Το Koenigsegg Jesko Absolut απέδειξε την υπεροχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης έναντι των ηλεκτρικών hypercars, καταρρίπτοντας το ρεκόρ του Rimac Nevera R στο 0-400-0 χλμ./ώρα με χρόνο 25,21 δευτερόλεπτα. Το αναβαθμισμένο Jesko, με τον ισχυρό 5.0λιτρο twinturbo V8 κινητήρα των 1.600 ίππων, επιδεικνύει εξαιρετική αεροδυναμική και ελαφριά κατασκευή από ανθρακονήματα, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακές επιδόσεις. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο αεροδρόμιο Örebro, με το αυτοκίνητο να επιτυγχάνει ρεκόρ χάρη σε βελτιώσεις στο λογισμικό του κιβωτίου και του traction control.
Πιο αναλυτικά
Ηλεκτρικό Koenigsegg δεν πρόκειται να δούμε σύντομα. Το έχει ξεκαθαρίσει ο ίδιος, ο Christian von Koenigsegg, πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να αποτελούν την καρδιά των δημιουργιών του. Κι όποτε βρίσκουν ευκαιρία, θα δείχνουν στα EV hypercars τη συντριπτική τους πυγμή. Όπως, δηλαδή, έκανε το Jesko Absolut, διαλύοντας τα πιο τρανταχτά ρεκόρ που έκανε λίγες εβδομάδες πριν το Rimac Nevera R.
To Absolut Overdrive, όπως λέγεται η αναβαθμισμένη εκδοχή του απόλυτου Koenigsegg, ξαμολήθηκε σε έναν άδειο αεροδιάδρομο και διέλυσε την επίδοση του Nevera R στο 0-400-0 χλμ./ώρα. Εκεί που το κορυφαίο Nevera περηφανευόταν για τα 25,79 δλ. στην εν λόγω μέτρηση, το Absolut Overdrive επιτάχυνε από στάση στα 400 χλμ./ώρα και κατόπιν ακινητοποιήθηκε, μέσα σε μόλις 25,21 δλ! Για να θέσουμε ένα ακόμα πιο σοκαριστικό μέτρο σύγκρισης, η Bugatti Chiron είχε κάνει ρεκόρ το 2017 με χρόνο 41,96 δλ. – μέσα σε λιγότερο από 10 χρόνια, δηλαδή, η επίδοση έχει βελτιωθεί πάνω από 16 δευτερόλεπτα!! Το 0-400 χλμ./ώρα είναι ζήτημα 16,77 δλ., με μόλις 8,44 δλ. να χρειάζονται για την ακινητοποίησή του. Το Overdrive διαθέτει αναβαθμισμένο λογισμικό στο κιβώτιο και κυρίως το traction control, βελτιστοποιώντας την παρεμβατικότητά του στην εκκίνηση και πραγματοποιώντας ταχύτερες αλλαγές.
Οι ιστορικές καταγραφές επιτεύχθηκαν στο αεροδρόμιο Örebro, με τον δοκιμαστή της Koenigsegg, Markus Lundh, στο τιμόνι. Υπενθυμίζουμε πως το Jesko Absolut βροντάει στην άσφαλτο χάρις στον 5.0λιτρο twinturbo V8, που αποδίδει 1.600 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 1.500 Nm ροπής με τη χρήση βιοαιθανόλης, ενώ ακόμα και με χρήση συμβατικής βενζίνης 98 οκτανίων η απόδοση βρίσκεται στα 1.280 άλογα και τα 1.000 Nm ροπής. Η τεράστια σταθερή αεροτομή του απλού Jesko έχει αντικατασταθεί από δυο ακροπτερύγια στο ύψος του κινητήρα, μεγιστοποιώντας την αεροδυναμική απόδοση του ανασχεδιασμένου αμαξώματος. Το πίσω μέρος είναι επιμηκυσμένο και διαθέτει καλύμματα στους αντίστοιχους τροχούς, υιοθετώντας μια παραλλαγή της McLaren Speedtail. Αμάξωμα και πλαίσιο είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, κρατώντας το βάρος μόλις στα 1.320 κιλά (100 κιλά λιγότερα από το κανονικό). Η αναλογία κιλών/ίππο δηλαδή, κυριολεκτικά δεν υπάρχει. Κι αυτό, διότι για κάθε ίππο του Absolut -όταν αποδίδει 1.600- αντιστοιχούν μόλις 825 γραμμάρια!
Το άρθρο Το Koenigsegg Jesko διέλυσε τα ηλεκτρικά hypercars (+video) εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Το Koenigsegg Jesko Absolut κατέρριψε το ρεκόρ του Rimac Nevera R στο 0-400-0 χλμ./ώρα με χρόνο 25,21 δευτερόλεπτα.
- Το αναβαθμισμένο Jesko διαθέτει ισχυρό 5.0λιτρο twinturbo V8 κινητήρα 1.600 ίππων και ελαφριά κατασκευή από ανθρακονήματα.
- Οι δοκιμές στο αεροδρόμιο Örebro ανέδειξαν τη συντριπτική απόδοση του αυτοκινήτου, χάρη σε βελτιώσεις στο λογισμικό του κιβωτίου και του traction control.
- Ο Christian von Koenigsegg υποστηρίζει ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν κυρίαρχοι στις δημιουργίες του.