Το άρθρο περιγράφει μια εντυπωσιακή δοκιμή πρόσκρουσης που πραγματοποίησε η κινεζική εταιρεία Li Auto, όπου το μεγάλο 7θέσιο μοντέλο i8 συγκρούστηκε με ένα φορτηγό 8 τόνων.
Παρά τη μεγάλη διαφορά σε μάζα, το i8 απέδειξε την ανθεκτικότητά του, με την καμπίνα να παραμένει ακέραια και το φορτηγό να σηκώνεται στον αέρα.
Η δοκιμή προκάλεσε αντιδράσεις από την Dongfeng Liuzhou Motor, η οποία αμφισβήτησε την αξιοπιστία του βίντεο, κατηγορώντας την Li Auto για παραπλανητικές πρακτικές.
Η Li Auto υπερασπίστηκε τη δοκιμή, δηλώνοντας ότι διεξήχθη από το Ινστιτούτο Έρευνας Μηχανικής Αυτοκινήτων της Κίνας, το οποίο επιβεβαίωσε την εγκυρότητα της διαδικασίας.
Το περιστατικό εγείρει ερωτήματα για το αν η δοκιμή ήταν ένα τέχνασμα για να προβληθεί η ανθεκτικότητα του οχήματος.
Πιο αναλυτικά
Οι κινεζικές εταιρίες έχουν αναπτύξει πολύ τα ηλεκτρικά τους οχήματα και πλέον υπάρχουν πάρα πολλές μάρκες και μοντέλα, ενώ συνεχώς «ξεφυτρώνουν» και άλλες λόγω της μεγάλης ζήτησης που υπάρχει στην τεράστια αυτή αγορά. Οπότε κάποιοι κατασκευαστές θέλουν να ξεχωρίσουν από τις υπόλοιπες εταιρίες, όχι μόνο όσον αφορά τον σχεδιασμό (που μοιάζει πολύ μεταξύ τους) και στις τεχνολογίες, αλλά και σε επίπεδο ασφαλείας. Πρόσφατο παράδειγμα έρχεται από την Li Auto, η οποία έβαλε σε σκληρή δοκιμασία crash test το μεγάλο 7θέσιο μοντέλο της i8 (καμία σχέση με BMW) με ένα βαρύ φορτηγό 8 τόνων. Στο παρακάτω βίντεο θα δείτε -μεταξύ άλλων- το Li Auto i8 των 2,5 τόνων να συγκρούεται με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα με το φορτηγό που κινείται με ταχύτητα 40 χλμ./ώρα.
Παρά τη μεγάλη διαφορά σε μάζα και όγκο, η καμπίνα του επιβατικού αυτοκινήτου παρέμεινε ακέραια, ενώ το φορτηγό σηκώθηκε στον αέρα. Το εμπρός τμήμα του i8 απορρόφησε με επιτυχία τις δυνάμεις της σύγκρουσης, ενώ αμέσως μετά οι πόρτες ξεκλείδωσαν αυτόματα και οι χειρολαβές εκτάθηκαν προς τα έξω για να μπορούν οι διασώστες σε μια πραγματική αντίστοιχη περίπτωση να έχουν πρόσβαση στους επιβάτες. Παράλληλα άνοιξαν όλοι οι 9 αερόσακοι και ενεργοποιήθηκε το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης. Μάλιστα η μπαταρία που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του αμαξώματος δεν έπιασε φωτιά ούτε έβγαλε καπνό, παρόλο που πριν είχε περάσει από ένα στύλο για να τη γρατζουνίσει.
Όμως αυτή η σύγκρουση δημιούργησε και πολλά ερωτηματικά ως προς το φορτηγό, το οποίο φαίνεται να διαλύεται μπροστά, ενώ οι 8 τόνοι που ζυγίζει σηκώθηκαν στον αέρα. Αυτό το απροσδόκητο αποτέλεσμα προκάλεσε άμεση αντίδραση από την Dongfeng Liuzhou Motor, μητρική εταιρεία της μάρκας Chenglong. Την 1η Αυγούστου, η εταιρεία εξέδωσε δημόσια δήλωση εκφράζοντας ανησυχία για τη δοκιμή. Σύμφωνα με δημοσίευμα του QQ News, η Dongfeng Liuzhou Motor κατηγόρησε την Li Auto για «σοβαρή παράβαση». Η εταιρεία αμφισβήτησε την αξιοπιστία του βίντεο, ισχυριζόμενη ότι απεικόνιζε παραπλανητικά και δεν αντικατόπτριζε τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Η Li Auto απάντησε στις 3 Αυγούστου μέσω επίσημης ανάρτησης στο Weibo, δηλώνοντας ότι η δοκιμή πρόσκρουσης διεξήχθη από το Ινστιτούτο Έρευνας Μηχανικής Αυτοκινήτων της Κίνας (CAERI), μια τρίτη κρατική εταιρεία.
Το Ινστιτούτο Έρευνας Μηχανικής Αυτοκινήτου της Κίνας επιβεβαίωσε τους ισχυρισμούς της Li Auto σε ξεχωριστή δήλωση. Περιέγραψε τη δοκιμή πρόσκρουσης ως «μη τυποποιημένη δοκιμή σύγκρουσης οχήματος με όχημα» που προσομοίωσε ένα σενάριο τροχαίου ατυχήματος, προσθέτοντας ότι «δεν περιλαμβάνει την αξιολόγηση των επιδόσεων ασφαλείας άλλων εμπορικών σημάτων οχημάτων». Τελικά η εντυπωσιακή αυτή δοκιμή πρόσκρουσης της Li Auto, μήπως ήταν ένα τέχνασμα για να δείξει την ανθεκτικότητα του οχήματός της;
Το άρθρο Συγκλονιστικό crash test επιβατικού με φορτηγό εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η Li Auto διεξήγαγε δοκιμή πρόσκρουσης του i8 με φορτηγό 8 τόνων, καταδεικνύοντας την ανθεκτικότητα του οχήματος.
- Η δοκιμή προκάλεσε αντιδράσεις από την Dongfeng Liuzhou Motor, η οποία αμφισβήτησε την αξιοπιστία του βίντεο.
- Η Li Auto υπερασπίστηκε τη δοκιμή, επισημαίνοντας τη διεξαγωγή της από το Ινστιτούτο Έρευνας Μηχανικής Αυτοκινήτων της Κίνας.
- Υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με το αν η δοκιμή ήταν τέχνασμα για την προβολή της ανθεκτικότητας του i8.