Το Mercedes CONCEPT AMG GT XX κατέρριψε 25 ρεκόρ στην πίστα Nardò της Ιταλίας, συμπεριλαμβανομένου του ρεκόρ για τη μεγαλύτερη απόσταση που έχει διανύσει ηλεκτρικό όχημα σε 24 ώρες, φτάνοντας τα 5.479 χλμ.
Το πρωτότυπο όχημα συμμετείχε σε μια ακραία δοκιμασία διάρκειας 8 ημερών, καλύπτοντας την απόσταση γύρω από τον κόσμο σε μόλις 7 ημέρες και 13 ώρες, ξεπερνώντας τον στόχο του.
Δύο οχήματα συμμετείχαν ταυτόχρονα, ολοκληρώνοντας την πρόκληση με διαφορά μόλις 25 χλμ. μεταξύ τους. Η δοκιμή απέδειξε την εξαιρετική απόδοση και αντοχή του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης AMG, παρά τις δύσκολες συνθήκες και τις υψηλές θερμοκρασίες.
Πιο αναλυτικά
Στη θρυλική πίστα δοκιμών υψηλής ταχύτητας στο Nardò της Ιταλίας – ένα μέρος όπου δοκιμάζονται τα ταχύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο εδώ και δεκαετίες – το Mercedes CONCEPT AMG GT XX έσπασε συνολικά 25 ρεκόρ! Μεταξύ αυτών και εκείνο για τη μεγαλύτερη απόσταση που έχει διανύσει ποτέ ηλεκτρικό όχημα μέσα σε 24 ώρες. Το προηγούμενο ρεκόρ ήταν κάτω από 4.000 χιλιόμετρα. Πού έφτασε το πρωτότυπο των Γερμανών; Στις 5.479 χλμ. εντός 24 ωρών – δηλαδή 1.518 χιλιόμετρα περισσότερα ή περίπου 38% πάνω από την προγενέστερη κορυφαία επίδοση!
Aυτό ήταν μόνο ένα από τα πολλά ρεκόρ που κατέκτησε το CONCEPT AMG GT XX, σε μια ακραία δοκιμασία που διήρκεσε πολύ περισσότερο από 24 ώρες. Ο στόχος: να κάνει «τον γύρο του κόσμου σε 8 ημέρες» – μια αποστολή που σχεδιάστηκε για να αποδείξει την ανώτερη απόδοση μεγάλων αποστάσεων του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης AMG. Το όνομα της πρόκλησης; Μια αναφορά στο διάσημο μυθιστόρημα του Ιουλίου Βερν «Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες». Η διαδρομή ακολούθησε ένα εξαιρετικά απαιτητικό πρόγραμμα. Η μεγαλύτερη καταπόνηση στους κινητήρες και την μπαταρία συμβαίνει κατά την οδήγηση με υψηλό φορτίο και τους κύκλους φόρτισης υψηλής ταχύτητας. Για να προσομοιωθεί αυτό το σενάριο επανειλημμένα, το CONCEPT AMG GT XX είχε ως στόχο να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα στο συντομότερο δυνατό χρόνο. Οι οδηγοί διατηρούσαν σταθερή ταχύτητα 300 χλμ./ώρα, σταματώντας μόνο για επαναφόρτιση σε επίπεδα ισχύος κατά μέσο όρο περίπου 850 kW – πολύ πέρα από αυτά που μπορεί να παρέχει η σημερινή υποδομή φόρτισης. Μετά από κάθε στάση φόρτισης, το όχημα επιτάχυνε ξανά στα 300 χλμ./ώρα – ξανά και ξανά, μέρα και νύχτα, για 8 αδιάκοπες ημέρες.
