Το άρθρο αναφέρεται στο Fiat Punto πρώτης γενιάς, το οποίο παρουσιάστηκε το 1993 και σημείωσε μεγάλη επιτυχία, ξεπερνώντας τα 3,4 εκατομμύρια πωλήσεις και κερδίζοντας τον τίτλο του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 1995».
Αρχικά σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro για τη Renault, αλλά τελικά υιοθετήθηκε από τη Fiat. Το Punto διέθετε καινοτόμες ανεξάρτητες αναρτήσεις για την κατηγορία του, προσφέροντας βελτιωμένη οδική συμπεριφορά.
Η πιο δημοφιλής έκδοση ήταν η GT με τον 1.400άρη turbo κινητήρα, ενώ οι εκδόσεις 55, 75, 60 και 85 ήταν οι best sellers. Το Punto άφησε το στίγμα του στην αυτοκινητοβιομηχανία, με τον σχεδιασμό του να παραμένει κομψός και διαχρονικός.
Πιο αναλυτικά
H Fiat επέστρεψε στο B-Segment και ειδικότερα στα πιο δημοφιλή B-SUV με το νέο Grande Panda, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί το σύγχρονο διάδοχο του τελευταίου Punto που σταμάτησε να παράγεται στις 7 Αυγούστου του 2018. Το Punto πρώτης γενιάς έκανε τη μεγάλη έκπληξη στα supermini όταν παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 1993, αντικαθιστώντας το γερασμένο πλέον Uno. H επιτυχία του ήταν τόσο μεγάλη που η παραγωγή του ξεπέρασε τα 3,4 εκατομμύρια οχήματα, ενώ κέρδισε και τον τίτλο του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 1995».
Αυτό ίσως που δεν γνωρίζετε, είναι ότι το Punto προοριζόταν για Renault Clio! Ο διάσημος σχεδιαστής Giorgetto Giugiaro ξεκίνησε το 1990 μια πρόταση σχεδιασμού με την κωδική ονομασία «project X57» για τη Renault, με σκοπό να εξελιχθεί το Clio. Ωστόσο, οι Γάλλοι δεν ενέκριναν το σχέδιο και ο Giugiaro το πήγε στη Fiat. H Ιταλοί το δέχτηκαν και όπως αποδείχτηκε έπραξαν πολύ σωστά. Ακόμα και με τα τωρινά δεδομένα ο σχεδιασμός του παραμένει κομψός, ενώ τα πίσω κάθετα φωτιστικά σώματα έγιναν «μόδα». Τα πιο δημοφιλή αμαξώματα ήταν το 3θυρο, το 5θυρο και το 1994 έκανε την εμφάνισή του το κάμπριο κατασκευής Bertone.
Κάτω από το κόμπακτ αμάξωμα των 3.760 χλστ. μήκους του πρώτου Fiat Punto με τις απαλές καλοσμιλεμένες καμπύλες υπήρχε μια καινοτομία για τα δεδομένα της κατηγορίας. Μάλιστα δεν ήταν προνόμιο του πιο σπορ Punto GT, αλλά και των πιο απλών εκδόσεων, όπως το βασικό 55άρι. Διέθετε πλήρως ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς, αποτελούμενες από γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης εμπρός και ημιυστερούντες βραχίονες πίσω με ξεχωριστά τοποθετημένα ελατήρια και αμορτισέρ υπό κλίση. Την ανάρτηση αυτή υιοθέτησαν το 1995 το Lancia Ypsilon και το Fiat Barchetta, αφού βασίζονταν στην πλατφόρμα του Punto. Τη δομή αυτή των αναρτήσεων χρησιμοποιούσε ο όμιλος Fiat σε πολλά μοντέλα, γιατί φρόντιζε ώστε να μη μεταφέρονται οι ταλαντώσεις από τον ένα στον άλλο τροχό όταν το αυτοκίνητο περνούσε από ανωμαλίες του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι αναπηδήσεις που παρατηρούνται και σε τωρινά αυτοκίνητα με ημιάκαμπτο άξονα (πόσο μάλλον με άκαμπτο που υπήρχαν τότε).
Το πρώτης γενιάς Punto έκανε αμέσως θραύση, ενώ η πιο ποθητή έκδοση για τους πιο «θερμόαιμους» οδηγούς ήταν η GT με τον 1.400άρη 8βάλβιδο turbo κινητήρα των 136 ίππων και τις εκρηκτικές επιδόσεις για την εποχή εκείνη (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ.), αλλά και το αρκετό turbo lag. Βέβαια σπάνια έμενε στην εργοστασιακή του μορφή, αφού οι αναβαθμίσεις έδιναν και έπαιρναν, από αλλαγή εξάτμισης και φίλτρο ελευθέρας, έως αλλαγή τουρμπίνας κ.λπ. Ωστόσο, οι best seller εκδόσεις ήταν οι 55, 75 και μετέπειτα 60 και 85.
Το άρθρο Το μοναδικό χαρακτηριστικό του πρώτου Fiat Punto εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Το Fiat Punto πρώτης γενιάς παρουσιάστηκε το 1993 και σημείωσε μεγάλη επιτυχία, με πάνω από 3,4 εκατομμύρια πωλήσεις και τίτλο «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 1995».
- Αρχικά σχεδιασμένο για τη Renault από τον Giorgetto Giugiaro, το σχέδιο τελικά υιοθετήθηκε από τη Fiat, προσφέροντας κομψό και διαχρονικό σχεδιασμό.
- Το Punto διέθετε καινοτόμες ανεξάρτητες αναρτήσεις για βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, κάτι που υιοθετήθηκε και από άλλα μοντέλα της Fiat.
- Η πιο δημοφιλής έκδοση ήταν η GT με τον 1.400άρη turbo κινητήρα, ενώ οι εκδόσεις 55, 75, 60 και 85 ήταν οι best sellers.