Η Alfa Romeo 156, που έκανε πρεμιέρα το 1997, παραμένει ένα από τα πιο κομψά και σπορτίφ σεντάν της εποχής της, με την κορυφαία έκδοση GTA να ξεχωρίζει για τον ισχυρό 3.2 λτ. V6 κινητήρα της.
Παράλληλα, η 156 εισήγαγε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα JTD με κοινή γραμμή τροφοδοσίας, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα αποδοτικών μηχανικών συνόλων, τόσο σε βενζίνη όσο και σε πετρέλαιο.
Η διαχρονική της σχεδίαση και οι επιδόσεις της την καθιστούν ένα πολυπόθητο μοντέλο, ακόμα και τρεις δεκαετίες μετά την κυκλοφορία της.
Πιο αναλυτικά
H Alfa Romeo έχει μακρόχρονη παράδοση στην κατηγορία των μεσαίων αυτοκινήτων με μοντέλα όπως ήταν τα τελευταία 50 χρόνια η Giulietta (του 1981) και οι 75, 155, 156, 159 και η υπάρχουσα Giulia. Χωρίς αμφιβολία η Giulia είναι η καλύτερη μεσαία «Alfa» όλων των εποχών γιατί επανάφερε την πίσω κίνηση σε συνδυασμό με το καλύτερο πλαίσιο και στήσιμο των αναρτήσεων, ενώ και από σχεδιαστικής πλευράς εκπέμπει έντονο δυναμισμό χωρίς «φαμφάρες». Κοινώς είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το βλέπεις, το ευχαριστιέσαι στην οδήγηση και έχει την απαιτούμενη πολυτέλεια.
Ωστόσο, από τις πιο διαχρονικές πλέον αλλά και κομψές σεντάν Alfa Romeo, ήταν και είναι η 156. Παρά το γεγονός ότι κοντεύει τις τρεις δεκαετίες από το 1997 που έκανε πρεμιέρα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, παραμένει πολύ κομψή και στιλάτη. Ήταν μακράν η πιο σπορτίφ και καλοσμιλεμένη για την εποχή της, όπου τα περισσότερα μεσαία σεντάν ήταν συνήθως αδιάφορα σχεδιαστικά. Αν μάλιστα πρόκειται για την κορυφαία έκδοση GTA, τότε μιλάμε για ένα πολυπόθητο αυτοκίνητο που προκαλεί ανατριχίλα στο άκουσμα του 3.2 λτ. V6 Bussone κινητήρα των 250 ίππων και των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα.
Μεταξύ των σημείων αναφοράς της 156 ήταν και τα πιο «νορμάλ» αποδοτικά μηχανικά σύνολα βενζίνης, όπως το δημοφιλές 1.6 Twin Spark με την ισχύ των 120 ίππων και το αμέσως μεγαλύτερο 1.800άρι με τα 144 άλογα. Μεγάλη ήταν και η -άγνωστη για την Ελλάδα- γκάμα των πετρελαιοκινητήρων που μοσχοπουλούσαν στην υπόλοιπη Ευρώπη. Εξάλλου το 1997 η 156 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που τοποθετήθηκε πετρελαιοκινητήρας JTD (Jet Turbo Diesel) με κοινή γραμμή τροφοδοσίας common rail. Η αρχική του έκδοση αφορούσε τον τετρακύλινδρο 8βάλβιδο 1.9 JTD ισχύος 105 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και 255 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ., με 0-100 χλμ./ώρα 10,5 δλ., τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα και μεικτή κατανάλωση 5,8 λτ./100 χλμ. Πιο πάνω τοποθετούνταν ο 5κύλινδρος 10βάλβιδος 2.4 JTD των 136 ίππων στις 4.200 σ.α.λ. και 310 Nm στις 2.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ., τελική 210 χλμ./ώρα και κατανάλωση 6,7 λτ./100 χλμ. Αμφότερα τα JTD μηχανικά σύνολα αναβαθμίστηκαν το 2003, απέκτησαν 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και έγιναν ισχυρότερα, φτάνοντας τους 150 ίππους/305 Nm ροπής και τους 175 ίππους/385 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1/8,3 δλ. και 212/225 χλμ./ώρα).
Το άρθρο Η πρωτιά της Alfa Romeo 156 πριν τρεις δεκαετίες εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η Alfa Romeo 156, που παρουσιάστηκε το 1997, διατηρείται ως ένα από τα πιο κομψά και σπορτίφ σεντάν της εποχής της.
- Η κορυφαία έκδοση GTA ξεχωρίζει με τον ισχυρό 3.2 λίτρων V6 κινητήρα, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις.
- Η 156 εισήγαγε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα JTD με κοινή γραμμή τροφοδοσίας, επεκτείνοντας τη γκάμα αποδοτικών μηχανικών συνόλων.
- Παρά την ηλικία της, η 156 παραμένει πολυπόθητο μοντέλο, χάρη στον συνδυασμό σχεδίασης και επιδόσεων.