Αν και ικανό για σημαντικά υψηλότερες ταχύτητες, ο ρυθμός καθορίστηκε σκόπιμα από τους μηχανικούς βάσει εκτεταμένων προσομοιώσεων. Σύμφωνα με αυτές τις αναλύσεις, τα 300 χλμ./ώρα προσέφεραν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ταχύτητας και στάσεων φόρτισης, επιτυγχάνοντας τον ταχύτερο συνολικό χρόνο. Νωρίς το πρωί της 25ης Αυγούστου 2025, η στιγμή έφτασε. Η απόσταση των 40.075 χιλιομέτρων (24.901 μίλια) καλύφθηκε σε ακριβώς 7 ημέρες, 13 ώρες, 24 λεπτά και 07 δευτερόλεπτα – ξεπερνώντας τον δικό της στόχο των οκτώ ημερών με μεγάλη διαφορά. Στην πορεία, το CONCEPT AMG GT XX σημείωσε μια σειρά από επιπλέον ρεκόρ επιδόσεων (βλ. πίνακα παρακάτω) και μάλιστα συνέχισε για να φτάσει σε ένα ακόμη ορόσημο τα 25.000 μίλια.
Δεν ήταν μόνο ένα CONCEPT AMG GT XX που κατέκτησε το εξαιρετικά απαιτητικό πρόγραμμα μαραθωνίου – αλλά δύο. Και τα δύο οχήματα ξεκίνησαν ταυτόχρονα γκαι έδωσαν μια συναρπαστική παράσταση αντοχής. Έπειτα από περισσότερες από επτάμισι ημέρες λειτουργίας και έναν πλήρη περίπλου του κόσμου το καθένα, πέρασαν τη γραμμή τερματισμού σε απόσταση μόλις 25 χιλιομέτρων μεταξύ τους – που ισοδυναμεί με μόλις δύο γύρους στην πίστα δοκιμών Nardò. Η ολοκλήρωση αυτής της πρόκλησης σε όλο τον κόσμο 2 φορές μέσα σε 8 ημέρες υπογραμμίζει, με εντυπωσιακό τρόπο, την εξαιρετική μακροπρόθεσμη ικανότητα απόδοσης του κινητήρα.
Το αδιάκοπο πρόγραμμα απαιτούσε 3.177 γύρους στη μήκους 12,68 χιλιομέτρων πίστα. Έμπειροι οδηγοί αγώνων ολοκλήρωσαν βάρδιες δύο ωρών στον φαινομενικά ατελείωτο αγώνα όλο το εικοσιτετράωρο. Κατά μέσο όρο, το CONCEPT AMG GT XX διένυσε περισσότερα από 5.300 χιλιόμετρα την ημέρα. Οι συνθήκες ήταν επίσης κάθε άλλο παρά ευνοϊκές. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος ανέβηκαν έως και τους 35 βαθμούς Κελσίου στη σκιά – ανεβαίνοντας ακόμη υψηλότερα υπό το άμεσο ηλιακό φως στην εκτεθειμένη πίστα. Ωστόσο, το επαναστατικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του αυτοκινήτου παρείχε άψογη απόδοση καθόλη τη διάρκεια.
Kilometer | Time | Miles | Time |
2,000 | 08h:40m:34,22s | 2,000 | 0d:14h:03m:10,25s |
3,961 [3] | 17h:14m:42,06s | 5,000 | 1d:11h:27m:03,47s |
5,000 | 21h:54m:47,48s | 10,000 | 2d:23h:15m:45,04s |
7,300 [4] | 1d:08h:07m:58,11s | 15,000 | 4d:11h:52m:28,70s |
10,000 | 1d:20h:10m:00,45s | 20,000 | 6d:00h:23m:07,85s |
20,000 | 3d:16h:41m:52,75s | 25,000 | 7d:14h:09m:52,47s |
21,196 [5] | 3d:22h:03m:22,22s | ||
25,000 | 4d:15h:44m:51,02s | ||
30,000 | 5d:14h:26m:53,71s | ||
40,000 | 7d:13h:02m:59,47s | ||
40,075 | 7d:13h:24m:07,10s |
Time
Hours | Kilometer |
12 | 2749,924 |
24 | 5478,881 |
48 | 10859,526 |
72 | 16250,444 |
96 | 21632,451 |
120 | 26807,575 |
144 | 32099,133 |
168 | 37259,955 |
Το άρθρο Από ρεκόρ σε ρεκόρ το Mercedes CONCEPT AMG GT XX εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.