στα καινούργια αυτοκίνητα; εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.