Η BMW 523i E39 του Φινλανδού Juha Bäckmand αποτελεί ένα εντυπωσιακό παράδειγμα αντοχής, έχοντας διανύσει 1.000.000 χιλιόμετρα χωρίς αντικατάσταση του αρχικού κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων.
Το αυτοκίνητο, που αγοράστηκε το 1996, έχει αντέξει τις σκληρές κλιματολογικές συνθήκες της Φινλανδίας, με θερμοκρασίες που φτάνουν έως και -37,5 βαθμούς Κελσίου.
Παρά τις μικρές επισκευές που έχουν γίνει, η BMW παραμένει σε εξαιρετική κατάσταση, αποδεικνύοντας την αξιοπιστία της.
Ο Bäckmand, αν και παραμένει πιστός στη μάρκα, έχει πλέον στραφεί στην ηλεκτρική BMW i5 για την καθημερινή του οδήγηση, αφήνοντας ανοιχτό το ερώτημα αν το νέο του αυτοκίνητο θα καταφέρει να φτάσει αντίστοιχα χιλιόμετρα χωρίς μεγάλες αλλαγές.
Πιο αναλυτικά
Το να φτάσει ένα επιβατικό αυτοκίνητο το 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα, είναι σίγουρα επίτευγμα, πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για βενζινοκίνητο. Άλλωστε είναι γνωστό ότι οι πετρελαιοκινητήρες και ειδικά οι πιο παλιοί αντέχουν άνετα εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα με την τυπική συντήρηση, όπως ο «αθάνατος» 1.9 TDI του ομίλου VW, που έβαλε ασπροπρόσωπους πολλούς οδηγούς ταξί Skoda Octavia.
Μια τέτοια αξιοσημείωτη και μάλλον σπάνια περίπτωση αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης που έφτασε το 1.000.000 χλμ. και συνεχίζει, είναι η BMW 523i E39 που αγόρασε το 1996 ο Φινλανδός Juha Bäckmand. Το αυτοκίνητό του κατασκευάστηκε στις 10 Ιουνίου 1996, δηλαδή λιγότερο από ένα χρόνο μετά την έναρξη της παραγωγής της γενιάς E39. Όπως είναι γνωστό, τα πρώτα αυτοκίνητα εμφανίζουν συνήθως κάποιες «παιδικές ασθένειες», οι οποίες επιδιορθώνονται όσο περνάει ο καιρός. Γιατί αλλιώς είναι οι δοκιμές στις πίστες και για λίγο χρονικό διάστημα, και αλλιώς από χιλιάδες οδηγούς σε πραγματικές συνθήκες που ποικίλουν. Παρόλα αυτά, ακόμη και μετά από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα, η BMW του Bäckmand εξακολουθεί να έχει τον αρχικό κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων, το εσωτερικό και το χρώμα στο μεγαλύτερο μέρος του αμαξώματος. Οι επισκευές που πραγματοποιήθηκαν από την εξουσιοδοτημένη μονάδα δεν ήταν μεγάλες, αν και ο κινητήρας δέχθηκε ένα απαραίτητο ρεκτιφιέ.
Ο Φινλανδός Juha Bäckmand χρησιμοποιεί την BMW 523i E39 από όταν ήταν νέος οδηγός πριν από σχεδόν 30 χρόνια. Πέρα από τα χιλιόμετρα που έχει γράψει το κοντέρ, σίγουρα εντύπωση προκαλούν και οι αντίξοες συνθήκες που αντιμετώπισαν αυτοκίνητο και οδηγός. Ο Bäckmand οδηγούσε το αυτοκίνητο πιο συχνά στην πατρίδα του, τη Φινλανδία, όπου οι θερμοκρασίες πέφτουν πολύ κάτω από το μηδέν, όπως φαίνεται και από το ενσωματωμένο θερμόμετρο είχε δείξει μέχρι -37,5 βαθμούς Κελσίου! Πληροφοριακά η BMW 523i E39 του 1996 τροφοδοτείται με 2.5 λτ. 6 κύλινδρο εν σειρά μηχανικό σύνολο ισχύος 170 ίππων και 245 Nm ροπής, ενώ επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ.
Αν και ο θαυμαστής της μάρκας παραμένει με την BMW και μάλιστα την παλιά του «5άρα», το νέο του αυτοκίνητο για καθημερινή οδήγηση είναι μια BMW i5 xDrive40 Touring. Τώρα για το αν θα φτάσει το 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα με την ηλεκτρική i5 χωρίς να αλλάξει κινητήρα και μπαταρία, δημιουργεί πολλά ερωτηματικά. Ενδιαφέρον πάντως θα ήταν να δούμε πώς θα είναι μετά από αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.
Το άρθρο BMW 523i με 1.000.000 χλμ. χωρίς αλλαγή κινητήρα-σασμάν εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η BMW 523i E39 του Juha Bäckmand έχει φτάσει τα 1.000.000 χιλιόμετρα χωρίς αλλαγή κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων.
- Το αυτοκίνητο αντέχει τις σκληρές κλιματολογικές συνθήκες της Φινλανδίας, με θερμοκρασίες έως -37,5°C.
- Παρά τις μικρές επισκευές, η BMW παραμένει σε εξαιρετική κατάσταση, αποδεικνύοντας την αντοχή της.
- Ο Bäckmand έχει στραφεί στην ηλεκτρική BMW i5 για την καθημερινή του οδήγηση, αναρωτώμενος αν θα φτάσει αντίστοιχα χιλιόμετρα.