Η YANGWANG, η premium μάρκα της BYD, κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραγωγής με το U9 Track Edition, φτάνοντας τα 472.41 χλμ./ώρα στη Γερμανία.
Το επίτευγμα επιτεύχθηκε χάρη στην προηγμένη πλατφόρμα e4 με τέσσερις κινητήρες υψηλής απόδοσης και το DiSus-X Intelligent Body Control System, που εξασφαλίζουν εξαιρετική σταθερότητα και έλεγχο.
Το ρεκόρ σημειώθηκε από τον Γερμανό οδηγό Marc Basseng, ο οποίος είχε καταρρίψει και το προηγούμενο ρεκόρ.
Η YANGWANG, με την υποστήριξη της BYD, επαναπροσδιορίζει την έννοια του βιώσιμου supercar, συνδυάζοντας καινοτομία και βιωσιμότητα για απαράμιλλη απόδοση και ασφάλεια.
Πιο αναλυτικά
Η YANGWANG, η κορυφαία premium μάρκα της BYD, κατέγραψε νέο παγκόσμιο ρεκόρ τελικής ταχύτητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραγωγής, φτάνοντας τα 472.41 χλμ./ώρα στην πίστα δοκιμών ATP (Automotive Testing Papenburg) στη Γερμανία. Το επίτευγμα σημειώθηκε με το U9 Track Edition, αναδεικνυόμενο ως το ταχύτερο EV όλων των εποχών.
Η κατάρριψη παγκόσμιων ρεκόρ ταχύτητας απαιτεί αδιάκοπη παροχή ισχύος και εξαιρετική σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Η πλατφόρμα e4 του YANGWANG U9 Track Edition — με το πρώτο σύστημα τεσσάρων κινητήρων υψηλής απόδοσης στον κόσμο με ικανότητα περιστροφής στις 30.000 σ.α.λ. — παρέχει μέγιστη ισχύ 555 kW ανά κινητήρα και συνολική ισχύ άνω των 3.000 PS. Αυτό προσδίδει στο μια εκπληκτική αναλογία ισχύος – βάρους που φτάνει τα 1.217 PS ανά τόνο, καθιστώντας το ένα από τα κορυφαία μοντέλα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Επιπλέον, το σύστημα τεσσάρων κινητήρων της πλατφόρμας e4, το οποίο κατανέμει ανεξάρτητα την ροπή, «διαβάζει» σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση της επιφάνειας του οδοστρώματος, ρυθμίζοντας τη ροπή σε κάθε τροχό με πολύ υψηλή συχνότητα που υπερβαίνει τις 100 φορές ανά δευτερόλεπτο. Ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, διατηρεί τον πλήρη έλεγχο του αμαξώματος, χωρίς ολίσθηση των τροχών ή απώλεια πρόσφυσης.
Το DiSus-X Intelligent Body Control System πραγματοποιεί γρήγορες και ανεξάρτητες ρυθμίσεις στην ανάρτηση κατά τον κατακόρυφο άξονα, σε κάθε γωνία του οχήματος στη δυναμική επιτάχυνση, στις στροφές ή σε ανώμαλες επιφάνειες. Αυτό όχι μόνο περιορίζει τις κλίσεις κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα στην επιτάχυνση και τις στροφές— ενισχύοντας την άνεση και την αυτοπεποίθηση του οδηγού — αλλά βελτιστοποιεί επίσης ενεργά την επιφάνεια επαφής των ελαστικών με το δρόμο, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση. Σε αντίθεση με τα “παραδοσιακά” supercars, το U9 υιοθετεί την καινοτόμο αρχιτεκτονική «e4 Platform + DiSus-X», εισάγοντας τον έλεγχο αμαξώματος σε αγωνιστικά σενάρια και εξερευνώντας τα όρια ασφάλειας και απόδοσης των supercars σε περιβάλλον πίστας. Επιπλέον, το Track Edition διατηρεί τον αεροδυναμικό σχεδιασμό του απλό U9 και είναι εξοπλισμένο με ενισχυμένα, ανθρακονημάτινα και ειδικά εξελιγμένα αεροδυναμικά βοηθήματα.
