Στο χώρο δοκιμών της Ford στην Αυστραλία, ένα πρωτότυπο Ranger Super Duty υποβλήθηκε σε ακραίες δοκιμές για να αξιολογηθεί η αντοχή του σε συνθήκες έντονης λάσπης και βάρους.
Το όχημα καλύφθηκε με έως και 600 κιλά λάσπης και δοκιμάστηκε η ικανότητά του να ρυμουλκεί φορτία μεταξύ 800 και 1100 κιλών, παρά τις προκλήσεις που προκαλούν η μειωμένη ροή αέρα και η υπερθέρμανση.
Εξοπλισμένο με έναν 3.0λιτρο V6 twinturbo ντίζελ κινητήρα, το Ranger Super Duty διαθέτει ενισχυμένη ανάρτηση, χωμάτινα ελαστικά και άλλα χαρακτηριστικά που το καθιστούν ικανό να αντεπεξέλθει σε δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες.
Η Ford υπογραμμίζει ότι οι δοκιμές αυτές δεν είναι διαφημιστικό κόλπο, αλλά αντανακλούν ρεαλιστικά σενάρια που αντιμετωπίζουν τα αγροτικά οχήματα.
Πιο αναλυτικά
Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά, λένε. Πόσοι το ενστερνίζονται είναι το θέμα… Κάτι που εφαρμόζεται, ή δεν εφαρμόζεται, και στα αυτοκίνητα. Έχουμε δει κι έχουμε δει βρώμικα οχήματα, αλλά σαν αυτό δεν έχει προηγούμενο – ειδικά όταν αναλογιστούμε πως έγινε έτσι επίτηδες.
Στο χώρο δοκιμών You Yangs της Ford στην πολιτεία της Βικτώρια, στην Αυστραλία, ένα πρωτότυπο Ranger Super Duty υποβλήθηκε σε δοκιμές που προσομοιώνουν τις χειρότερες δυνατές συνθήκες λειτουργίας, όπως αυτές που συναντώνται σε περιοχές εξόρυξης και σε δύσκολες διαδρομές εκτός δρόμου. Ο στόχος ήταν απλός: να καλυφθεί το αυτοκίνητο με όσο το δυνατόν περισσότερη λάσπη και να ελεγχθεί αν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί υπό το πρόσθετο φορτίο. Κατά τη διάρκεια αρκετών ημερών οδήγησης σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα, το Ranger SD πέρασε μέσα από βαθιές αυλακώσεις, λάκκους γεμάτους λάσπη και κάθε λογής λερωμένο τερέν. Κάθε νέο στρώμα λάσπης αφέθηκε να στεγνώσει πριν από την επόμενη διαδρομή, δημιουργώντας στο φινάλε μια «φορεσιά» λάσπης που φτάνει ως και τα 600 κιλά, συσσωρευόμενη στο αμάξωμα και το κάτω μέρος του οχήματος!
Για να κάνουν τη δοκιμή ακόμη πιο δύσκολη, οι μηχανικοί αποφάσισαν να δουν αν το Ranger Super Duty μπορούσε να ρυμουλκήσει φορτίο με όλο αυτό το έξτρα βάρος. Και τα κατάφερε, τραβώντας βάρος μεταξύ 800 και 1100 κιλών – όσο δηλαδή ένας ενήλικος ταύρος. Όλα αυτά ενώ βασικά εξαρτήματα ήταν καλυμμένα με στρώματα λάσπης τα οποία, εκτός από το ότι προσθέτουν βάρος στο όχημα, μειώνουν τη ροή του αέρα, παγιδεύουν τη θερμότητα και μπορούν να φράξουν τα βεντιλατέρ και τα ψυγεία προκαλώντας υπερθέρμανση. Η Ford Αυστραλίας τονίζει ότι δεν πρόκειται για διαφημιστικό κόλπο, αλλά πράγματι για ένα ρεαλιστικό σενάριο εκτός δρόμου, όπου τα αγροτικά συχνά αντιμετωπίζουν διάβρωση και βαριά αποθέματα λάσπης.
Την κίνηση του Ranger Super Duty αναλαμβάνει ο 3.0λιτρος V6 twinturbo ντίζελ (ο 3.0 V6 TDI του Amarok, κοινώς), με απόδοση 250 ίππους και 600 Nm. H μετάδοση είναι ευθύνη αποκλειστικά ενός 10τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, με ποικίλα προγράμματα λειτουργίας – όπως και το σύστημα τετρακίνησης. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν επίσης φαρδύτερα μετατρόχια εμπρός-πίσω, ενισχυμένη ανάρτηση (heavy duty, ασορτί με την ονομασία του μοντέλου) πίσω, 33ίντσα χωμάτινα ελαστικά General Grabber, μεγαλύτερες προστατευτικές ποδιές και νέο εμπρός προφυλακτήρα. Στάνταρ στο Ranger Super Duty είναι επίσης το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ των 130 λίτρων, τα μπλοκέ διαφορικά εμπρός πίσω, οι ενισχύσεις στο σασί και η onboard ζυγαριά, που υπολογίζει αυτόματα το βάρος στο χώρο φόρτωσης. Η Ford δεν αναφέρει ωφέλιμο φορτίο, αλλά δηλώνει πως το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του Ranger Super Duty ανέρχεται στους 4,5 τόνους, ενώ ίδιο είναι και το βάρος της μέγιστης ελκτικής ικανότητας.
Το άρθρο Αυτό είναι το πιο βρώμικο αυτοκίνητο στον πλανήτη (+video) εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Το πρωτότυπο Ford Ranger Super Duty δοκιμάστηκε στην Αυστραλία υπό ακραίες συνθήκες λάσπης και βάρους για να αξιολογηθεί η αντοχή του.
- Το όχημα καλύφθηκε με 600 κιλά λάσπης και ρυμουλκούσε φορτία μεταξύ 800 και 1100 κιλών, παρά τις προκλήσεις στην ψύξη.
- Εξοπλισμένο με 3.0λιτρο V6 twinturbo ντίζελ κινητήρα, το Ranger διαθέτει ενισχυμένη ανάρτηση και χωμάτινα ελαστικά για δύσκολες συνθήκες.
- Η Ford τονίζει ότι οι δοκιμές δεν είναι διαφημιστικό κόλπο αλλά ρεαλιστικές προσομοιώσεις για αγροτικά οχήματα.