Η Volvo επαναφέρει το XC70 μετά από μια δεκαετία, αυτή τη φορά ως αποκλειστικά plug-in υβριδικό SUV. Το νέο μοντέλο, τοποθετημένο ανάμεσα στα XC60 και XC90, διαθέτει μινιμαλιστικό εσωτερικό με μεγάλες οθόνες και τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας.
Βασίζεται στην πλατφόρμα Scalable Modular Architecture και προσφέρει δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις με ηλεκτρική αυτονομία έως 180 χιλιόμετρα. Η βασική έκδοση έχει 318 ίππους και μπροστινή κίνηση, ενώ η κορυφαία προσφέρει 462 ίππους και τετρακίνηση.
Το XC70 είναι διαθέσιμο για προ-παραγγελία στην Κίνα, με σχέδια για κυκλοφορία και στην Ευρώπη στο μέλλον.
Πιο αναλυτικά
Μπορεί να έχει χαθεί στην επιτυχία των XC40, XC60 και XC90, όπως και στο πέρασμα των χρόνων, όμως το XC70 σημειολογικά έχει υπάρξει πιο σημαντικό για τη Volvo κι από τα τρία μαζί. Ο λόγος; Μα, φυσικά, το γεγονός ότι ήταν το πρώτο crossover που φόρεσε τα σήματά της, δείχνοντας το δρόμο για όλα τα μετέπειτα. Το 1997 έκανε την πρώτη του εμφάνιση, τότε ως V70 XC ή Cross Country, μένοντας μαζί μας μέχρι το 2016 και μετρώντας τρεις γενιές, κλείνοντας την καριέρα του ως XC70
Τώρα οι Σουηδοί εμπλουτίζουν την γκάμα τους, επαναφέροντας το XC70 στην ενεργό δράση. Σε εντελώς διαφορετική μορφή, βέβαια, καθότι πλέον γίνεται καθαρόαιμο SUV, δανειζόμενο σχεδιαστικά στοιχεία τόσο από το μικρότερο EX30 όσο και τo νέο XC90, το οποίο με τη σειρά του παίρνει ιδέες από το EX90. Το νέο XC70 τοποθετείται ανάμεσα στο XC60 και το XC90, φτάνοντας τα 4.815 χλστ. σε μήκος (4.708 χλστ. το μεν, 4.953 χλστ. το δε), τα 1.890 χλστ. σε πλάτος, τα 1.650 χλστ. σε ύψος και τα 2.895 χλστ. σε μεταξόνιο. Στο εσωτερικό συναντάμε την αποθέωση του μινιμαλισμού και της οθόνης: πλήρης απουσία κουμπιών και διακοπτών, μια τεράστια οθόνη 15,4 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το infotainment, άλλη μια μικρότερη 12,3 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και ένα φαντασμαγορικό head-up display 92 ιντσών (!) με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, που καλύπτει όλη την επιφάνεια του παρμπρίζ (το κάτω μέρος). Παρόλες τις μεγάλες διαστάσεις πάντως, το πορτμπαγκάζ δεν ξεπερνά τα 408 λίτρα (1.456 με τα καθίσματα αναδιπλωμένα).
Το νέο XC70 βασίζεται στην πλατφόρμα Scalable Modular Architecture και θα είναι διαθέσιμο αρχικά με δυο plug-in υβριδικά σύνολα, που υπόσχονται μέχρι 180 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας. Για την ακρίβεια, η Volvo το περιγράφει ως range extended PHEV. Η βασική έκδοση χρησιμοποιεί μπαταρία φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP) 21,22 kWh και ζυγίζει 2.110 κιλά, φτάνοντας μέχρι τα 100 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικά. Η κορυφαία αξιοποιεί συστοιχία λιθίου-μαγγανίου-κοβαλτίου-νικελίου (NMC) 39,63 kWh και ζυγίζει 2.275 κιλά, διανύοντας μέχρι 180 χλμ. μόνο με το ρεύμα με μια φόρτιση. Όλα τα στοιχεία αφορούν τον κινεζικό κύκλο CLTC, οπότε σε WLTP περιμένουμε αρκετά χαμηλότερα. Επίσης, θερμική βάση του plug-in συστήματος αποτελεί ένας 1.500άρης τετρακύλινδρος τούρμπο 163 ίππων, πιθανότατα σε συνεργασία με 2 ηλεκτροκινητήρες, με τους Σουηδούς (τους Κινέζους για την ακρίβεια) να ανακοινώνουν μπροστινή κίνηση και 318 ίππους για τη βασική έκδοση, με 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δλ., και τετρακίνηση με 462 ίππους για την κορυφαία, με 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,3 δλ.
Το XC70 είναι διαθέσιμο για προ-παραγγελία στην Κίνα, με την τιμή να ξεκινά από τα 446.900 γουάν (53.670 ευρώ). Η Volvo σχεδιάζει να το φέρει και στην Ευρώπη, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει πληροφόρηση για το πότε.
Το άρθρο Νέο Volvo XC70 μετά από 10 χρόνια και μόνο plug-in (+video) εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.