Με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης και της αντοχής των ελαστικών σε ακραίες συνθήκες οδήγησης, η YANGWANG αξιοποίησε τα δεδομένα και τα ευρήματα από τις εκτεταμένες δοκιμές που πραγματοποίησε πέρυσι στη Γερμανία. Μαζί με την Giti Tire, ανέπτυξε ένα semi-slick ελαστικό αποκλειστικά για την πίστα. Το υψηλών επιδόσεων αυτό ελαστικό διαθέτει γόμα με βελτιστοποιημένη σύνθεση υλικών και ειδική χάραξη πέλματος. Παράλληλα, μια καινοτόμος επεξεργασία οδόντωσης στη ζώνη επαφής ελαστικού–ζάντας, σε συνδυασμό με λιπαντικό υψηλού ιξώδους, μειώνει την ολίσθηση μεταξύ ελαστικού και ζάντας κατά την απότομη επιτάχυνση ή το φρενάρισμα. Έτσι περιορίζονται οι άσκοπες απώλειες ροπής και η φθορά του ελαστικού, ενώ βελτιώνεται η προβλεψιμότητα και η σταθερότητα κατά τους δυναμικούς ελιγμούς.
Το ρεκόρ καταρρίφθηκε από τον Γερμανό οδηγό αγώνων Marc Basseng, ο οποίος είχε βρεθεί στο τιμόνι και κατά το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρικά οχήματα το 2024. Αφού ολοκλήρωσε τη δοκιμή υψηλής ταχύτητας για την YANGWANG, δήλωσε: «Πέρυσι νόμιζα ότι είχα φτάσει στο αποκορύφωμα. Δεν περίμενα να σπάσω το δικό μου ρεκόρ τόσο σύντομα — αλλά να που είμαστε εδώ, στην ίδια πίστα, με νέες τεχνολογίες που το κατέστησαν δυνατό». Με το νέο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η YANGWANG επαναπροσδιορίζει την έννοια του βιώσιμου supercar. Με την υποστήριξη της BYD και τη δέσμευσή της για καινοτομία και βιωσιμότητα, η YANGWANG αξιοποιεί τεχνολογίες αιχμής για να επιτυγχάνει απαράμιλλη απόδοση, ασφάλεια και οδηγικές συγκινήσεις.
Μοντέλο | U9 (ήδη κυκλοφορεί) | U9 Track Edition |
Μήκος (mm) | 4.966,4.991 (με προαιρετικό εμπρός splitter από ανθρακονήματα) | |
Πλάτος (mm) | 2.029 | |
Ύψος (mm) | 1.311(με στάνταρ ηλεκτρική πίσω πτέρυγα) 1.338(με προαιρετική πίσω πτέρυγα από ανθρακονήματα) | 1.311(με στάνταρ ηλεκτρική πίσω πτέρυγα) 1.351(με προαιρετική πίσω πτέρυγα από ανθρακονήματα) |
Μεταξόνιο (mm) | 2.900 | 2.900 |
Μετατρόχιο, εμπρός/πίσω (mm) | 1.719/1.676 | 1.669/1.676 |
Γωνία προσέγγισης/διαφυγής (°) | 10/12, 10/15 | 10/15, 9/15 |
Εμπρός/πίσω πρόβολος (mm) | 1.148/918 | 1.148/918, 1.173/918 |
Απόβαρο (kg) | 2.475 | 2.480 |
Πλατφόρμα υψηλής τάσης | Full–Domain (Όλο το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου) 800V | Δεν έχει ανακοινωθεί |
Σύστημα μετάδοσης κίνησης | e4 Platform | |
Ανάρτηση | DiSus-X | |
Μέγιστη ισχύς | 960kW(1.306 PS) | 2.220kW(3.018 PS) |
Ελαστικά | Εμπρός – 275/35 R21, Πίσω – 325/30 R21 | Εμπρός & Πίσω – 325/35 ZR20 (112Y) |
Το άρθρο Έσπασε τα κοντέρ το hypercar της BYD (+video) εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η YANGWANG της BYD κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το U9 Track Edition, φτάνοντας τα 472.41 χλμ./ώρα.
- Η επιτυχία οφείλεται στην προηγμένη πλατφόρμα e4 με τέσσερις κινητήρες και το DiSus-X Intelligent Body Control System που προσφέρει εξαιρετική σταθερότητα.
- Το ρεκόρ σημειώθηκε από τον οδηγό Marc Basseng, ο οποίος είχε καταρρίψει και το προηγούμενο ρεκόρ.
- Η YANGWANG συνδυάζει καινοτομία και βιωσιμότητα, επαναπροσδιορίζοντας το βιώσιμο supercar με τεχνολογίες αιχμής.