Η Ferrari αναπτύσσει μια νέα τεχνολογία αυτόματου φρεναρίσματος που ανιχνεύει ανωμαλίες στο οδόστρωμα, όπως λακκούβες, για να προστατεύσει τα supercars της από ζημιές. Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες για να εντοπίσει επικίνδυνες ανωμαλίες και επιβραδύνει το όχημα για να αποτρέψει ή να μειώσει τις ζημιές, ειδικά στο ευαίσθητο splitter από ανθρακονήματα. Αυτή η καινοτομία, που αναμένεται να εφαρμοστεί μέχρι το 2026, στοχεύει στην προστασία των πολυτελών αυτοκινήτων από δαπανηρές επισκευές λόγω κακής κατάστασης του δρόμου.
Πιο αναλυτικά
Οι λακκούβες είναι «κίνδυνος-θάνατος» για τα περισσότερα αυτοκίνητα. Τα SUV νιώθουν πιο άνετα, αλλά αρκετά από δαύτα πλέον κυκλοφορούν με 20άρες και 21άρες ζάντες, οπότε και εκεί χρειάζεται προσοχή. Για supercars δεν μιλάμε καν. Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, μεγάλες ζάντες (19άρες μίνιμουμ), προφίλ-φλοίδα στα ελαστικά και αεροδυναμικά βοηθήματα να απέχουν μια ανάσα από την άσφαλτο. Η Ferrari ήταν από τους πρώτους κατασκευαστές που καταπιάστηκαν με το θέμα, το 2002, βάζοντας στην Enzo λειτουργία ανύψωσης του ρύγχους. Τώρα, όμως, το Μαρανέλο ετοιμάζει το επόμενο βήμα στον αγώνα κατά της λακκούβας.
Σύμφωνα με πατέντα που κατατέθηκε πρόσφατα στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών, οι Ιταλοί εξελίσσουν μια παραλλαγή του αυτόματου φρεναρίσματος που ανιχνεύει έντονες ανωμαλίες στο οδόστρωμα, δυνητικά επικίνδυνες για την ακεραιότητα μηχανικών μερών ή τμημάτων του αμαξώματος, και επιβραδύνει το αυτοκίνητο προκειμένου να αποφύγει, ή έστω μετριάσει, τα χειρότερα. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί κατά βάση τους αισθητήρες του αυτόματου φρεναρίσματος, αλλά διαθέτει και αρκετούς έξτρα που ανιχνεύουν το μέγεθος της ανωμαλίας συναρτήσει της ταχύτητας, της θέσης και της κατεύθυνσης του οχήματος. Αν διαγνώσουν πως επίκειται επαφή, στέλνουν σήμα στην αρμόδια ECU και μετά αναλαμβάνουν τα φρένα.
Η εν λόγω τεχνολογία αποσκοπεί πρωτίστως στην προστασία του splitter, το οποίο κάνει πρώτο τη «γνωριμία» με την εκάστοτε ανωμαλία της ασφάλτου. Εφόσον μιλάμε για Ferrari, μιλάμε για ανθρακονήματα – άρα και για το ανάλογο κόστος. Φυσικά αν «σκάσει» μια 12Cilindri σε λακκούβα, το τελευταίο που θα σκεφτεί ο οδηγός της είναι αν έσπασε το splitter, καθώς πιθανότατα να έχουν γίνει κομμάτια πολλά περισσότερα και πολύ ακριβότερα. Αυτές τις δυσάρεστες καταστάσεις θέλει να αποτρέψει το νέο σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, που αναμένεται να μπει στην παραγωγή μέχρι το τέλος του 2026.
Το άρθρο Αυτόματο φρενάρισμα από τη Ferrari για τις λακκούβες εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η Ferrari αναπτύσσει τεχνολογία αυτόματου φρεναρίσματος για την ανίχνευση ανωμαλιών στο οδόστρωμα, προστατεύοντας τα supercars της από ζημιές.
- Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες για να εντοπίζει επικίνδυνες ανωμαλίες και επιβραδύνει το όχημα για να μειώσει τις ζημιές.
- Η τεχνολογία στοχεύει στην προστασία πολυτελών αυτοκινήτων από δαπανηρές επισκευές λόγω κακής κατάστασης του δρόμου.
- Η εφαρμογή της καινοτομίας αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το 2026, ενισχύοντας την ασφάλεια και ακεραιότητα των οχημάτων της Ferrari.