Η Toyota, γνωστή για τα υβριδικά της οχήματα, παρουσιάζει το πρωτότυπο Prius plug-in hybrid flex-fuel, το οποίο μπορεί να λειτουργεί με βενζίνη, αιθανόλη ή ηλεκτρική ενέργεια, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 έως και 90% όταν χρησιμοποιεί αιθανόλη.
Στη Βραζιλία, τα hybrid-flex οχήματα θεωρούνται βιώσιμη λύση για κινητικότητα χωρίς άνθρακα, ενώ η Toyota επενδύει 1,82 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη νέων υβριδικών οχημάτων, όπως το Yaris Cross.
Το Prius PHEV διαθέτει ισχύ 223 ίππων και προσφέρει εντυπωσιακή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Πιο αναλυτικά
Η Toyota είναι παγκοσμίως γνωστή για τα υβριδικά της αυτοκίνητα, αφού οι συνολικές τους πωλήσεις παγκοσμίως έχουν ξεπεράσει τα 23 εκατομμύρια οχήματα. Αυτά έχουν συμβάλει σωρευτικά στην αποτροπή εκπομπών πάνω από 176 εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Στην Ευρώπη και σε άλλα μέρη και κράτη του πλανήτη, τα full hybrid και plug-in hybrid Toyota χρησιμοποιούν κινητήρες αμιγώς βενζίνης.
Όμως στη Βραζιλία υβριδικά Toyota όπως είναι το Corolla 1.8 Hybrid προσφέρεται εδώ και αρκετά χρόνια με μοτέρ διπλού καυσίμου (τα περισσότερα αυτοκίνητα που πωλούνται εκεί). Εκτός από βενζίνη χρησιμοποιεί ως καύσιμο την αιθανόλη, κοινώς οινόπνευμα. Τώρα η Toyota κάνει ένα βήμα παρακάτω, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά το πρωτότυπο Prius plug-in hybrid flex-fuel. Διαθέτει πρωτοποριακή τεχνολογία, συνδυάζοντας κινητήρα που χρησιμοποιεί ως καύσιμο τη βενζίνη ή αιθανόλη, με ηλεκτρική κίνηση μέσω του ηλεκτρικού μοτέρ με τις επαναφορτιζόμενες μπαταρίες. Το Prius plug-in hybrid flex-fuel αποτελεί μέρος της πολυδιάστατης στρατηγικής της Toyota για την ανάπτυξη νέων πηγών ενέργειας που οδηγούν στην ελαχιστοποίηση ή μηδενισμό των εκπομπών CO2. Αυτό το πρωτότυπο για παράδειγμα, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 έως και 90% όταν τροφοδοτείται με αιθανόλη και φορτίζεται με μπαταρία.
Στη Βραζιλία, τα hybrid-flex οχήματα θεωρούνται μια βιώσιμη, ρεαλιστική και άμεση εναλλακτική λύση στην κινητικότητα χωρίς άνθρακα, βασισμένη στη χρήση βιοκαυσίμων – όπως η αιθανόλη. Μια τεχνολογία που εφαρμόζεται εδώ και πολύ καιρό στη Βραζιλία και μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε άλλες χώρες. Επίσης, η Toyota ανακοίνωσε πρόσφατα μια επένδυση ύψους 11,5 δισεκατομμυρίων ρεάλ Βραζιλίας (1,82 δις ευρώ) έως το 2030 για την επέκταση της παραγωγικής της ικανότητας και την ανάπτυξη νέων λύσεων κινητικότητας. Μέρος αυτού του ποσού θα διατεθεί για την κατασκευή δύο νέων πλήρως ευέλικτων υβριδικών οχημάτων, το πρώτο από τα οποία θα είναι το Yaris Cross που θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο. Αυτό θα κάνει την πλήρως ευέλικτη υβριδική τεχνολογία ακόμη πιο προσιτή στη Βραζιλία.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το διπλού καυσίμου υβριδικό με πρίζα Toyota Prius δεν ανακοινώθηκαν. Να υπενθυμίσουμε ότι το Prius PHEV διαθέτει μέγιστη συνδυαστική ισχύ 223 ίππων. Ενσωματώνει 2λιτρο κινητήρα 152 ίππων και 190 Nm ροπής, με ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 163 ίππων και 208 Nm. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ., καταναλώνει σε μεικτή χρήση 0,5 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 12 γρ./χλμ. CO2, ενώ διανύει με μόνο την ηλεκτρική ενέργεια έως 110 χιλιόμετρα στην πόλη και έως 86 χλμ. σε μεικτή οδήγηση. Η τιμή του στην Ελλάδα ξεκινά από 48.870 ευρώ.
Το άρθρο Το Toyota που καίει ελάχιστη βενζίνη, ή ρεύμα ή οινόπνευμα εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η Toyota παρουσίασε το Prius plug-in hybrid flex-fuel, που λειτουργεί με βενζίνη, αιθανόλη ή ηλεκτρική ενέργεια, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 έως 90% με αιθανόλη.
- Στη Βραζιλία, τα hybrid-flex οχήματα θεωρούνται βιώσιμη λύση για μηδενική εκπομπή άνθρακα, με την Toyota να επενδύει 1,82 δισ. ευρώ σε υβριδικά οχήματα.
- Το Prius PHEV έχει ισχύ 223 ίππων και προσφέρει υψηλή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
- Η επένδυση της Toyota περιλαμβάνει την κατασκευή νέων υβριδικών μοντέλων όπως το Yaris Cross, καθιστώντας την τεχνολογία πιο προσιτή.