Το άρθρο αναφέρεται στο Nissan Sunny 1300, ένα δημοφιλές μικρομεσαίο σεντάν της δεκαετίας του 1980 και 1990, ιδιαίτερα στην Ελλάδα.
Το Sunny B11, που κυκλοφόρησε το 1981, ήταν το πρώτο με κίνηση στους εμπρός τροχούς και αποτέλεσε μια από τις πιο μοντέρνες σειρές της Nissan, εγκαταλείποντας το όνομα Datsun.
Το Sunny B11 είχε μεγάλη επιτυχία στην αγορά, με την ετήσια παραγωγή του το 1983 να ξεπερνάει άλλα δημοφιλή μοντέλα όπως το VW Golf και το Toyota Corolla.
Στην Ελλάδα, το Sunny 1300 ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές λόγω της φορολογίας, με τον κινητήρα των 1.3 λίτρων να αποδίδει 60 ίππους.
Η γκάμα περιλάμβανε επίσης κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με το Sunny 1.5 Turbo να αποτελεί την κορυφαία έκδοση, διαθέσιμη μόνο στην Ιαπωνία.
Πιο αναλυτικά
Η Nissan είναι άμεσα συνυφασμένη με το Sunny, το οποίο ήταν πάρα πολύ δημοφιλές και στην Ελλάδα ειδικά τις δεκαετίες του 1980 και 1990, όταν τα μικρομεσαία σεντάν σημείωναν μεγάλη ζήτηση. Σε ορισμένες αγορές συνεχίζει να πωλείται μοντέλο της Nissan με το όνομα Sunny, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί μια σεντάν εκδοχή του τελευταίου Micra με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Γυρνώντας το χρόνο πίσω 44 ολόκληρα χρόνια και συγκεκριμένα το 1981, η Nissan λανσάρισε το 5ης γενιάς Sunny B11. Διέθετε αρκετές πρωτιές για την ιαπωνική φίρμα και ήταν πολύ πιο σύγχρονο από τον προκάτοχό του, το Datsun 210. Καταρχήν, ήταν το πρώτο Sunny με κίνηση στους εμπρός τροχούς, αλλά όχι και το πρώτο Nissan, αφού εκείνο που εφάρμοσε για πρώτη φορά κίνηση μπροστά ήταν το Cherry του 1970. Η σειρά B11 θεωρήθηκε ως μια από τις πιο μοντέρνες σειρές της Nissan εκείνη την εποχή και ήταν η πρώτη που εγκατέλειψε επίσημα το όνομα Datsun, όπως μπορείτε να διαβάσετε και από την παρακάτω διαφήμιση.
Πιο δημοφιλές αμάξωμα του Sunny B11 ήταν το σεντάν, η οικονομική «κούρσα» της εποχής με μήκος 4.135 χλστ. (όσο τα πιο μικρά B-SUV), πλάτος 1.620 χλστ., ύψος 1.390 χλστ. και μεταξόνιο 2.400 χλστ. Παράλληλα το Sunny, ήταν διαθέσιμο σε 3θυρο και 5θυρο wagon (ονομαζόταν California). Αυτή η γενιά ήταν η πρώτη που πωλήθηκε στην αγορά των Η.Π.Α ως Nissan Sentra. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι η ετήσια παραγωγή του Sunny B11 το 1983 ήταν η μεγαλύτερη μεταξύ παγκόσμιων μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, όπως το VW Golf και το Toyota Corolla. Στην Ελλάδα ήταν το best seller της αγοράς, αφού όπως έγραφε στη διαφήμιση από τα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 1983, στην κατηγορία των 1.300 κ.εκ., το 40% ήταν Nissan Sunny.
Το B11 ήταν το πρώτο Sunny με κινητήρα πετρελαίου 1.7 λτ. ισχύος 61 ίππων και 107 Nm ροπής. Ωστόσο, πιο δημοφιλή μηχανικά σύνολα ήταν τα βενζίνης των 1.5 λτ. και 1.3 λτ., ενώ ειδικά για χώρες με αυστηρή φορολογία όπως στην Ελλάδα, ήταν επίσης διαθέσιμος ο 1.000άρης των 45 ίππων. Όσον αφορά για το «Sunny 1300 δύναμη στη μηχανή», το μοτέρ αυτό απέδιδε 60 ίππους και 100 Nm ροπής, ενώ ο 1.500άρης έφτανε τους 75 ίππους και τα 122 Nm ροπής (για τα μοντέλα που πωλούνταν στην Ευρώπη). Στην κορυφή της γκάμας του Sunny B11 τοποθετούνταν το Sunny 1.5 Turbo με τους 115 ίππους, αλλά προοριζόταν μόνο για την Ιαπωνία.
Το άρθρο Πόση ήταν η «δύναμη στη μηχανή» του Nissan Sunny 1300; εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Το Nissan Sunny 1300, δημοφιλές στην Ελλάδα τη δεκαετία του 1980 και 1990, απέδιδε 60 ίππους από κινητήρα 1.3 λίτρων.
- Το Sunny B11, κυκλοφόρησε το 1981, ήταν το πρώτο με κίνηση στους εμπρός τροχούς και εγκατέλειψε το όνομα Datsun.
- Η ετήσια παραγωγή του Sunny B11 το 1983 ξεπέρασε εκείνη του VW Golf και Toyota Corolla.
- Η γκάμα περιλάμβανε κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με το Sunny 1.5 Turbo να είναι διαθέσιμο μόνο στην Ιαπωνία.